Fraude El Kaouakibi

De gespeelde verontwaardiging van mensen als Willem-Frederik Schiltz had ik eerlijk gezegd ook niet moeten horen, toon wat nederigheid voor het in het zadel geholpen hebben van dergelijke fraudeurs via jouw partij, en het geven van belastinggeld aan die individuen. Het is gemakkelijk om andermans geld te laten stelen natuurlijk én daarna nog leuke nieuwe, duurbetaalde jobkes te krijgen.

Eric Goens is natuurlijk een sensatiemaker pur sang, maar ik kijk ergens toch uit naar z'n "documentaire", eens zien welke politici er gaan sneuvelen. De cynicus in mij denkt: hoe dichter bij de verkiezingen hoe beter, brand de boel maar af...
de trieste realist: hier winnen alleen de extreme partijen mee, en dat is ook niet goed voor de democratie. Maar wiens schuld is dat? De burger? Of de "elite" die figuren zoals Sihame El Kaouakibi zonder een deftige mea culpa in het zadel heeft geholpen? Als je moet kiezen tussen pest en cholera...
Denkt ge dat nu echt?

Denkt ge dat nu echt?

Welk deel?
Dat Eric Goens een sensatiemaker is? Ja, maar misschien komt dat woord te negatief over. Hij zoekt sowieso onderwerpen op die aandacht trekken, laat het me zo zeggen.
Of dat er politici gaan sneuvelen? Lijkt me niet onrealistisch dat er een aantal statements in zo'n documentaire zouden zitten die een blammage zijn voor bepaalde politici ja, sneuvelen is andermaal misschien een te groot woord, zeker in een land waar het concept politieke verantwoordelijkheid nauwelijks nog bestaat.

Dat van het sneuvelen ja. Ge kunt Goens een sensationele programmamaker noemen, maar er gaat nooit een politicus sneuvelen door een tv-programma van hem. Never.

Ik denk dat die documentaire eerder een scheet in een fles water zal zijn. Iemand volgen die totaal verbrand is... logisch dat die wild rond zich heen zal schoppen, maar niemand zal haar geloven. Tenzij ze met echte bewijzen komen. Maar daarvoor haal je mensen naar de rechtbank & niet in een documentaire.

Er zullen altijd mensen zijn die haar het voordeel van de twijfel geven in deze zaak en die doelgroep heeft ze met deze video waarschijnlijk nog méér kunnen overtuigen.
De rest van de bevolking moet eens hard lachen met dit stukje amateurtoneel.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die documentaire eerder een scheet in een fles water zal zijn. Iemand volgen die totaal verbrand is... logisch dat die wild rond zich heen zal schoppen, maar niemand zal haar geloven. Tenzij ze met echte bewijzen komen. Maar daarvoor haal je mensen naar de rechtbank & niet in een documentaire.
De VRT heeft er blijkbaar al niet veel zin meer in na haar toneeltje van gisteren.

Dat van het sneuvelen ja. Ge kunt Goens een sensationele programmamaker noemen, maar er gaat nooit een politicus sneuvelen door een tv-programma van hem. Never.
We hebben een minister van volksgezondheid die in een vorige functie als minister van buitenlandse zaken smeergeld van een Italiaanse helikopterfabrikant heeft doen verdwijnen. Als dat kan zal er van El Kaouakibi haar schandaal niet veel collateral damage te verwachten zijn. Ik wil maar zeggen we hebben hier al ergere schandalen gekend met relatief lichte gevolgen voor de betrokken politici...

Ik verwacht ook niet dat er buiten EK nog iemand zal sneuvelen... heel misschien wordt een pion opgeofferd (een kabinetsmedewerker of zo) maar een minister of volksvertegenwoordiger zeker niet.

Laatst bewerkt:
We hebben een minister van volksgezondheid die in een vorige functie als minister van buitenlandse zaken smeergeld van een Italiaanse helikopterfabrikant heeft doen verdwijnen. Als dat kan zal er van El Kaouakibi haar schandaal niet veel collateral damage te verwachten zijn. Ik wil maar zeggen we hebben hier al ergere schandalen gekend met relatief lichte gevolgen voor de betrokken politici...

