Er zijn legitieme redenen om niet elektrisch te willen rijden maar de meeste mensen maken van een mug een olifant.
Als je ouders ergens in Nederland of Duitsland wonen dan gaat die range geen enkel probleem zijn, gewoon een half uurtje aan een snellader hangen onderweg en je komt wel thuis. Wonen ze ergens in de buurt van Verdun dan is het legitiem, want Wallonië + die rurale regio in NO-Frankrijk zijn een woestijn voor snelladers.
Er zijn grotere elektrische wagens en met trekhaak, dus dat is dan eerder het probleem dat dat niet in je leasebudget past?
Enfin, voor 95% van de mensen is een elektrische wagen best compatibel met hun levensstijl. Voor 5% zal het inderdaad problematisch zijn. Wij rijden al bijna 4 jaar elektrisch en ook gewoon al met de wagen op reis geweest, of op dagtrip, of 600 kilometer heen-en-terug voor een concert etc. Lukt allemaal.
Gemiddeld gezien zal je inderdaad 'winst' maken door zelf een wagen te financieren (toch als je een tweedehands en betrouwbaar model kiest). Echter gaan er altijd gevallen zijn waar de auto toch problemen geeft en waar je op het einde van de rit dan 'verlies' hebt gedaan.
Maar bon, iedereen maakt zijn eigen rekening he. Mijn bedrijfswagen stond toch meestal gewoon op de oprit geparkeerd en mijn vrouw had er ook een, dus voor mij was het een no-brainer om in mobiliteitsbudget te stappen (ik ben zelf nog een 'cash-for-car' OG...één van de paar honderd)