FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De dingen die Alonso en Verstappen soms naar hun teams soms uitlaten, zijn toch vele malen erger dan wat Hamilton nu zegt?
heel andere soort van uitlatingen.
Max zegt de auto is shit, hij is dan ook meestal nog aan de finish een ronde voor zijn teamgenoot.
Alonso hetzelfde.

Bij Hamilton is dat spijtig genoeg niet het geval. Feit is dat er heel veel mensen in Italie al tegen Hamilton waren , ook in de fabriek.
In ieder geval heel triest om dit te zien. Soms vraag ik me af of hij beter niet gestopt was als Max kampioen was geworden
Niet vergeten dat andere gekleurde atleten daar nog bananen in het stadium naar hun hoofd krijgen, zelfs van hun eigen ploeg.
Feit is dat Hamilton niks presteert (ik denk niet alleen door zijn eigen fout).

De dingen die Alonso en Verstappen soms naar hun teams soms uitlaten, zijn toch vele malen erger dan wat Hamilton nu zegt?
Welke dingen dan?
Het enige echt pijnlijke wat ik mij kan herinneren is GP2 engine.

Lewis daarentegen zegt toch constant dingen die serieus aankomen bij zowel de mensen in de fabriek, het management en bij de supporters.
Die kerel verdient 5 miljoen euro minder dan Max en zit te rijden als een ongeïntresseerde/verslagen rookie. Om dan vervolgens nog dingen te zeggen over de auto/het team terwijl dat die daar als uitgewroven vod staat zonder enige passie/motivatie om het tij te doen keren.
Iedereen zat hier (terecht) op Stroll te kakken maar Lewis is dit jaar echt vele malen erger omdat het Lewis & Ferrari is + het bijhorende prijskaartje.

Ik vind dat 999999x erger/pijnlijker dan hetgeen wat Max of Alonso ooit zeiden.

Ja deze Ferrari is een k*t auto maar Charles haalt er wel al 7x het podium mee. Ik verwacht van een 7-voudig WDC die dik betaald wordt toch wel wat meer resulaten en inzet. En ik denk dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Laatst bewerkt:
Ik zie Hamilton volgend jaar nog proberen. Nieuwe regels, nieuwe auto, een auto waar die al vanaf het begin bij betrokken kon zijn, misschien is dat wel een verandering.

Het blijft wel gek dat die zo een neergeslagen gemoed heeft.. hij heeft7 wereldtitels maar soms vraag je je nu af hoe veel van die titels dan kwamen door een puur snelle Mercedes?
Verstappen heeft ook een gedrocht van een auto in het begin van het jaar, maar die bokst er zich altijd wel terug in.

Hoe Hamilton zich nu gedraagt is toch een groot verschil met hoe bv Schumacher zich gedroeg bij Mercedes indertijd. Dat was ook geen topauto, maar zo klagen en zagen deed Schumacher in mijn herinnering toch nooit. Integendeel, hij zette zich zoals steeds heel hard in om de auto beter te maken én had een goede relatie met zijn teamgenoot Rosberg en de gehele crew bij het team. Mogelijks was zijn werk daar zelfs deels de basis voor de latere successen met Lewis.

Kan best zijn dat hij met andere verwachtingen bij Mercedes toekwam dan Lewis bij Ferrari, die had wellicht verwacht meteen een topauto te hebben om mee te strijden voor de titel, maar dan nog. Zijn houding en uitspraken zijn allesbehalve respectvol of motiverend voor de gehele crew, een zogezegde GOAT onwaardig imo.

die is nooit bij Ferrari gekomen met de verwachting dit jaar kampioen te worden ze, die is met het volle besef gekomen dat hij er zit voor 2026, de nieuwe reglementen.

eigenlijk zouden zijn verwachtingen niet anders geweest zijn als zijn eerste jaar bij Mercedes, waar hij ook maar 1 zege pakte, en het team niet beter was als de betere middenmoot. eigenlijk dezelfde situatie als toen: erbij gekomen omwille van de reglementswijziging een jaar later.

die is nooit bij Ferrari gekomen met de verwachting dit jaar kampioen te worden ze, die is met het volle besef gekomen dat hij er zit voor 2026, de nieuwe reglementen.

eigenlijk zouden zijn verwachtingen niet anders geweest zijn als zijn eerste jaar bij Mercedes, waar hij ook maar 1 zege pakte, en het team niet beter was als de betere middenmoot. eigenlijk dezelfde situatie als toen: erbij gekomen omwille van de reglementswijziging een jaar later.
Als dat z'n insteek was dan zou hij helemaal niet zo teneergeslagen zijn altijd denk ik. Hij had er duidelijk veel meer uit willen halen. Als de wagen shit was dit jaar, en hij er sowieso niet veel van verwachtte, dan had hij op z'n minst zich optimaal moeten voorbereiden op dat 2de seizoen door zich op andere gebieden sterk te maken bij Ferrari. Zeker als idd 2026 zijn belangrijkste vooruitzicht is. Nu geeft hij allesbehalve die indruk. Maar ja, als de resultaten zó tegensteken wordt meteen alles moeilijker natuurlijk.

Norris kan nu gewoon cruisen eigenlijk. Saai, maar meer moet het niet zijn voor hem. Piastri maakt dat hier normaal gezien ook gewoon af.

Strategie splitsen kunnen ze nu niet maken imo omdat je dan sowieso een van beide voordeel gaat geven. Als eerste moeten kiezen is altijd moeilijk natuurlijk.. maar lijkt wel de foute keuze.

Ik denk dat ze bij McLaren weer niet duidelijk konden of wilden kiezen. Ik denk dat Verstappen de opdracht had doe wat Piastri niet doet (zal daarvoor eens naar driver cam van Ver moeten kijken). Dus die kwam binnen, en Norris had dat ook moeten doen. Maar die zou dan ook een aanzienlijk voordeel gehad hebben tov Piastri.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan