Financiële tegenslagen

die is er mee getrouwd. En ze hebben alles in de gemeenschap, dus die gaat mee kunnen opdraaien voor de schulden. En als zij niks kan betalen, komen ze dan bij haar kinderen (zijnde mijn madam) ?
Nee. Uw madam heeft geen schulden aangegaan én is ook niet financieel verbonden met hem in tegenstelling tot zijn huwelijkspartner...

Nee. Uw madam heeft geen schulden aangegaan én is ook niet financieel verbonden met hem in tegenstelling tot zijn huwelijkspartner...

Ok,

omdat je toch vaak hoort dat kinderen mee opdraaien voor bv rusthuizen en zo...

die is er mee getrouwd. En ze hebben alles in de gemeenschap, dus die gaat mee kunnen opdraaien voor de schulden. En als zij niks kan betalen, komen ze dan bij haar kinderen (zijnde mijn madam) ?
Je spreekt uit uw madam haar naam dus is het niet echt een schoonmoeder he. Het maakt uw vraag wel wat verwarrend.

omdat je toch vaak hoort dat kinderen mee opdraaien voor bv rusthuizen en zo...
Hangt van gemeente tot gemeente af, of er een zogenaamde "onderhoudsplicht". Gaat via het OCMW (dus als de oudere het rusthuis niet kan betalen, springt het OCMW bij, en dan wordt er gekeken of die kosten (deels) verhaald kunnen worden op de kinderen. En da's voor iedere gemeente anders, sommige doen het consequent, anderen alleen bij "vermogende kinderen", anderen helemaal niet)

@Tomski ouders kunnen niet opdraaien voor de schulden van hun meerderjarige kinderen en omgekeerd. Er is wel een onderhoudsplicht van kinderen naar ouders (en grootouders) maar dat houdt geen overdraagbare verantwoordelijkheid in tov van schulden aangegaan door de ouders.

Wel opletten voor:

- Erfenis: kan ook schulden bevatten dus beter goed zicht hebben op schulden.
- De vraag van ouders om borg te staan voor een persoonlijke lening of huur of iets gelijkaardigs. Indien één van de kinderen borg zou staan kan de schuldeiser die persoon verhalen.

Niets groots, wat domme zaken.

• Een auto kopen om na 3 maand een job aan te nemen met bedrijfswagen, gelukkig tweedehands gekocht, wel bij een dealer. €1200 verlies gedaan, maar uiteraard wel een betere situatie dan geen bedrijfswagen krijgen.
  • Een motor huren op reis in Oostenrijk, in de afdaling van een berg is er file. Ik stop net voor een haarspeldbocht omdat ik in de bocht mijn voeten niet aan de grond kan zetten wegens te schuin aflopende baan. Wanneer de wagen voor mij volledig door de bocht is vertrek ik, net op dat moment steken 2 fietsers mij voorbij en stoppen op de plaats die ik voorzien had om te stoppen. Ik kon toen ofwel de fietsers aanrijden of vroeger stoppen en proberen voet aan de grond te krijgen. Ik heb instinctief voor het tweede gekozen, alleen was tegen dat mijn voet de grond raakte de motor al zo ver gekanteld dat ik het gewicht niet kon houden. Spiksplinternieuwe BMW met 30km op de teller tegen de grond. De fietsers keken eens raar in de zin van 'waar heeft die leren rijden?' en waren al terug weg voor ik kon rechtstaan. €500 franchise moeten betalen.

Laatst bewerkt:
In 2012 als student meer dan 5000 bitcoin verspild aan darkweb weed, humble bundles en scammers. Ik minede ergens sinds begon 2011 op een doodgewone gaming pc (varierde van 1 coin per dag tot wel 100 coins helemaal in het begin) . Een groot deel ge herinvesteerd in een gaming pc om meer te kunnen minen maar de prijs in bitcoin steeg veel sneller dan dat ik winst kon halen uit mijn mining operatie. een deel verloren aan scammers en Uiteindelijk nog een dikke 10 over gehad die ik verkocht heb aan +- 1000 euro…. Nu heb ik nog welgeteld 1 bitcoin over die ik niet weg doe tot ik er iets levensveranderd mee kan kopen.
Ooit gerekend als je die 5000 bitcoin aan de top had verkocht?
was 56.000 euro per stuk...

280.000.000 euro.... :help:

Zot eigenlijk, tegenwoordig is 1 bitcoin toch al een aardige som geld. Kon ik ook maar teruggaan in de tijd en zeggen tegen mijzelf dat ik geen bitcoins mocht verkopen.

Straks achter nieuwe brilglazen gaan, +- 0.011 BTC

Niets groots, wat domme zaken.

• Een auto kopen om na 3 maand een job aan te nemen met bedrijfswagen, gelukkig tweedehands gekocht, wel bij een dealer. €1200 verlies gedaan, maar uiteraard wel een betere situatie dan geen bedrijfswagen krijgen.
  • Een motor huren op reis in Oostenrijk, in de afdaling van een berg is er file. Ik stop net voor een haarspeldbocht omdat ik in de bocht mijn voeten niet aan de grond kan zetten wegens te schuin aflopende baan. Wanneer de wagen voor mij volledig door de bocht is vertrek ik, net op dat moment steken 2 fietsers mij voorbij en stoppen op de plaats die ik voorzien had om te stoppen. Ik kon toen ofwel de fietsers aanrijden of vroeger stoppen en proberen voet aan de grond te krijgen. Ik heb instinctief voor het tweede gekozen, alleen was tegen dat mijn voet de grond raakte de motor al zo ver gekanteld dat ik het gewicht niet kon houden. Spiksplinternieuwe BMW met 30km op de teller tegen de grond. De fietsers keken eens raar in de zin van 'waar heeft die leren rijden?' en waren al terug weg voor ik kon rechtstaan. €500 franchise moeten betalen.
Moraal van het verhaal: toch maar met de fiets de berg op en af? Tis niet dat ge der de fysiek niet voor hebt :tongue: :hug:

Ooit gerekend als je die 5000 bitcoin aan de top had verkocht?
was 56.000 euro per stuk...

280.000.000 euro.... :help:
Dan zou ik hier niet meer posten :p.

Realistisch gezien had de fomo mij waarschijnlijk wel op een ander punt gepakt hoor . Pas op ik heb nog steeds een mooie winst . Maar ik denk dat ik moest ik ze bijgehouden hebben ik wss ook ooit uitgecasht had op ergens tussen de 5 en 10k . Dan kon ik mijn huis bvb cash leggen.

Ooit slachtoffer geweest van een zinloze aanval. Proces van 4 jaar en 15.000 euro armer aan advocaatkosten die je niet kan recupereren van de tegenpartij.

Terug
Bovenaan