Financiële tegenslagen

Twee maanden na opzeggen van de omnium verzekering hebben ze mijn wagen van op mijn oprit gestolen. Twee jaar later telefoon van de politie dat ze hem teruggevonden hebben in Frankrijk. €2500 (onderhandeld van €3600) mogen betalen voor stockagekost omdat de wagen al 8 maanden bij de garage stond... Daarna nog €3500 betaald om hem mechanisch in orde te zetten in onze lokale garage. De dieven zijn vervolgd maar al hun geld is naar de Belgische staat gegaan :)

Eenzaamheid en depressie tijdens de lockdowns, 10k euro tegen een mobile game gesmeten.

Het heeft mij door die lockdowns gesleurd, maar de financiële kater en de schaamte zal ik altijd meesleuren.
Dat is wel veel geld. Om welke mobile game ging het? Als je het niet wilt delen, hoeft dat natuurlijk niet.

Vermits galapagos momenteel nog altijd rond de 37euro noteert valt dit niet onder categorie financiële tegenslagen natuurlijk.
Verder volledig eens met @Spoiler 😁

Welja, het was een semi joke.

Maar zoals @the_fox zegt, overgrote deel van de andere "tegenslagen" hier zijn in dezelfde categorie. 1000 euro boetes komen niet random in de brievenbus terecht. Of brakke verbouwingen en verkopen zijn ook questionable.

Een collega van mij heeft ooit geavanceerde facturenfraude meegemaakt bij een verbouwing (factuur uit de bus gepikt, kopie met een andere rekening nr, terug in de brievenbus). Dat is een tegenslag. Te veel betalen voor een huis, verbouwen en halverwege verkopen omdat je naar ergens anders wil verhuizen. Dat is geen tegenslag, dat is gewoon bad decision making.

Een collega van mij heeft ooit geavanceerde facturenfraude meegemaakt bij een verbouwing (factuur uit de bus gepikt, kopie met een andere rekening nr, terug in de brievenbus). Dat is een tegenslag. Te veel betalen voor een huis, verbouwen en halverwege verkopen omdat je naar ergens anders wil verhuizen. Dat is geen tegenslag, dat is gewoon bad decision making.
Ok. Dan kunnen we het topic sluiten. We zitten hier gewoon met een hoop slechte beslissingsmakers. Aan de mensen met een scheiding, jullie hadden het maar beter op papier moeten zetten :unsure:

Scheiding is obviously een tegenslag, want dat stond dus niet in mijn lijstje van bad decision making.

Belt de garage mij net op, om te zeggen dat er nog 1000€ bijkomt bovenop de 3500€ herstellingskost, omdat de koppeling van de wagen ook reeds aan vervanging toe is..
Achja relativeren zeker, tis "maar" geld.

Never understood waarom mensen engels and dutch mixen in one sentence :)
Even offtopic, maar er was een tijd dat Engelse volzinnen redelijk populair waren om uit te spreken. Dat is wel wat getemperd, al worden Engelstalige termen nog altijd veelvuldig gebruikt. Ik maak me daar ook schuldig aan, soms wegens gebrek aan een beter Nederlandstalig alternatief of uit luiheid.

Even offtopic, maar er was een tijd dat Engelse volzinnen redelijk populair waren om uit te spreken. Dat is wel wat getemperd, al worden Engelstalige termen nog altijd veelvuldig gebruikt. Ik maak me daar ook schuldig aan, soms wegens gebrek aan een beter Nederlandstalig alternatief of uit luiheid.

I see what you did there. :thinking: Sneaky, 't viel bijna ni op.

Eenzaamheid en depressie tijdens de lockdowns, 10k euro tegen een mobile game gesmeten.

Het heeft mij door die lockdowns gesleurd, maar de financiële kater en de schaamte zal ik altijd meesleuren.

Zelf gezochte tegenslag natuurlijk dit, maar wel de meest impactvolle.
Wow, je bent dus één van die fameuze "whales" waar alle mobile game makers op azen.
Naar het schijnt zijn dat de personen die de game maken of kraken want alle anderen worden beschouwd als quasi freeloaders.

