Financiële tegenslagen

Boetes gaan niet enkel over verkeer hé, nog een voorbeeld uit deze thread:

Zelfde mening daarover?

Want zo kan je ook omgekeerd alles plat relativeren natuurlijk, zo is alles een tegenslag. Ik ben daarjuist naar de winkel geweest, het gehakt was weer opgeslagen, hoe ga ik ooit recupereren van die financiële tegenslag? :unsure:
Ik begrijp niet goed hoe je mijn post kan lezen en dat dan nog moet vragen eigenlijk.
Natuurlijk is dat doorgaans geen tegenslag maar gewoon een onnodig en illegaal risico nemen. Anderzijds stond hier recent nog een thread vol posts over hoe "ingewikkeld" het verkeer is, en men geen idee heeft hoe snel men nu mag rijden, dusja, misschien is het dan ook weer een tegenslag als je niet het scherpste mes bent in de lade.
Bij deze een algemeen inzetbare versie.

Maar nog eens, als de TS om boetes vraagt, krijgt hij boetes hé.

Was. Ik had nooit gedacht dat ik mij aan zoiets zou laten vangen. Maar met de eenzaamheid, de verveling, niets om naar uit te kijken hebben, altijd tussen dezelfde 4 muren te zitten, uren naast mijn kinderen te zitten in de hoop dat ze eindelijk zouden slapen, ... gaf dat spel mij connectie met anderen, doelen om naar te werken en voldoening van 'de beste' te zijn. Alleen zijn die games zo gemaakt dat je daar heel makkelijk verslaafd aan geraakt, en dat je altijd moet blijven 'whalen' om mee te blijven. Dat begint ook heel onschuldig, maar het is absurd hoe goed die dingen gemaakt zijn om je steeds meer in die put te trekken. Daar zat zeker een gambling aspect in ja. België heeft daar inderdaad een verbod op, maar zeker voor mobile games wordt dat helemaal niet gehandhaafd.

Die periode geeft mij een heel dubbel gevoel, omdat ik denk dat ik echt nog véél dieper zou gezakt zijn in die tijd zonder dat spel. Maar die €10000 zou ik nu wel héél erg goed kunnen gebruiken, het is een serieuze smet op de relatie met mijn vrouw - die kan dat heel moeilijk accepteren (heb dat ook lang verzwegen, maar ja, dat komt toch uit natuurlijk) - en gewoon mijn eigen enorme schaamte van mij daaraan te laten vangen en ja, toch wel verslaafd te zijn geweest.

Eerste keer dat ik daarover praat ook.
Ik zou daar ook vatbaar voor zijn, maar ik heb altijd een afkeer gehad voor online gaming. Ik doe enkel single player, al is het al lang geleden dat ik echt nog heb gegamed. Af en toe start ik nog wel eens Hearts of Iron IV op, maar langer dan een aantal runs met Italië of Duitsland duurt dat niet. Ik begrijp wel die drive om daar de beste in te zijn en daar afleiding in te vinden die broodnodig is, zeker in combinatie met de lockdowns.

10K is wel een heel stevige brok, ik dacht dat je in zo'n games ook waren kon verhandelen om er toch op zijn minst break even te draaien?

Zoals je zegt: die waarheid komt uiteindelijk toch uit en dat is een smet die héél lang blijft kleven op een relatie. Soms scheurt die wonde open wegens een ogenschijnlijk klein iets. Ik kamp met iets gelijkaardigs, maar het heeft niets met geld te maken. Dat is het leven zeker? Af en toe stevig uit de bocht gaan en leren leven met de ongemakken die daaruit voortvloeien.

Was. Ik had nooit gedacht dat ik mij aan zoiets zou laten vangen. Maar met de eenzaamheid, de verveling, niets om naar uit te kijken hebben, altijd tussen dezelfde 4 muren te zitten, uren naast mijn kinderen te zitten in de hoop dat ze eindelijk zouden slapen, ... gaf dat spel mij connectie met anderen, doelen om naar te werken en voldoening van 'de beste' te zijn. Alleen zijn die games zo gemaakt dat je daar heel makkelijk verslaafd aan geraakt, en dat je altijd moet blijven 'whalen' om mee te blijven. Dat begint ook heel onschuldig, maar het is absurd hoe goed die dingen gemaakt zijn om je steeds meer in die put te trekken. Daar zat zeker een gambling aspect in ja. België heeft daar inderdaad een verbod op, maar zeker voor mobile games wordt dat helemaal niet gehandhaafd.

Die periode geeft mij een heel dubbel gevoel, omdat ik denk dat ik echt nog véél dieper zou gezakt zijn in die tijd zonder dat spel. Maar die €10000 zou ik nu wel héél erg goed kunnen gebruiken, het is een serieuze smet op de relatie met mijn vrouw - die kan dat heel moeilijk accepteren (heb dat ook lang verzwegen, maar ja, dat komt toch uit natuurlijk) - en gewoon mijn eigen enorme schaamte van mij daaraan te laten vangen en ja, toch wel verslaafd te zijn geweest.

Eerste keer dat ik daarover praat ook.

Wow...

Was het met gezamelijk geld? Of je "eigen" geld?

Ik heb ooit een pakket van 400 aandelen van Galapagos aan 8 gekocht en er slechts 300 van de 400 aan 175 verkocht. Die 100 die niet verkocht zijn, heeft me 15k gekost 😏

Idem met aandelen van Twist. Gekocht aan 21 en verkocht aan 199. Had er 150 (of 125, weet niet meer exact) en heb er maar 100 (of 75) van verkocht. Op die 50 die niet verkocht zijn, ~8k gekost.

Ook 10k of zo verloren met Nyrstar. Denk dat dat de enige beurs flaters geweest zijn op de beurs (misschien was Google verkopen in 2009 of 2010 ergens ook een relatieve flater...)

Voor de rest ooit een ex gehad die de zichtrekening gepluimd had juist voor het uit elkaar gaan (en de helft van de inboedel gepikt). Dat heeft met toch ergens tussen de 5 en de 10k gekost. Als 23 of 24 jarige, was dat toch zuur.
Ik heb ooit 143 miljoen verloren met euromillions, ik had de juiste cijfers maar had niet meegedaan met de trekking :unsure:

Idem bij herstellingen aan een wagen door normale slijtage, een accident is onvoorzien, maar als je een wagen koopt en ermee rijdt weet je dat er dingen gaan verslijten (en bij 2e hands kan dat inderdaad tegenslagen hoe snel dat voorvalt)...

Je weet dat banden kunnen slijten, dat je remmen gaat moeten vervangen, etc. Maar er is een verschil tussen normale slijtage enerzijds, en maandagmorgenwagens anderzijds, en dan zit daar nog een hele zone tussen ook. Ik heb al wagens gehad die mooi voorbij de 200.000 kilometer liepen zonder motorschade, en ik heb wagens gehad die na minder dan 150K een kapotte cilinderkoppakking hadden met een paar duizend euro aan reparatiekosten ten gevolg. Dat laatste is voor mij geen gewone slijtage, dat zijn brokken die je eigenlijk niet zou moeten verwachten, en dat vind ik wel onder tegenslag vallen.

Same maar dan niet getrouwd. :unsure:
Ugh, ik heb zo ne kameraad die dat meegemaakt heeft. Die is in de zak gezet door zijn ex dat het niet schoon is. Hij had de keuken betaald maar 'hun' huis stond op haar grond. Gevolg? Zij heeft het ACHTER ZIJN RUG verkocht, voor een som die hij nooit zal weten. Hij is dus waarschijnlijk duizenden tot tienduizenden euro's misgelopen, en dan nog eens extra mogen betalen voor zijn eigen keuken, en huur betaald voor de tijd dat hij daar is blijven wonen als ze uit elkaar waren. En de volle pot huur he, niet de helft.
Doe daar nog advocaten bij die voor een scheet 100 euro vragen...

Wat een thread is dit zeg. Een echte kijk op de menselijkheid achter de gebruikersnamen. Het doet me wat om te lezen wat hier geschreven wordt eigenlijk.

Ik heb ooit 143 miljoen verloren met euromillions, ik had de juiste cijfers maar had niet meegedaan met de trekking :unsure:
Mijn pa heeft effectief ooit eens 50,000 frank gewonnen indertijd met de lotto (tsss, belasting op dommigheid, schande). Maar er zat een bal vast en de trekking is opnieuw gedaan. 2x keer niet gewonnen :'(

Mijn pa heeft effectief ooit eens 50,000 frank gewonnen indertijd met de lotto (tsss, belasting op dommigheid, schande). Maar er zat een bal vast en de trekking is opnieuw gedaan. 2x keer niet gewonnen :'(
Dan heeft die niet effectief gewonnen he. Bijna gewonnen dus.

86€ boeten voor buiten de piste te snowboarden (2013)

1000€ omdat ze mij zijn moete komen redden op nen berg in Oostenrijk na buite piste te snowboarden :unsure: (2013)
mss geen weggesmeten geld maar wel zuur geld
Waarom mag je niet buiten de piste skiën?
Redden en moeten betalen is maar normaal...

