Ik raad bovenstaande zever ten stelligste af.
Je moet ook altijd wel zien dat je voorzichtig bent als je ergens geld in steekt, zelfs al is het een 'legale' business.
Zo heb ik 20 jaar geleden, geld gestoken in een opstartend bedrijf. De eigenaar had toen extra geld nodig en hij was zo slim via e-gold extra geld binnen te rijven in de hoogdagen van ponzi schema's. Ik had er 200€ ingestoken want de business leek legaal (en dat was ze ook), maar daarna ging e-gold op de fles. Ik heb nog jaren gevraagd achter mijn geld (ook toen e-gold nog bestond), want dat bedrijf maakt gemiddeld 2-3% winst per jaar en ik had dus recht op 4-6€ per jaar (gemiddeld).
Het enige dat ik van die eigenaar terug kreeg was steeds een middelvinger in de lucht, en hij zei dat ik hem niets kon maken (ik had hem zogezegd gesponsord). Die business bestaat trouwens nog steeds en maakt miljoenen omzet per jaar. Maar ik kan dus die investering niet recupereren. Dat is dus wel zuur.
Ik vind dit toch wel erg dat er zo'n mensen bestaan. Die gast verdient letterlijk miljoenen per jaar, is mij een paar tientjes verschuldigd, maar ipv dit bedrag gewoon te betalen om er vanaf te zijn, begint hij nu te zagen tegen mij, dat ik na al die jaren, zijn familie en vrienden, moet met rust laten,
en dat hij geen dief is.
Opmerking: Ik was het alweer jaren vergeten, zo hard sta ik er niet meer bij stil, maar nu heb hem terug opgezocht (dit topic spoorde mij aan lol), en ik heb zijn vrouw even gezegd dat hij mij nog geld moet (op een vriendelijke manier), omdat hijzelf toch niet zou reageren. Zijn laatste reactie is gewoon degoutant nadat hij al mijn emails in het verleden negeerde.
Maar ja rijk worden word je niet door vrienden te maken en altijd eerlijk te zijn zeker?