FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Vanwaar komt dit ineens Ferrari is die jaren nooit betrapt geweest op cheaten en er zijn ook nooit echt geruchten geweest dat ze toen cheaten.
Tuurlijk niet betrapt geweest, potje toegedekt van bovenaf en Schumi die boksauto mocht spelen zonder straffen. Soit lange tijd geleden al.

Vanwaar komt dit ineens Ferrari is die jaren nooit betrapt geweest op cheaten en er zijn ook nooit echt geruchten geweest dat ze toen cheaten.
dit zijn discussie van bijna 30 jaar geleden, en er waren toen wel degelijk "geruchten"
net zoals er geruchten waren dat Barrichello volgens zijn contract niet vóór Schumi mocht finishen.

soit, of ze efffectief cheatten is 1 ding, maar het is wel een feit dat Ferrari ten tijde van Brawn - Todt - Schumi meer dan een stevige voet binnen de deur hadden bij FIA, en er redelijk wat beslissingen op hun vraag genomen zijn, en af en toe de reglementen in hun voordeel toegepast (bvb 2x op de nurburgring)

Goh is niet zo dat alle dominante teams al beschuldigt worden van cheaten was zo met redbull en vorig jaar met mclaren en nu met mercedes.
Enfin tis fijn te zien dat hamilton dit jaar zijn mojo terug heeft.

Laatst bewerkt:
ja, maar we spreken hier van voor Facebook en Reddit en dergelijke brainrot socials. die geruchten hadden toch net iets meer waarde als in de huidige wereld, imo.

soit, Ferrari was toen dominant omdat ze
1. een topwagen hadden
2. een top-management hadden
3. een top-piloot hadden

of ze het al dan niet altijd eerlijk hebben gespeeld, zal niet veel veranderen aan het aantal titels dat ze gehaald hebben.
Dat Salo competitief was in die paar GP's in 1999 is daar ook een vb van.

Die Ferrari & Schumacher cheats, daar heb ik geen weet van? Waarover ging dat dan? Dat er verborgen tractie controle gevonden werd in de Benetton software toen Schumacher er reed is bekend, en dat Ferrari illegaal extra brandstof inspoot in de motor in 2019 ook, maar in de periode 1996-2006, daar weet ik niks over.

Wat een drama trouwens bij Aston Martin weer. Laatste op de grid, beide wagens opgegeven met de ene een versnellingsbakprobleem en de andere een batterij probleem. We zijn intussen toch al wat races ver in het seizoen en de problemen raken niet opgelost. Ik neem aan dat er een B-spec komt ergens dit seizoen, maar met hun middelen is dit ronduit beschamend. Zelfs Cadillac doet hen de broek af. Ik herinner me nog een video van Alonso die al knielend voor Lawrence Stroll ging zitten toen die Newey binnen gehaald had. Fast forward en het heeft er alle schijn van dat Alonso zijn carrière nog bij Alpine gaat afsluiten met Mercedes motoren en Gucci sponsoring.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan