FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mag alleszins hopen dat er zondag geen teamorders komen zodat Norris voor Piastri eindigt en daardoor de titel pakt. Dat zou echt wel een smet op de titel zijn en een gelach met de nu al belachelijke Papaya rules.
Team orders lijkt me nu wel de normaalste zaak van de wereld als Piastri zelf geen kans meer maakt op de titel. Desnoods de laatste ronde om de spanning wat op te bouwen 🫠

uiteindelijk 10punten of 12punten maakt het verschil vandaag niet. Piastri zou toch volgende week wijken en P2 afstaan als Max zou winnen.
Dan moet die ook nog P2 rijden met Norris op P3.

Nu mag er nog een Ferrari, Mercedes ofzo op het podium staan. Dat is wel heel anders dan wanneer er geen enkele andere auto voor de Mclarens mag eindigen.

Ik snap zelfs de discussie niet. P2 halen is altijd moeilijker dan P3. :)

Laatst bewerkt:
Ik snap zelfs de discussie niet. P2 halen is altijd moeilijker dan P3. :)

Als het wedstrijdverloop normaal is (en droge omstandigheden -.-), rijden die mclarens altijd top3.

En aangezien Russel door zijn uitspraak Norris ook de titel gunt, is alle hoop op Ferrari en sainz gevestigd 😆

Maar idd je hebt wel gelijk. Ik was iets te gefocust op Piastri.

Laatst bewerkt:
Er zit nu toch wel wat druk op... De beste wagen hebben is één ding, maar er gaat nu toch relatief onverwachts wat druk op staan nadat de rivaliteit met Piastri leek te zijn beslecht, laat staan die met Max... Met die recente flaters in het achterhoofd ga je als Norris zijnde toch wel een belacngrijk aspect van een wereldkampioen moeten laten zien. Namelijk de koelbloedigheid en winnaarsmentaliteit. Max racet zelf gigantisch relaxed, alsof het gewoon een toevalligheidje is. Zonde dat deze spanning er eigenlijk maar 3-4 races is geweest want we gingen van 2-3x status quo naar eenzijdige dominantie telkens.

Norris moet door het late manoeuvre van Antonelli nu toch makkelijk kampioen kunnen worden. Enige dat hij nodig heeft is P3 op een track dat hem ligt en zonder enige mogelijkheid van voorliggers buiten Verstappen en Piastri. Mercedes zal McLaren nooit in de weg rijden, McLaren betaalt veel geld voor Mercedes motoren en Mercedes heeft er promotioneel ook alle baat bij dat de kampioen door hun motor wordt voortgestuwd.

In Abu Dhabi is er geen regenkans, het circuit ligt zowel Norris als de McLaren erg goed, ik zie geen enkele kans voor Verstappen tenzij er mechanisch iets zou gebeuren, of een ultiem choken van Norris of het team...

, ik zie geen enkele kans voor Verstappen tenzij...
Dit zinnetje kunnen we al maanden zeggen. En toch zijn we waar we nu zijn...

McLaren en Max zijn nogal goed om achter tenzij iets in te vullen.

Het klopt overigens wat je zegt. Normaal mag dit geen enkel probleem zijn voor Lando. Maar als we de laatste maanden bekijken...

Het enige dat ik hoop is dat Norris niet kampioen wordt als ie 4e staat met Piastri op P2 en Max op P1 om vervolgens teamorders te krijgen en dat Piastri dus 2 man moet voorlaten.

Dan maakt ge u als sport gewoon regelrecht belachelijk.

Vind het wel grappig, de meningen dat een P3 voor Norris in Abu Dhabi een "eitje" is. Wat is het verschil met Qatar? Daar zou McLaren toch ook gewoon P1 en P2 zijn "zonder tegenstand"? Terwijl, ze waren P2 en P4 (en eigenlijk P5 zonder die slipper van Antonelli).

Om maar te zeggen, alles kan gewoon nog gebeuren. Ja, zonder een incident, SC, mechanische problemen,... zouden de McLarens P1 en P2 moeten zijn, ook de voorbije race, maar het blijft F1 en geen exacte wetenschap. En gelukkig maar.

Daarnaast lijkt het me toch logisch dat er teamorders zullen zijn wanneer nodig, zelfs al moet Piastri daar 2 auto's voor doorlaten. Het gaat om de titel, die laat je toch niet liggen wanneer die zomaar voor het grijpen is?

Ik denk dat het race verloop mogelijk een beetje zoals in 2016 gaat zijn toen Rosberg wereldkampioen werd. Max die comfortabel eerste rijdt maar uiteindelijk moet vertragen en alles ophouden omdat Norris 2de of 3de is.

Hulde aan Max, met voorsprong de betere rijder dit jaar. Zijn gedoe met Russel breekt hem zuur op, maar langs de andere kant de torpedo van Kimi nog veel harder.
Dat is racen.
Het is abnormaal dat Max nog zolang in de running is.

Piastri zie ik toch stilletjesaan uitkijken naar een nieuw team. Mischien is zien dat er geen plaats is bij een rode bolide.
Mischien kan Hamilton zijn carriere afsluiten bij het team waar het allemaal begonnen is.

Norris vond ik tot voor een paar races een 'kleine' kampioen, maar ik vind dat hij zijn mankementen serieus verbeterd heeft.
Hij heeft gewoon sterk gereden dit seizoen. Het verprutsen door zijn eigen fout is er nu echt wel aan het uitgaan.
In ieder geval leuk seizoen. Ik hoop op spektakel volgende week.

Indien Max toch wint, dan is hij toch voor iedereen de beste ooit zeker
Het is belachelijk hoe goed die is.

Het lijkt voor sommigen taboe om dat nu al te zeggen... Maar ik denk dat nu al een tijdje, met zeer veel overtuiging. Ik ben ook geen fan van zijn persoonlijkheid (op de baan. Ernaast valt dat soms wel mee), maar ik heb niets dan bewondering voor zijn skills. Hij doet dingen die ik al 31 jaar niet meer gezien heb, of die misschien zelfs nog niemand hem heeft voorgedaan.

Ik denk dat het race verloop mogelijk een beetje zoals in 2016 gaat zijn toen Rosberg wereldkampioen werd. Max die comfortabel eerste rijdt maar uiteindelijk moet vertragen en alles ophouden omdat Norris 2de of 3de is.

Hm dit scenario was ik ook vergeten. Best mogelijk. Veld ophouden. Andere wagens undercut laten doen 😅

Een ander scenario is ook dat Norris en Verstappen in turn 1 crashen en Piastri de titel pakt.

Als Norris zijnde, zou ik toch beginnen zweten 😬

* Verstappen heeft vorig jaar Piastri nog rondgetikt in T1 btw

Piastri zie ik toch stilletjesaan uitkijken naar een nieuw team. Mischien is zien dat er geen plaats is bij een rode bolide.
Mischien kan Hamilton zijn carriere afsluiten bij het team waar het allemaal begonnen is.

Als Piastri naar Ferrari gaat in 2027, dan moet Ferrari zo'n afschuwelijke ramp zijn in 2026 waar Leclerc en Hamilton samen huilend van weglopen. :p

Hulde aan Max, met voorsprong de betere rijder dit jaar. Zijn gedoe met Russel breekt hem zuur op, maar langs de andere kant de torpedo van Kimi nog veel harder.
Dat is racen.

Norris vond ik tot voor een paar races een 'kleine' kampioen, maar ik vind dat hij zijn mankementen serieus verbeterd heeft.
Hij heeft gewoon sterk gereden dit seizoen. Het verprutsen door zijn eigen fout is er nu echt wel aan het uitgaan.

Norris is inderdaad gegroeid. Maar ik wil het allemaal wel eens zien als het een seizoen nek aan nek is met zijn twee of drie zoals de laatste echte Hamilton vs Verstappen. Heerlijke tijden. Maar ik vrees wel dat Verstappen iedreen opeet in die omstandigheden, gezien zijn ervaring. Maar dat was ook ooit zijn achilleshiel, té emotioneel en té roekeloos. Hij heeft daar ook énorme stappen gezet.

Dat is racen.

Waarom zou Piastri naar een ander team moeten/willen gaan? Hij strijdt in zijn 3de jaar in de F1 tot de laatste race mee voor de titel en is gewoon gewaagd aan zijn teamgenoot.

Mocht hij die (serieuze) dip dit seizoen niet gehad hebben hij was wellicht al wereldkampioen. Het is toch niet dat Norris hem overklast of dat het team duidelijk Norris voor trekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan