FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ieder team intermediates legt kan het toch niet zo gevaarlijk zijn om te rijden, spray of niet. Waarom bestaan er dan nog wetbanden?
Leuk voor de goeie regen rijders, als het wat meer dan druppelt leggen ze het stil.

De sport wordt wel elk jaar minder aantrekkelijk. Constant generieke woestijn of US circuits toevoegen en racen in wet conditions verbieden, sterk.

Waar is de tijd dat die mannen (of raceleiding) ballen aan hun lijf hadden..

Herinner die regenraces op de nordschleiffe nog, gewoon niet zeiken en racen..

Er moet toch iets beter zijn dan een non-race te doen om zeker geen refunds te geven, dat wil toch ook niemand.
@ATS : ik was op uw comment begonnen typen maar nog afgewerkt voor de race begon en de uitstel dus plaatsvond...

Dat is ook een discussie die al eerder gevoerd is. Dat is iets dat niemand wil, ook de F1 niet want dat is op de eerste plaats slechte reclame. Maar het weer hebben we (nog) geen invloed op, dus die regen moeten we erbij nemen. En zeker in Spa en Nürburg is dat weer al meermaals zo onvoorspelbaar gebleken. Dikwijls zorgt dat voor de meest fantastische gp's.
Spijtig genoeg worden de nat-weer banden minder en minder gebruikt gewoon omdat er niet meer geracet wordt in nat weer. Waarom nog nat-weer banden ontwikkelen en er elke race x-aantal mee doen naar de track als ze toch niet gebruikt worden? Ik begrijp dat we geen onnodige risico's nemen, zaken zoals Fuji 1976 hoeft ook niet, maar we moeten het nu ook weer niet overdrijven. FIA moet gewoon iets doen aan de spray en de zichtbaarheid bij neerslag. We zijn intussen 4 jaar verder van Spa 2021 en er is nog altijd niets aan veranderd.

Als ik me niet vergis zijn ze ook allemaal op intermediates gestart? Als je in deze condities nog geen regenbanden oplegt, waar maak je ze dan voor?
F1 heeft sinds het Spa debacle in 2021 juist niets geleerd. Ik stond daar in 1998 een hele dag in de gietende regen en daar werd gewoon geracet, en is nog steeds 1 van de meest memorabele races uit de geschiedenis.

Wat een gezaag hierboven. Nog raar dat het woordje ‘woke’ nog niet gevallen is :p.
Veiligheid is gewoon al ettelijke jaren focus nu, met ook diverse accidenten die vroeger dodelijk geweest zouden zijn. Ik vraag me trouwens af of het nu al niet op voorhand gepland is, omdat ze op de radars ook heel duidelijk felle regen verwachtten kort na de normale start.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan