Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je moet bij de eerste 2 eindigen + momentum telt.Eerste ronde maakt weinig uit, he. Tenzij Melenchon nog een pak stemmen haalt. Belangrijkste voor Macron wordt om links- en centrumlinkse stemmers te overtuigen voor de tweede ronde, geen sinecure gezien zijn beleid de afgelopen vijf jaar.
Deel ervan is ook omdat er geen alternatieven zijn. Als je Macron niet moet, op wie moet je dan stemmen. Anders kan je even goed stoppen met deelnemen aan de democratie omdat er geen normale figuren opstaan.Ongelofelijk. Stemmen op zo'n figuren en partijen, waarom doe je dat? Ik kan begrijpen dat je kwaad bent, en dat wil uiten, maar stemmen op dit soort partijen is het equivalent van uit colère met blote voet aan volle kracht tegen een stenen muur te sjotten. De teleurstelling over die keuze is het achteraf toch nooit waard voor die 5 seconden verluchting die je had door je af te reageren.
Ongelofelijk. Stemmen op zo'n figuren en partijen, waarom doe je dat? Ik kan begrijpen dat je kwaad bent, en dat wil uiten, maar stemmen op dit soort partijen is het equivalent van uit colère met blote voet aan volle kracht tegen een stenen muur te sjotten. De teleurstelling over die keuze is het achteraf toch nooit waard voor die 5 seconden verluchting die je had door je af te reageren.
Er is al jaren een groeiende groep malcontents over de gang van zaken, de globalisering, de immigratie, etc. Overal in de wereld eigenlijk, maar in het westen vooral. En veel mensen laten dat merken door op 'atypische' politici te stemmen die niet tot het establishment, het centrum behoren.
Ik denk dat veel mensen de hoop koesteren dat er een soort van revolutie komt die het bestaande politieke landschap en bestel wegvaagt en begint met een schone lei. Ik zal nooit stemmen voor zulke ranzige extremistische figuren, maar ook ik vind dat onze democratie ziekelijk verouderd is en een soort van (r)evolutie moet doorstaan of ondergaan. Bij mij uit dat zich in een apathie voor politiek en 'anti-politicisme' (als dat moest bestaan).
Hoewel ik nu ook geen fan ben van het "establishment" vind ik ook dat mensen soms ook wel wat historisch perspectief mogen hebben over de onvoorgaande positieve tijd waarin we leven ipv te sakkeren op elke futiliteit.
Evolueren doen we al lang en het lijkt erop dat we dat redelijk goed doen als je ziet waar we van komen als mensheid vergeleken met nog niet zo lang geleden.
Dus evolutie, ja. Revolutie, no thanks. Revolutie naar wat en ten koste van wat? Ten koste van meest de democratische samenleving ooit waarin we leven met ongeziene vrijheid en levensstandaard ten gevolge? Dan laat ik dat liever passeren.
Ik ben geen allochtoon , maar ik kan het me ook niet permiteren om de verwarming altijd op te laten staan , 3 keer per jaar te vliegen enz ..En die "ongeziene vrijheid en levensstandaard" is ook maar relatief eh. Ga eens aan de gemiddelde allochtoon vragen of zij het zich kunnen veroorloven de chaufage altijd op te laten staan, 3 keer per jaar met de vlieger op de verlof te gaan, etc. Schrik dat er kleine barstjes komen in dat soort 'vadsige' luilekkerbestaan, dat is waar het Vlaams Belang en tot op zekere hoogte de NVA op gebouwd zijn.
De toekomst gaat nochtans meer dan genoeg serieuze bedreigingen hebben. Denk aan de klimaatopwarming & de groene switch, digitalisering/AI, de immigratie (die door de bevolkingsgroei en klimaatproblemen alleen maar exponentieel gaat toenemen), opkomende wereldmachten zoals China, onze afhankelijkheid van Rusland & co afbouwen, etc. En met de huidige democratie zitten we simpelweg in een loophole van wachten, wachten, niets doen en het allemaal laten afkomen zonder dat we voorbereid zijn.
Er zijn inderdaad een hele hoop mensen, dikwijls autochtonen, die de reflex hebben om zich af te willen schermen en een ranzig (extreem)rechts kantje op zoeken. Er zijn langs de andere kant ook mensen, waar ik me veel meer bij kan vinden, die willen dat onze samenleving 'upgedate' wordt en zich voorbereidt voor hetgeen wat ons in de toekomst ligt te wachten, ook al doet dat op de korte en middellange termijn pijn.
En die "ongeziene vrijheid en levensstandaard" is ook maar relatief eh. Ga eens aan de gemiddelde allochtoon vragen of zij het zich kunnen veroorloven de chaufage altijd op te laten staan, 3 keer per jaar met de vlieger op de verlof te gaan, etc. Schrik dat er kleine barstjes komen in dat soort 'vadsige' luilekkerbestaan, dat is waar het Vlaams Belang en tot op zekere hoogte de NVA op gebouwd zijn.
En die "ongeziene vrijheid en levensstandaard" is ook maar relatief eh. Ga eens aan de gemiddelde allochtoon vragen of zij het zich kunnen veroorloven de chaufage altijd op te laten staan, 3 keer per jaar met de vlieger op de verlof te gaan, etc. Schrik dat er kleine barstjes komen in dat soort 'vadsige' luilekkerbestaan, dat is waar het Vlaams Belang en tot op zekere hoogte de NVA op gebouwd zijn.
De toekomst gaat nochtans meer dan genoeg serieuze bedreigingen hebben. Denk aan de klimaatopwarming & de groene switch, digitalisering/AI, de immigratie (die door de bevolkingsgroei en klimaatproblemen alleen maar exponentieel gaat toenemen), opkomende wereldmachten zoals China, onze afhankelijkheid van Rusland & co afbouwen, etc. En met de huidige democratie zitten we simpelweg in een loophole van wachten, wachten, niets doen en het allemaal laten afkomen zonder dat we voorbereid zijn.
Er zijn inderdaad een hele hoop mensen, dikwijls autochtonen, die de reflex hebben om zich af te willen schermen en een ranzig (extreem)rechts kantje op zoeken. Er zijn langs de andere kant ook mensen, waar ik me veel meer bij kan vinden, die willen dat onze samenleving 'upgedate' wordt en zich voorbereidt voor hetgeen wat ons in de toekomst ligt te wachten, ook al doet dat op de korte en middellange termijn pijn.
Je hebt zeker een punt maar anderzijds zie ik toch ook duidelijk een trend dat huidige en volgende generaties een serieuze rekening gepresenteerd gaan krijgen, zij het voor de vergrijzing, de klimaatcrisis of de onbetaalbare huizenmarkt. En dat we ondanks een gigantische technologische vooruitgang nog altijd problemen hebben met absolute basisbehoeften zoals mensen voorzien van een woning, voeding of elektriciteit. Dat gaat er bij mij echt niet in.Hoewel ik nu ook geen fan ben van het "establishment" vind ik ook dat mensen soms ook wel wat historisch perspectief mogen hebben over de onvoorgaande positieve tijd waarin we leven ipv te sakkeren op elke futiliteit.
Evolueren doen we al lang en het lijkt erop dat we dat redelijk goed doen als je ziet waar we van komen als mensheid vergeleken met nog niet zo lang geleden.
Dus evolutie, ja. Revolutie, no thanks. Revolutie naar wat en ten koste van wat? Ten koste van meest de democratische samenleving ooit waarin we leven met ongeziene vrijheid en levensstandaard ten gevolge? Dan laat ik dat liever passeren.
Au total, ce sont près de 70 % des ménages qui bénéficieraient des mesures du budget 2020, les grands gagnants se trouvant au centre de la distribution et les perdants en bas et en haut de celle-ci. Les 15 % de ménages les plus modestes verront en moyenne leur niveau de vie amputé sous l'effet des réformes des allocations logement et chômage. L'effet cumulé des mesures socio-fiscales de 2018 à 2020 reste très fortement marqué par le geste fiscal effectué en direction des ménages les plus aisés en début d'année 2018. Sur les 17 milliards d'euros de gains de pouvoir d'achat pour les ménages depuis 2018, plus de 4 milliards d'euros l'ont été aux 5 % de ménages les plus aisés. A contrario, l'effet cumulé des mesures prises depuis le début du quinquennat devrait être négatif pour les 10 % de ménages les plus modestes.
Jij noemt dat een update, ik noem dat evolutie. Zo hebben we het, tot nu toe, toch redelijk goed gedaan.
Maar het is inderdaad wel zo dat er een grote ontevreden meute is die een onzichtbare vijand in het leven heeft geroepen waaraan men alle zonden van de wereld toewijdt, zonder in eigen boezem te kunnen en durven kijken. Dat zijn diezelfde soort mensen die anderen de schuld van alles geven en dat het met hun "gene waar" zou zijn, maar als puntje bij paaltje komt, blijft dat soort mensen gewoon honkvast dezelfde fouten maken omdat ze niet beter kunnen/willen/weten.
Toevalligerwijs het soort volk dat voornamelijk voor Trump, UKIP, AfD, Dries van Langenhove, etc stemt en dweept met Poetin, Orban, etc. Vrij ironisch wel want we hebben nog nooit zo'n vrije en uitgebreide toegang tot educatie gekregen, nog nooit zoveel vrije media kunnen lezen en volgen, nog nooit eerder zo'n vrije toegang tot het internet en al haar kennis. En toch wordt de mensheid op politiek en internationaal vlak dommer met de dag. En ja, eenieder die stemt op Trump, AfD, DvL, Tom van Grieken is dom, punt aan de lijn.
Macron pakt uw geld af, Le Pen zal (in navolging van al haar collega's in Polen (PiS), Hongarije (Fidesz), Rusland (Poetin), Turkije (Erdogan)) uw vrijheden afpakken en naderhand uw geld verliezen wegens domme economische zetten. Uiteindelijk ben je financieel even slecht af, maar bij Macron kan je alleszins wel nog gewoon op straat komen om uw mening te uiten zonder problemen.

Maar waarom geen normale kandidaat, waarom komen die kandidaten naar boven, en waarom steunt de "normaal opgeleide bevolking" dan iemand als Macron goed wetende dat die uw geld afpakt, zoals jij het zegt. Als jullie dan zo tegen Le Pen zijn, waarom dan geen normale kandidaat die ook eens wat aandacht geeft aan de minderbedeelden.Macron pakt uw geld af, Le Pen zal (in navolging van al haar collega's in Polen (PiS), Hongarije (Fidesz), Rusland (Poetin), Turkije (Erdogan)) uw vrijheden afpakken en naderhand uw geld verliezen wegens domme economische zetten. Uiteindelijk ben je financieel even slecht af, maar bij Macron kan je alleszins wel nog gewoon op straat komen om uw mening te uiten zonder problemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verkiezingen in Frankrijk niet van dichtbij heb gevolgd. Maar als je in de VS of de UK kijkt hoe kandidaten zoals Sanders of Corbyn behandeld werden door de media dan is het weinig verwonderlijk dat je eindigt met (in het beste geval) een centrumkandidaat als Joe Biden of volledige conmen als Johnson of Trump.Maar waarom geen normale kandidaat, waarom komen die kandidaten naar boven, en waarom steunt de "normaal opgeleide bevolking" dan iemand als Macron goed wetende dat die uw geld afpakt, zoals jij het zegt. Als jullie dan zo tegen Le Pen zijn, waarom dan geen normale kandidaat die ook eens wat aandacht geeft aan de minderbedeelden.
Dat is in die landen met een groot presidentieel systeem iets dat terugkeert. Stem op Hillary want de andere optie is slechter. Stem op Macron want de andere optie is slechter. Stem op Biden want de andere optie is slechter. Waarom zijn er geen goede opties dan meer?
De polarisatie wordt vanzelf gecreerd door polariserende figuren en polariserende voorstellen en het centrum is niet anders daarin, want nooit is er een periode in de geschiedenis geweest waarin het centrum zo vervreemd is geraakt van zo een groot aandeel v/d bevolking. En ja, het zal zich wreken. En of het onze schuld is, i don't think so.
En Le Pen gaat dit oplossen?Ik ben geen allochtoon , maar ik kan het me ook niet permiteren om de verwarming altijd op te laten staan , 3 keer per jaar te vliegen enz ..
Ik denk dat we hier in Europa gewoon in slaap zijn gewiekt , de VS zal het wel oplossen , de EU zal het wel doen . Daar moeten we vanaf . Het is tijd voor een nieuwe wind. Dat Europa eens wakker geschud wordt . Waarom kan Rusland doen wat het wil doen , kan China overal investeren waar het mag wil . Omdat wij te reliable zijn geworden van een VS (die ook op de sukkel is)en een EU die veel te bureaucratisch is .
En Macron zijn politiek ivm corona was er met momenten toch wel over . En de vele protesten tonen toch aan dat er velen malcontent zijn in La Douce France .
Een van de redenen dat Rusland kan doen wat het doet is dat het al jaren verdeeldheid aan het zaaien is in de Eu via satellieten als Le Pen, Orban en andere door het Kremlin gesponsorde trollen.Ik ben geen allochtoon , maar ik kan het me ook niet permiteren om de verwarming altijd op te laten staan , 3 keer per jaar te vliegen enz ..
Ik denk dat we hier in Europa gewoon in slaap zijn gewiekt , de VS zal het wel oplossen , de EU zal het wel doen . Daar moeten we vanaf . Het is tijd voor een nieuwe wind. Dat Europa eens wakker geschud wordt . Waarom kan Rusland doen wat het wil doen , kan China overal investeren waar het mag wil . Omdat wij te reliable zijn geworden van een VS (die ook op de sukkel is)en een EU die veel te bureaucratisch is .
En Macron zijn politiek ivm corona was er met momenten toch wel over . En de vele protesten tonen toch aan dat er velen malcontent zijn in La Douce France .
Inderdaad. Je creëert de illusie dat je meer "zelf" kan beslissen, maar zonder de EU word je gewoon nog 100x meer de speelbal van China, Rusland en de VS. Als je niet wil dat Rusland kan doen wat het wil, dat China kan doen wat het wil, dan is op figuren als Le Pen stemmen net het domste dat je kan doen. Dan geef je ze net een carte blanche, een vrijgeleide. Front National hangt aan het infuus van Russische leningen. Le Pen die trotst pronkt naast Poetin in een paar miljoen campagneboekjes? Een marionet van Rusland moet ons wakker schudden?En Le Pen gaat dit oplossen?
Hoe zal terugplooien op jezelf verbetering brengen?