FIFA roept Peace Prize in het leven: cadeautje voor Trump?

Carrion

Well-known member
Crowdfunder FE
Geen rechtstreeks Trump beleid maar het wordt toch echt een beetje triestig. Een groep oude mensen die niemand graag heeft en daarom onderling elkaar maar een rondje gaan liggen pijpen.

Geen rechtstreeks Trump beleid maar het wordt toch echt een beetje triestig. Een groep oude mensen die niemand graag heeft en daarom onderling elkaar maar een rondje gaan liggen pijpen.

Ik hoop, echt waar, dat Trump dit krijgt. Dat zou gewoon extra in de verf zetten wat voor schijtorganisatie de FIFA is.

Ik hoop, echt waar, dat Trump dit krijgt. Dat zou gewoon extra in de verf zetten wat voor schijtorganisatie de FIFA is.
Dat is al 20 jaar zo. Infantino zou er alleen maar verder mee bewijzen dat hem Blatter in het kwadraat is. Nog altijd kiezen voor geld in zijn zakken en dubieuze landen voor hun toernooien en op zijn knieën gaan voor hun leiders.

Als Trump dit wint voelt dit aan zoals Mendes indertijd een prijs gaf aan Wilmots als "beste coach van de wereld".

"Today I feel African. Today I feel gay. Today I feel disabled... and today I bent over for Trump" - aldus Infantino.

Zelfs voor deze veel te vroege 1 april grap... wie nam de FIFA nog eingelijk serieus?

man, man, man, dit is gewoon zo zielig als dit werkelijk is om T. te paaien. Dat zijn dan de 'groten' der aarde... pathetic.

Ik zie het punt niet om veel heisa hierover te maken.
Het is een symbolisch iets, uitgereikt door een sportorganisatie. Waarde daarvan is 2x niks.
Dat Infantino dit doet kan je u vraag bij stellen, waarom doet hij dat. Moet hij zich hiermee bezighouden.
Maar then again, het is ook weer reclame voor het spelletje en de organisatie.

Het is een symbolisch iets, uitgereikt door een sportorganisatie. Waarde daarvan is 2x niks.
Dat Infantino dit doet kan je u vraag bij stellen, waarom doet hij dat. Moet hij zich hiermee bezighouden.

Heel slechte reclame wel.

Ik hou van het spelletje , maar alles eromheen is wel enorm kut de laatste jaren

Zitten bootjes te bombarderen in de Caraïben en dan een vredesprijs krijgen, dat hoort toch niet samen.
Dat kunnen drugskoeriers zijn, maar voor hetzelfde geld zitten ze daar gewoon vissersbootjes op te blazen. Het is gemakkelijker om een bom te droppen op een bootje dan de boot te enteren en eventuele drugs in beslag te nemen. Alle principes die normaal bij een rechtsstaat van toepassing zijn gaan de vuilbak in.

Mja, in een uiterst cynische kijk waar niks ertoe doet, waar bedrijven geen andere taak hebben dan geld binnenrijven en waar we gewoon accepteren dat corruptie en verderfelijk gedachtegoed wordt geëerd door andere corrupte en verderfelijke mannen, is dit uiteraard niks.

Maar mijn wereld is wel een andere, waarin dit soort nieuws naar buiten moet komen met genoeg verontwaardiging, zodat zo veel mogelijk mensen zien wat ze steunen. Wat er gebeurt met het geld waar zij voor werken. En aan welke kant van de geschiedenis iedereen staat. Dit zijn van die giften en uiteindelijk handschudfoto's die héél slecht oud gaan worden. Maar daar hoeven we toch niet op te wachten om het te veroordelen?

Maar mijn wereld is wel een andere, waarin dit soort nieuws naar buiten moet komen met genoeg verontwaardiging, zodat zo veel mogelijk mensen zien wat ze steunen. Wat er gebeurt met het geld waar zij voor werken. En aan welke kant van de geschiedenis iedereen staat. Dit zijn van die giften en uiteindelijk handschudfoto's die héél slecht oud gaan worden. Maar daar hoeven we toch niet op te wachten om het te veroordelen?

Maar hoe zie je dit dan concreet, want dit gaat over de fifa.
Wat ze steunen, welke andere keuze hebben de mensen dan? Met het geld waar zij voor werken, hoe is dat relevant in deze?

Ook die aan welke kant van de geschiedenis iedereen staat. We hebben het hier toch over dezelfde kwestie?

Ja je hebt die corruptiezaak van 2015, maar dat is wel nog iets totaal anders.
Dit gaat over een sportorganisatie die een award uitreikt met 0,0 betekenis. Laat staan enige impact of dat zelfs maar iemand er over 5 jaar nog een zier om geeft.

Mja, in een uiterst cynische kijk waar niks ertoe doet, waar bedrijven geen andere taak hebben dan geld binnenrijven en waar we gewoon accepteren dat corruptie en verderfelijk gedachtegoed wordt geëerd door andere corrupte en verderfelijke mannen, is dit uiteraard niks.

Waar zij voor werken? Draait de voetbalwereld niet vooral op sponsorgeld en tv rechten? Subsidies in het voetbal gaan vooral naar jeugdwerking dacht ik?
Als ik geen sneakers koop of voetbal TV abo neem dan steun ik dit toch niet?
Dit is dus niets meer dan eender welke andere reclamestunt.

