Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Speeltijd!Mij toch laten gaan aan extension tubes voor een prijsje. 12, 20 & 36mm. Ben eens benieuwd. Straks eens testen.
Resultaat posten hé!Mij toch laten gaan aan extension tubes voor een prijsje. 12, 20 & 36mm. Ben eens benieuwd. Straks eens testen.
Ziet er goed uit! Werk je dan best met statief of gewoon handheld en dan in burstmode met verschillende diafragmaopeningen? Nadeel van mijn Laowa is dat ook het diafragma manueel aan te passen is en niet cameragestuurd. Dus focus stacking lijkt me daar moeilijker te zijn.Ik heb mij ook eens gewaagd aan enkele macrofoto's icm focus stacking:
![]()
![]()
Met statief want Sony ondersteund geen focus bracketing in body, dus je moet bij elke foto de focus een beetje verleggen om uiteindelijk hopelijk alles scherp te krijgen wat je scherp wil hebben. Dus in dit geval gewoon manuele focus icm statief.Ziet er goed uit! Werk je dan best met statief of gewoon handheld en dan in burstmode met verschillende diafragmaopeningen? Nadeel van mijn Laowa is dat ook het diafragma manueel aan te passen is en niet cameragestuurd. Dus focus stacking lijkt me daar moeilijker te zijn.
voor de les heb ik dat dus allemaal nodig maar als ik naar het bos ga uiteraard niet.. 
Ik heb deze van Lowepro. Momenteel krijg ik daar alles in (4 primes, body, flitser, klein statief en groot statief en accessoires).Ik heb misschien eens een zotte vraag maar hoe bergen jullie al je materiaal op? Hebben jullie een extra camerarugzak of hebben jullie een kast met al je lenzen en dergelijke? Maar dus ook waar je je kabels en extra batterij, externe harde schijven in opbergen. Hoe doen jullie dat?
Momenteel zit mijn rugzak vol. Voor de opleiding heb ik een flits en transmitter en accessoires aangekocht maar dat neemt dus ook weer veel ruimte in beslag.voor de les heb ik dat dus allemaal nodig maar als ik naar het bos ga uiteraard niet..
![]()
Ik heb misschien eens een zotte vraag maar hoe bergen jullie al je materiaal op? Hebben jullie een extra camerarugzak of hebben jullie een kast met al je lenzen en dergelijke? Maar dus ook waar je je kabels en extra batterij, externe harde schijven in opbergen. Hoe doen jullie dat?
Momenteel zit mijn rugzak vol. Voor de opleiding heb ik een flits en transmitter en accessoires aangekocht maar dat neemt dus ook weer veel ruimte in beslag.voor de les heb ik dat dus allemaal nodig maar als ik naar het bos ga uiteraard niet..
![]()
Camerarugzakken heb ik vermeden gezien deze niet geschikt zijn om langere tijd mee op stap te zijn. Ik gebruik dan ook een Osprey Stratos met een Tenba BYOB waar ik dan de nodige lenzen in steek. Statief kan dan indien nodig aan de zijkant van de rugzak geplaatst worden.
Bwa veelal zijn die camerarugzakken vooral bedoeld om op een deftige manier je materiaal in op te bergen met een modulaire indeling.Er zijn tocht heel wat tassen die net specifiek gericht zijn op wandelen en reizen. Die zijn bijzonder compact, extra beschermd (regen en extremere opstandigheden) en ergonomischer.
De keuze hangt vooral af van hoeveel materiaal je moet/wil meezeulen.
Als je 2 body's + enkele lenzen + laptop wil meenemen zit je meteen in een bepaald segment. Is dat 1 body met een vaste lens + oplader en een flits heb je een ruim assortiment.
Bwa veelal zijn die camerarugzakken vooral bedoeld om op een deftige manier je materiaal in op te bergen met een modulaire indeling.
Voor langere wandelingen zijn deze, zeker als ze goed volgeladen zijn, verre van ideaal voor je schouders en rug.
De mijne kan je als een trekrugzak laten "rusten" op je heupen. Scheelt meteen héél wat gewicht voor je schouders. Er zijn wel merken (zoals Peak Design) die design boven functionaliteit stellen, maar ieder zijn ding daarin.Bwa veelal zijn die camerarugzakken vooral bedoeld om op een deftige manier je materiaal in op te bergen met een modulaire indeling.
Voor langere wandelingen zijn deze, zeker als ze goed volgeladen zijn, verre van ideaal voor je schouders en rug.
En heb je niet aan de Sony a7III gedacht? Of wil je de A7C voor de compactheid?Eind augustus kwam ik hier al eens advies vragen over een mogelijke upgrade vanaf m'n huidig Pentax materiaal.
Ik ben stilaan aan het convergeren naar 2 opties:
Ik ben meer en meer richting de A7c aan het neigen. Zowel voor korte als lange termijn zie ik heel veel voordelen in deze combo. Op korte termijn heb ik de fotokwaliteit van full frame, een zeer bruikbare walkaround lens zoals ik die nu gewoon ben en de features die ik zoek (snelle en betrouwbare AF, IBIS, weather sealing, goede batterij).
- Sony A7c + Tamron 28-200 f/2.8-5.6
- Sony a6600 + ? (nog wat last om een lens te bepalen, veel opties)
Op lange termijn koop ik me in in een ecosysteem waar (lijkt me) veel potentieel in zit - Sony FE mount heeft een interessant arsenaal aan lenzen (zowel Sony als third party), top notch bodies en Sony lijkt er genoeg in te investeren.
Enige nadeel dat ik zie: de A7c is best pricy, maar aan de andere kant: als ik hem afzet tegen de a6600 is het prijsverschil niet eens zo groot.
Indien nog iemand opmerkingen heeft: steeds welkom!
En indien iemand weet of die A7c ergens in bundel wordt verkocht met die 28-200: ook dat zou handig zijn, want ik vind die precies niet. Je vindt bvb wel een bundel met de Tamron 28-75 f/2.8 en dan doe je toch wat voordeel ten opzichte van de prijs van de losse componenten.