Zat er een gambling aspect in die game?
Ik vraag me het af omdat zulk soort games geblokkeerd en verboden in zijn in BE.

Ok. Dan kunnen we het topic sluiten. We zitten hier gewoon met een hoop slechte beslissingsmakers. Aan de mensen met een scheiding, jullie hadden het maar beter op papier moeten zetten :unsure:
Welkom op BG.
Inderdaad typisch BG, het in het belachelijke trekken als het u ni aanstaat. Was toch vrij duidelijk a.d.h.v. zijn post + verwijzing naar deze post erbij dat het niet over scheidingen of andere echt onverwachtte dingen ging.

Mijn mening over boetes is vrij duidelijk: ge doet iets illegaal, dan weet je dat de kans bestaat dat je gepakt wordt en een boete moet betalen. Dat is geen tegenslag maar een berekend risico (en sommige mensen zijn beter in wiskunde dan andere :ironic: ).

i.v.m. mijn punt over herstellingen zal ik het even anders kaderen met een voorbeeld uit deze thread.
Bij mij zonet een rekening van de autogarage voor iets onnozel, waar ze de ganse blok moeten uithalen. 3500€!, vorig jaar herstelling 1800€.

...

Zuur geld waar ik binnenkort een mooie reis mee wou maken, helaas...
Het volgende is geen kritiek maar een oprechte vraag: En wat zou je gedaan hebben moest die herstelling nodig geweest zijn net na je mooie reis?

Mja, dat gevoel heb ik wel bij een aantal zaken hier. Veel dingen worden hier als tegenslag aanzien terwijl het eerder een geval is van "wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten" (dan heb ik het bijvoorbeeld over alle boetes die hier al gepost zijn).

Idem bij herstellingen aan een wagen door normale slijtage, een accident is onvoorzien, maar als je een wagen koopt en ermee rijdt weet je dat er dingen gaan verslijten (en bij 2e hands kan dat inderdaad tegenslagen hoe snel dat voorvalt)...
Tgoh, maar zo kan je weer alles gaan kapot relativeren. Als je trouwt weet je ook dat de kans er is dat je uit elkaar gaat, als je een huis koopt weet je dat het risico er is dat je het in een brand kan verliezen, etc. Als je die weg opgaat zijn er nog maar heel weinig scenario's waar je over tegenslag kan spreken.

Mijn mening is dat alles wat een onverwachte hoge kost met zich meebrengt een financiële tegenslag. Voor de minimumloon trekker is het ook gewoon een financiële tegenslag dat er stukken zijn aan de wagen.

Wow, je bent dus één van die fameuze "whales" waar alle mobile game makers op azen.
Naar het schijnt zijn dat de personen die de game maken of kraken want alle anderen worden beschouwd als quasi freeloaders.

Zat er een gambling aspect in die game?
Ik vraag me het af omdat zulk soort games geblokkeerd en verboden in zijn in BE.
Was. Ik had nooit gedacht dat ik mij aan zoiets zou laten vangen. Maar met de eenzaamheid, de verveling, niets om naar uit te kijken hebben, altijd tussen dezelfde 4 muren te zitten, uren naast mijn kinderen te zitten in de hoop dat ze eindelijk zouden slapen, ... gaf dat spel mij connectie met anderen, doelen om naar te werken en voldoening van 'de beste' te zijn. Alleen zijn die games zo gemaakt dat je daar heel makkelijk verslaafd aan geraakt, en dat je altijd moet blijven 'whalen' om mee te blijven. Dat begint ook heel onschuldig, maar het is absurd hoe goed die dingen gemaakt zijn om je steeds meer in die put te trekken. Daar zat zeker een gambling aspect in ja. België heeft daar inderdaad een verbod op, maar zeker voor mobile games wordt dat helemaal niet gehandhaafd.

