Food sharing op restaurant

Wat vind jij van foodsharing concepten?

• Totaal aantal stemmers
    36
Waarschijnlijk ben jij dan diegene aan wie anderen zich ergeren.

Ja amai, vragen aan anderen (ook de stilleren) wat hun goesting is en of iedereen zijn/haar gading vindt, vaak ook gewoon meegaan met de rest in keuzes omdat ik een heel brede smaak heb, niet alles als eerste nemen en de rest met de restjes laten: amai, wat een hatelijke gedragingen en wat een lastige mens moet ik toch zijn om in een foodsharing concept mee te zitten.

Nee serieus, vanwaar komt die reactie eigenlijk? Wat haal je uit mijn reply zodat DAT de assumptie is die je eraan overhoudt?

Of ik dat nu puur met het gezin doe of met kameraden: we voelen ons goed en comfortabel bij elkaar, al dat lam gedoe is toch niet nodig? Je staat daar misschien met 6-7 gerechten voor u als groep, de ene neemt van schotel X het laatste, de andere van schotel Y, nog ene van schotel Z. Da's tcoh allemaal zo moeilijk niet?
Maar bon, was dan weer te denken dat jij degene zou zijn die daar allerhande problemen in zou zien, die liefst met principes en afspraken zou werken, blablabla. In plaats van gewoon gezellig samen te zitten, samen je ding te doen, desnoods nog een schotel of 2 bij te bestellen als het dan toch niet genoeg is of er nog goesting is, wtf zeg. Dat is geen rocket science he.

Ja, wij van WC-eend raden u nog 2 extra WC-eenden aan.

Als het over de prijs gaat, dan is het vaak van: "Ach, met x porties zullen jullie wel genoeg hebben hoor!"
Als het erover gaat of iedereen zeker genoeg zal gegeten hebben, dan is het vaak van: "Mja, wij raden zeker aan om x+y porties te bestellen hoor!".

Ik stel die vraag meestal en ik heb nog nooit met een onoverzichtelijke hoop eten en veel overschot geeindigd. Beetje zichzelf respecterend restaurant/brasserie/... gooit ook liever geen hopen eten weg hoor.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben jij dan diegene aan wie anderen zich ergeren.

Ja, wij van WC-eend raden u nog 2 extra WC-eenden aan.

Als het over de prijs gaat, dan is het vaak van: "Ach, met x porties zullen jullie wel genoeg hebben hoor!"
Als het erover gaat of iedereen zeker genoeg zal gegeten hebben, dan is het vaak van: "Mja, wij raden zeker aan om x+y porties te bestellen hoor!".

Dan zit je niet op de juiste plek om aan foodsharing te doen.
Die zaken doen dat omdat het hip is, niet omdat ze graag lekker eten bereiden.
Foodsharing is iets dat moet een beetje vanzelf gaan. Als je met z’n allen om tafel zit met ehh.. ja wat nu.. dan had je beter iets anders kunnen kiezen. Welk concept je ook kiest, als je ongemakkelijk wordt, is het gewoon niet geslaagd.

Blijft allemaal met ullie poten uit mijn eten :angry:

Ik vind er dus niks aan, hatelijk zelfs. Als ik weet dat het food sharing is, en ik kan er onderuit, dan ga ik niet mee.

Lol, alsof foodsharing allemaal mee u handen uit dezelfde pot rijst eten is.

Ne côte a l’os voor 2 da is in elk geval foodsharing da mij aanspreekt :p

Terug
Bovenaan