Food and Beerpairing

the_dr@gon

Member
Crowdfunder FE
Hoi hoi,

Ik heb eventjes jullie hulp nodig, Ik zou graag voor vrienden en familie wat Bier + tappas serveren.
Dus ik zoek eigenlijk de ideale match tussen die 2. Ik ben hier zelf geen held in dus ik dacht ik, laat ik het vragen op BeyondGaming.

De biertjes zijn:
  • Liefmans on the rocks
  • Duvel 6,66
  • La chouffe blond
  • Vedett Playa
Laat jullie creativiteit maar los.

dat zijn wel heel verschillende bieren; zou je ze ook in die volgorde serveren?

ik zou beginnen met de playa, buiten het feit dat ik dat écht niet lekker vond.
combineren met iets zomers, taco's met scampi en ananassalsa

Duvel 6,66 ; ook de minste van de duvels voor mij, doet dan maar nen tripple hop of ne kleinen duvel.
combineren met asperges met zalm en eitje op toast of stokbrood.

Chouffe, lekker!
combineren met kipspiejes met een yoghurtdipke, als het wa vullend mag zijn met patatas bravas ofzo

Liefmans, lekker!
dat mag van mij gerust met een kazeke als afsluiter, manchego en een slaatje van granaatappel en blauwschimmelkaas.

Of als het iets steviger mag zijn, afsluiten met de cherry chouffe en ne warme camembert, als ge het buiten doet warmt dat u volk wel op.

Liefmans on the rocks zou ik precies eerder geven om te starten omdat dat vreselijk zoet is?
Net niet. Aperitieven maak je best niet te zoet omdat dat je eetlust af remt. Daar kies je beter frisse zomerse bieren voor, licht zuring, bijvoorbeeld met wat citrus achtige smaken in.

@the_dr@gon: Persoonlijk zou ik wat onbekendere bieren pakken. Dan leren de mensen eens wat anders kennen :)

Net niet. Aperitieven maak je best niet te zoet omdat dat je eetlust af remt. Daar kies je beter frisse zomerse bieren voor, licht zuring, bijvoorbeeld met wat citrus achtige smaken in.

@the_dr@gon: Persoonlijk zou ik wat onbekendere bieren pakken. Dan leren de mensen eens wat anders kennen :)
Is idd iets van.

Ook nog tip: geuze! Heel zuur, perfect als aperitief. Moet je wel lusten.

ik denk dat hij doelbewust het aanbod bij Brouwerij Moortgat aan het houden was?
Als er nog ruimte is kun je daar nog wel een Wild Jo of een bolleke bij doen, ook andere types wat je al aanbied

Liefmans, lekker!
dat mag van mij gerust met een kazeke als afsluiter, manchego en een slaatje van granaatappel en blauwschimmelkaas.
Een Liefmans Brut mss, maar toch geen Liefmans on the rocks? Dat is gewoon mierzoete grenadine. Dat pairt niet met kaas, op geen enkele manier.

@the_dr@gon is er idd een reden waarom je je beperkt bij het aanbod van Moortgat? Je zou zoveel meer kunnen doen met een bredere mix van bierstijlen.
Ik bij de afsluiter alleen al meer neigen naar een stevig bruin bier (genre gouden carolus classic of whisky infused, Rochefort 10) of idd zelfs een goede geuze (Cantillon, 3 fonteinen) met iets van kaas.

Terug
Bovenaan