Die periode geeft mij een heel dubbel gevoel, omdat ik denk dat ik echt nog véél dieper zou gezakt zijn in die tijd zonder dat spel. Maar die €10000 zou ik nu wel héél erg goed kunnen gebruiken, het is een serieuze smet op de relatie met mijn vrouw - die kan dat heel moeilijk accepteren (heb dat ook lang verzwegen, maar ja, dat komt toch uit natuurlijk) - en gewoon mijn eigen enorme schaamte van mij daaraan te laten vangen en ja, toch wel verslaafd te zijn geweest.

Eerste keer dat ik daarover praat ook.

Inderdaad typisch BG, het in het belachelijke trekken als het u ni aanstaat. Was toch vrij duidelijk a.d.h.v. zijn post + verwijzing naar deze post erbij dat het niet over scheidingen of andere echt onverwachtte dingen ging.

Mijn mening over boetes is vrij duidelijk: ge doet iets illegaal, dan weet je dat de kans bestaat dat je gepakt wordt en een boete moet betalen. Dat is geen tegenslag maar een berekend risico (en sommige mensen zijn beter in wiskunde dan andere :ironic: ).
Natuurlijk is dat doorgaans geen tegenslag maar gewoon een onnodig en illegaal risico nemen. Anderzijds stond hier recent nog een thread vol posts over hoe "ingewikkeld" het verkeer is, en men geen idee heeft hoe snel men nu mag rijden, dusja, misschien is het dan ook weer een tegenslag als je niet het scherpste mes bent in de lade.
Mijn mening hierover is echter ook vrij duidelijk: als men in de beginpost spreekt over boetes, dan ga ik daarop verder want dat is on-topic.

Verder kaderen de "belachelijke" comments gewoon in de lijn die je in elke topic vind, waar uiteindelijk enkele verlichte zielen altijd compleet selfmade zijn, vrij van enige zelfkritiek, en elke imperfectie bij anderen het gevolg vinden van slechte levenskeuzes.

Vandaar: welkom op BG. U mag uw gevoel voor humor bij het uitloggen terug oppikken.

Natuurlijk is dat doorgaans geen tegenslag maar gewoon een onnodig en illegaal risico nemen. Anderzijds stond hier recent nog een thread vol posts over hoe "ingewikkeld" het verkeer is, en men geen idee heeft hoe snel men nu mag rijden, dusja, misschien is het dan ook weer een tegenslag als je niet het scherpste mes bent in de lade.
Boetes gaan niet enkel over verkeer hé, nog een voorbeeld uit deze thread:
1200€ boete voor rijden onder invloed in Duitsland (had cannabis gerookt de avond ervoor, en ze trekken uw bloed) en blijkbaar was het niet goed. Beetje dubbel. (2012)

300€ voor over de grens rijden met cannabis in Zwitserland, ze hadden mij de kans gegeven om het af te geven, dommerik dak ben (2013)

86€ boeten voor buiten de piste te snowboarden (2013)

1000€ omdat ze mij zijn moete komen redden op nen berg in Oostenrijk na buite piste te snowboarden :unsure: (2013)
Zelfde mening daarover?

Want zo kan je ook omgekeerd alles plat relativeren natuurlijk, zo is alles een tegenslag. Ik ben daarjuist naar de winkel geweest, het gehakt was weer opgeslagen, hoe ga ik ooit recupereren van die financiële tegenslag? :unsure:

Boetes gaan niet enkel over verkeer hé, nog een voorbeeld uit deze thread:

Zelfde mening daarover?

Want zo kan je ook omgekeerd alles plat relativeren natuurlijk, zo is alles een tegenslag. Ik ben daarjuist naar de winkel geweest, het gehakt was weer opgeslagen, hoe ga ik ooit recupereren van die financiële tegenslag? :unsure:
Dat zijn toch ook allemaal zaken waar hij bewust de regels heeft overtreden? Dan tegen de lamp lopen, noem ik inderdaad geen tegenslag.

Terug
Bovenaan