Ik verwacht ook niet dat er buiten EK nog iemand zal sneuvelen... heel misschien wordt een pion opgeofferd (een kabinetsmedewerker of zo) maar een minister of volksvertegenwoordiger zeker niet.
Het geld willen opstoken na ontdekking ervan is wel iets héél anders dan zelf het smeergeld ontvangen natuurlijk... Ik kan het zelfs nog ergens respecteren om zo welwillend geld in brand te willen steken ipv mee te graaien. Bij de PS ratten ze nog juist niet elkaars portefeuille leeg als ze samenkomen op een congres. :unsure:

Het geld willen opstoken na ontdekking ervan is wel iets héél anders dan zelf het smeergeld ontvangen natuurlijk... Ik kan het zelfs nog ergens respecteren om zo welwillend geld in brand te willen steken ipv mee te graaien. Bij de PS ratten ze nog juist niet elkaars portefeuille leeg als ze samenkomen op een congres. :unsure:
Als minister had hij het moeten aangeven en niet verdoezelen. Hell, als burger had hij dat evengoed moeten aangeven... Dat is namelijk wat je doet als je wat burgerzin hebt: een misdrijf aangeven. Dat beetje burgerzin mogen we toch verwachten van een politicus op dat niveau? Nope, VDB heeft - terwijl hij op een ministerpost zat - de rechtsgang belemmerd door bewijsmateriaal te verdoezelen. Hoe kunnen we daar ook maar een gram respect voor hebben? Oh maar hij heeft het niet bijgehouden! Kudos VDB!!! really?

Hoe kunnen we daar ook maar een gram respect voor hebben? Oh maar hij heeft het niet bijgehouden! Kudos VDB!!! really?
Simpel. Hij had vast ook het idee dat zijn partij nog veel goed kon en zou doen. Maar dat schandaal ging hen zwaar beschadigen en op een andere koers gooien, door het toedoen van toen een paar enkelingen. Dus hij kijkt daar op een kluis vol geld dat het daglicht niet mag zien en begint niet zelf te graaien. Dat is al knapper dan wat 95% van zijn partijgenoten zou hebben gedaan.

Kudos is wat veel gezegd, het blijft fout. Maar we moeten ook niet doen alsof hij zelf de opzetter was van de fraude.

Simpel. Hij had vast ook het idee dat zijn partij nog veel goed kon en zou doen. Maar dat schandaal ging hen zwaar beschadigen en op een andere koers gooien, door het toedoen van toen een paar enkelingen. Dus hij kijkt daar op een kluis vol geld dat het daglicht niet mag zien en begint niet zelf te graaien. Dat is al knapper dan wat 95% van zijn partijgenoten zou hebben gedaan.

Kudos is wat veel gezegd, het blijft fout. Maar we moeten ook niet doen alsof hij zelf de opzetter was van de fraude.
Ik heb hem nooit beschuldigd van die fraude he! Maar omwille van het partijbelang je burgerplicht verzaken vind ik niet ok. Als is hij dan beter dan degenen die fraudeerden het blijft fout gedrag. En waar trekt het rekbare geweten van zo'n VDB dan de grens? Wat als dat geen kluis met geld was maar met cocaïne of er lag een lijk in het kabinet? Ook laten verdwijnen voor het partijbelang?

Ik heb hem nooit beschuldigd van die fraude he! Maar omwille van het partijbelang je burgerplicht verzaken vind ik niet ok. Als is hij dan beter dan degenen die fraudeerden het blijft fout gedrag. En waar trekt het rekbare geweten van zo'n VDB dan de grens? Wat als dat geen kluis met geld was maar met cocaïne of er lag een lijk in het kabinet? Ook laten verdwijnen voor het partijbelang?
Over die coke moet ge u geen zorgen maken, die verdwijnt wel!

Die heeft ze toch ook allemaal niet meer hoor. Politieke comeback. :rofl: Nouja, er zijn er die veel meer hebben verduisterd met hogere postjes.

Die heeft ze toch ook allemaal niet meer hoor. Politieke comeback. :rofl: Nouja, er zijn er die veel meer hebben verduisterd met hogere postjes.
Als ze zoiets gelooft, dan heeft ze toch al contacten gehad met een partij? Of zou ze echt zo gek zijn dat ze denkt op haar eentje in een parlement verkozen te geraken?

In de politiek kan alles... Laat ons niet vergeten dat Dries Van Langenhoven ook in Brussel rondloopt. Hij is verkozen geraakt na die hele heisa.

Tot aan de verkiezingen in 2024 zetelt El Kaouakibi gewoon als onafhankelijke. Ze heeft op dit moment dus ook alle recht om een tijdelijke comeback te maken en die medewerkers aan te stellen.

Is het degoutant en toont het van weinig inzicht? Zeker!
Maar dat ze zich daar niets van aantrekt na haar toneelstukjes enkele weken geleden wisten we ook al...

Terug
Bovenaan