Inderdaad typisch BG, het in het belachelijke trekken als het u ni aanstaat. Was toch vrij duidelijk a.d.h.v. zijn post + verwijzing naar deze post erbij dat het niet over scheidingen of andere echt onverwachtte dingen ging.

Mijn mening over boetes is vrij duidelijk: ge doet iets illegaal, dan weet je dat de kans bestaat dat je gepakt wordt en een boete moet betalen. Dat is geen tegenslag maar een berekend risico (en sommige mensen zijn beter in wiskunde dan andere :ironic: ).

i.v.m. mijn punt over herstellingen zal ik het even anders kaderen met een voorbeeld uit deze thread.

Het volgende is geen kritiek maar een oprechte vraag: En wat zou je gedaan hebben moest die herstelling nodig geweest zijn net na je mooie reis?
Uiteraard nog herstellen, daar dient uw financiële buffer aka spaargeld voor. Ik zou die reis perfect nog kunnen maken, maar spaar nu liever even wat verder.

Boetes kan je heel anders kaderen: een monsterboete bv, die je totaal niet zag aankomen. Onrechtvaardigheden etc....

Mijn vader heeft in nederland een hoge boete gekregen voor het niet correct aankoppelen van zijn caravan, er ontbrak een klein kabeltje naar de trekker (totaal nutteloos btw) maar in NL maken ze er dus spel van.. toch 400€!
Tja...

Dan heeft die niet effectief gewonnen he. Bijna gewonnen dus.

Met die redenering is een slechte renovatie ook geen verlies he. Dat is gewoon een expense dat je gedaan hebt, zat nooit in de waarde van je huis. Beetje zoals een trui kopen of eten.

Dat zijn toch ook allemaal zaken waar hij bewust de regels heeft overtreden? Dan tegen de lamp lopen, noem ik inderdaad geen tegenslag.

Als je graag arm zijt en u geld kwijt wilt door lotjes te kopen voor euromillions en ge wint is da ook nen tegenslag...

Wa iemand nen tegenslag vind is persoonlijk...

tegenslag
tegenslag logo #1000
de tegenslag zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈtexə(n)slɑx] Verbuigingen: tegenslag|en (meerv.) gebeurtenis waarbij de dingen niet gaan zoals je wilt dat ze gaan.

Waarom mag je niet buiten de piste skiën?
Redden en moeten betalen is maar normaal...

In montafon heb je natuurgebied waar je niet mag komen....

2 bitcoins gekocht aan €100/stuk verkwanselt aan pizza's in 2013

Paar keer geliquideerd bij daytrading maar netto zéér positief

Tesla aandelen in 2015 verkocht om mijn huis te kopen

Altijd veel geluk gehad zoals met de omgevallen FTX en Celsius waar ik een beperkte tijd voor een 30k had staan. Beschermengel, doe zo voort!

Paar keer geliquideerd bij daytrading maar netto zéér positief

Tesla aandelen in 2015 verkocht om mijn huis te kopen

Altijd veel geluk gehad zoals met de omgevallen FTX en Celsius waar ik een beperkte tijd voor een 30k had staan. Beschermengel, doe zo voort!
Euhm... Daar gaat dit topic dus NIET over? :unsure:

Euhm... Daar gaat dit topic dus NIET over? :unsure:
Wie bepaalt dat? Een hele tijd was dat voor mij toch quasi dagelijks een slag in mijn gezicht tijdens de hoogdagen hoor :cry:

I dare you om tegen deze man te zeggen dat hij geen pijn mag hebben van zijn opruimactie :laugh:

Wie bepaalt dat? Een hele tijd was dat voor mij toch quasi dagelijks een slag in mijn gezicht tijdens de hoogdagen hoor :cry:
"Ik heb veel geld kunnen scheppen, beschermengel, doe zo voort" in een thread rond financiële TEGENslagen posten klinkt niet echt als "een slag in mijn gezicht". :unsure:

"Ik heb veel geld kunnen scheppen, beschermengel, doe zo voort" in een thread rond financiële TEGENslagen posten klinkt niet echt als "een slag in mijn gezicht". :unsure:
Dat geld scheppen is zeer relatief tegenover wat ik had en kon hebben moest ik geen arme student geweest zijn in die tijd :wink:

Tesla en Bitcoin zijn twee dingen waar ik een (very) early adaptor van was maar ik had amper middelen om er iets mee te doen, helaas.

Terug
Bovenaan