Ik erger me bvb aan het stemgeluid van Ise van de nieuwe lichting.
Moet die haar stem dan ook steeds naar buiten komen met genoeg verontwaardiging, zodat mensen zoveel mogelijk zien waarop ze gestemd hebben? Smaken verschillen gewoon, dus als die voorbijkomt op StuBru volumeknop uit en kleir.
Ik snap je afkeer van Trump, maar de hielen likken van een president als reclamestunt is ook niets nieuws denk ik, en als je je aan alles gaat ergeren dat tegenwoordig met die man te maken heeft kan dat ongezond worden. Nog een paar jaar en dat gaat vanzelf over, laat uw kop niet zot maken en no stress :)

Laatst bewerkt:
Maar als je wel sneakers koopt, een abo neemt of spelletjes koopt, dan wel. En als je wel kijkt naar het WK in Qatar ook. Ik weet niet of ik muzieksmaak op gelijke hoogte zou zetten met corruptie en alle misdaden van beide partijen.

Het is de zoveelste uiting van corruptie en zelfverrijking door de hoogste voetbalinstantie. Dat je niet snapt dat voetballiefhebbers daar niet mee opgezet zijn, vind ik toch een beetje wereldvreemd.

Het is de zoveelste uiting van corruptie en zelfverrijking door de hoogste voetbalinstantie. Dat je niet snapt dat voetballiefhebbers daar niet mee opgezet zijn, vind ik toch een beetje wereldvreemd.

Corruptie zou ik nu niet durven zeggen. Dat is wel nog iets anders dan dit.
Ik snap dat de voetballiefhebber dit maar niks vindt en hier niet mee opgezet is. Maar je moet ook wel consequent blijven in heel het verhaal.
Zo een beetje heel de voetbalwereld is doorspekt van laakbare feiten. Het spel op het veld is één ding. Alles daaromtrent is toch op zijn minst fronswaardig.
De salarissen die de voetballers krijgen, de stadions waarin ze spelen, hun clubwerking, de toernooien die ze spelen, de locaties van hun toernooien en de manier waarop voetballers zich naast het veld gedragen. Toch allemaal punten waar je eens uw wenkbrauwen voor ophaalt.
Dat de overkoepelende organisatie dan een fictieve prijs in het leven roept met 0,0 waarde om op een goed blaadje te staan bij een wereldleider, klein bier lijkt me dan.
Wat wint de FIFA hiermee uiteindelijk? Links en rechts zal amerika misschien wat meer coulant zijn, then again ik zie er nooit de amerikaanse sporten qua populariteit verslaan. Maar marktaandeel is marktaandeel.

En als je wel kijkt naar het WK in Qatar ook.
Niemand verplicht je toch?
Je kan ook naar je lokale voetbalploeg gaan kijken. Maar ook daar zullen reclameborden rond het veld staan gesponord met zwart geld van de lokale garagist of dakwerker.
Wat is er nog zuiver tegenwoordig? Zelfs in het loon van ieder van ons kleeft aan een stuk van de euro's ergens bloed, corruptie of milieuschade als je maar diep genoeg graaft. Zelfs een uitkering komt van een regering die niet 100% zuiver is.

En geef nu eerlijk toe, wat stoorde jou het meeste op die foto? Moest de oranje man niet betrokken zijn liet dit je waarschijnlijk ijskoud.
Net zoals het Soedan topic 31 replies kreeg en het Palestijns topic 7000+. Terwijl het humanitair minstens even erg is, zien ook veel minder mensen de noodzaak hun mening, verontwaardiging, boegeroep of medeleven te delen.
Of waarom Bush jr wel kritiek kreeg, maar niet op de schaal van Trump tegenwoordig, terwijl Bush jr dat zeker evengoed verdiende. Het was toen nog niet zo "in de mode", of wat moet een mens daarvan denken?

We zouden beter de aandacht wat vestigen op onze eigen hoofdstad, en ipv in den treure op iemand zitten kappen waar we niet eens voor of tegen kunnen stemmen (ook al verdient hij het), we ons eigen beter afvragen of het niet hoog tijd is om zelf het leger in te zetten in sommige wijken. Even de acute problemen voor onze eigen deur bespreken lijkt me persoonlijk veel nuttiger. Ik vind het dan ook vreemd dat problemen veel verder van ons bed (of commerciele nonsens zoals dit) zoveel meer aandacht krijgen op dit forum.

Laatst bewerkt:
Dus gewoon zuivere whataboutism, bon.

Het mooie aan een forum is overigens ook dat je niet verplicht bent te reageren op topics die u niet interesseren.

Dus gewoon zuivere whataboutism, bon.
Als een speler klaagt "waarom is deze fout geen geel en die fout 2 minuten geleden wel?", gaat de ref dan zeggen "heleba, geen whataboutisms!"? Neen, want dat zou belachelijk zijn. Gewoon geel voor protest als je geen kapitein bent.
Whataboutism callen slaat imho nergens op, zeker in een politiek topic waar alles zeer relatief is. Je kan zo elke discussie nekken. Hier op het forum is dat wel een gewoonte, ik vind dat zeer vreemd.

Het mooie aan een forum is overigens ook dat je niet verplicht bent te reageren op topics die u niet interesseren.
Dat is pijnlijk duidelijk in het Sudan topic

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan