FOD Justitie - ervaringen?

dequandodetuve

New member
Hey iedereen, onlangs een forum zien passeren over de FOD Justitie maar toch nét niet voldoende info kunnen vinden over de examens voor A1-niveau's. Iemand die bij de FOD werkt en die weet hoe dergelijke examens verlopen? Ervaringen? Overall culture?

Ik twijfel om de overstap te maken vanuit de advocatuur.

Edit: en toevallig iemand die bij de Vlaamse oh werkt als jurist? Ervaringen?

Dankjewel alvaaast!

Hey iedereen, onlangs een forum zien passeren over de FOD Justitie maar toch nét niet voldoende info kunnen vinden over de examens voor A1-niveau's. Iemand die bij de FOD werkt en die weet hoe dergelijke examens verlopen? Ervaringen? Overall culture?

Ik twijfel om de overstap te maken vanuit de advocatuur.

Edit: en toevallig iemand die bij de Vlaamse oh werkt als jurist? Ervaringen?

Generieke testen zijn in principe voor iedereen hetzelfde, enkel het niveau verschilt.
Deze kan je terugvinden op werkenvoor.be

Stel u nie teveel voor van A niveau, alles is afhankelijk van uw job inhoud en waar je terecht komt.

FOD is wel Federaal, niet hetzelfde als Vlaamse overheid

Ik twijfel zo hard. Wil de advocatuur asap verlaten maar kan allemaal even duren bij de OH blijkbaar....
Uiteindelijk nog meegedaan met de testen? Wast het de algemene vacature: Masterprofielen (wervingsreserve)?
Laureatenlijst werd vandaag gepubliceerd en ik sta op plek nummer 1061!
Weet niet of dit gebruikelijk is zo lange laureatenlijsten :crazy:
Zal misschien ook te maken hebben met het feit dat zo grote vacatures zelden nog worden opengezet in tijden van besparingen.

Uiteindelijk nog meegedaan met de testen? Wast het de algemene vacature: Masterprofielen (wervingsreserve)?
Laureatenlijst werd vandaag gepubliceerd en ik sta op plek nummer 1061!
Weet niet of dit gebruikelijk is zo lange laureatenlijsten :crazy:
Zal misschien ook te maken hebben met het feit dat zo grote vacatures zelden nog worden opengezet in tijden van besparingen.
Jaaaa, same here! Ik sta op plek 1100 en zoveel. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we vacatures krijgen. Waarschijnlijk zijn het ook echt alle profielen bij mekaar, dus zal wel meevallen naargelang welke functies?

Terug
Bovenaan