Fraude El Kaouakibi

Ik zeg niet dat Verhofstadt een schadevergoeding moet betalen, hij is SEK niet. Wat hij gedaan heeft was wettelijk allemaal in orde, ethisch is dat wat anders.

Figuren als Verhofstadt zou ik de poten van onder stoel zagen door, en ik val in herhaling:
  • Termijnlimieten: maximum aantal keer dat je herverkiesbaar kan zijn voor een bepaalde functie.
  • Leeftijdslimiet liefst ook eigenlijk.
  • Cumulverbod: indien je geld verdient met belangrijke openbare ambten (lokaal of nationaal), verdien je elders niets bij. Tenzij politici die voorheen een échte zaak hadden: een dokterspraktijk, een apotheek, een bakker... maar géén advocaten, notarissen of vastgoedmakelaars, risico op belangenvermenging is daar véél te groot.
  • Ontluisperiodes voor politiek, gerelateerde functies in de privésector:
  • Ontluisperiodes voor andere politieke ambten, misschien wel de moeilijkste maatregel. Maar een Europees commissaris ambt wordt nu ook gewoon al te vaak gebruikt om afgeschreven politici door te schuiven naar Europa (De Gucht, Reynders), in plaats van relevantere actuele politici te sturen zonder bagage.
Op die manier kan een afgeschreven premier van België niet 15 jaar grote sier gaan maken op Europees niveau denk ik dan. Maar die maatregelen zijn heus niet gericht op Verhofstadt alleen.
Dus je gaat niet specifiek hem die maatregelen opleggen, maar iedereen, als ik het goed heb. Dan vervalt inderdaad het idee dat je politieke tegenstanders zo kunt aanpakken.

Wat doe je aan het feit dat je ervaring op die manier afstraft, een lange carrière onmogelijk maakt en dus het beroep enorm veel oninteressanter maakt voor kundige mensen?

Dus je gaat niet specifiek hem die maatregelen opleggen, maar iedereen, als ik het goed heb. Dan vervalt inderdaad het idee dat je politieke tegenstanders zo kunt aanpakken.

Wat doe je aan het feit dat je ervaring op die manier afstraft, een lange carrière onmogelijk maakt en dus het beroep enorm veel oninteressanter maakt voor kundige mensen?

Dan krijg je misschien meer deugdelijke figuren in de politiek, wiens doel effectief is een goed bestuur nastreven in plaats van een topcarrière. Kan je instellingen zoals het Europees parlement laten functioneren op mensen die zich er écht voor inzetten, en niet als pensioenbarrak.

Een politieke carrière die van het ene "hoogtepunt" naar het andere hogere ambt gaat, lijkt mij in de Belgische politiek vooral figuren aan te trekken waar ik weinig tot geen respect voor heb. Michel junior als Europees parlement en junior² dan ook nog eens als staatssecretaris. Of om een andere politieke kleur te viseren: wat gaat iemand als Geert Bourgeois nog realiseren in Europ, behalve een rijk loon voor zichzelf als dank voor bewezen diensten aan de partij?

Een leuke anekdote uit de geschiedenis:

Sorry maar :rofl: :rofl:

De racisme kaart die had ze nog niet getrokken.
Ironisch voor iemand die zelf geen graten ziet om problemen te maken over te veel "witte mannen".

Dus mensen van kleur mogen sjoemelen, blanken niet?

Ik geef haar overschot van gelijk want het klopt dat haar zaak idd afstraalt op bepaalde stereotypen - daar had ze dan maar vroeger aan moeten denken- ze zat in een uitgelezen positie om tot een rolmodel uit te groeien, ook de wijze waarop ze continu zich wil profileren is mateloos ergerlijk.

Dus mensen van kleur mogen sjoemelen, blanken niet?

Die bereikt toch elke keer nieuwe dieptepunten...

Zoals @contextbinder aanhaalt is ze enkel haar community schande aan het aandoen. Niet alleen door te frauderen en te bedriegen, maar door dan de racismekaart te trekken. En laat dat nu net het (voor de meeste mensen met Marrokaanse roots onterechte) stereotiepe beeld zijn van de Marokkaan: een crimineel die anderen beschuldigd van racisme als die geconfronteerd wordt met zijn wandaden. Alleen is het bij haar witteboord criminaliteit en is haar beschuldiging iets mooier verwoord. Walgelijk mens.

En nee, het is niet omdat je Marokkaanse roots hebt, dat je als zondebok / bliksemafleider gebruikt wordt. We weten allemaal dat je lang niet de enige politicus bent die fraudeert en het ambt misbruikt. Maar je hebt je wel laten pakken — hoeft het dan te verbazen dat iedereen zich distantieert van jou?

Ja ziekelijk idd, echt het profiel van een narcist.
'K zou zelf zeggen meer nen psychopaat maar daar is wat meer onderzoek voor nodig
Narcist sowieso ja.

Maar tevens ook strategisch.

Ze probeert hiermee ook een deel van haar gemeenschap achter zich te krijgen.
Ze stelt immers dat ook haar gemeenschap wordt aangevallen. Tot die groep is haar bericht in eerste instantie gericht.
Ze wilt een legertje aanhangers achter zich krijgen.

En dat zal haar lukken.
Wsl heeft die ook nog steeds een pak contacten die ze beïnvloedt. Types die dan ook snel beïnvloedbaar zijn en snel getriggerd worden.

Narcist sowieso ja.

Maar tevens ook strategisch.

Ze probeert hiermee ook een deel van haar gemeenschap achter zich te krijgen.
Ze stelt immers dat ook haar gemeenschap wordt aangevallen. Tot die groep is haar bericht in eerste instantie gericht.
Ze wilt een legertje achter zich krijgen.

En dat zal haar lukken.
Wsl heeft die ook nog steeds een pak contacten die ze beïnvloedt. Types die dan ook snel beïnvloedbaar zijn en snel getriggerd worden.
sorry maar dit soort statements mag wel eens wat meer gestaafd worden

sorry maar dit soort statements mag wel eens wat meer gestaafd worden

Haar filmpje staat er nochtans vol van.
De hele samenvatting van dat filmpje: "Achterban, zie eens hoe jullie mee worden aangevallen. En ze doen dat expres, foei, jullie verdienen dat niet! Omgekeerd is dat niet, dubbele standaarden!"
Die zoekt gewoon volop steun bij de achterban, of probeert er althans sympathie bij los te weken, en schuift de schuld door. Dat druipt er gewoon uit, punt.
Ze wilt het slachtofferschap rond haar mee verdelen over de achterban.
En ja ik geloof dat er meer dan genoeg zijn die daarin trappen en dat ze enig succes boekt bij een deel van haar volgers.

"Het is een symbooldossier dat stereotypen wilt bevestigen!"
"Door mijn zaak worden inderdaad opnieuw alle mensen met een bepaalde achtergrond geraakt."
"Een terecht gevoel van dit straalt nu ook op ons af."

De laatste weken reageert ze daar regelmatig op vragen van haar volgers. Ze roept hen ook actief op om vragen door te sturen.
=> dat zotte toontje zet ze uiteraard tevens op tegen haar volgers in de hoop van hun te bedwelmen.

Laatst bewerkt:
Haar filmpje staat er nochtans vol van.
De hele samenvatting van dat filmpje: "Achterban, zie eens hoe jullie mee worden aangevallen. En ze doen dat expres, foei, jullie verdienen dat niet! Omgekeerd is dat niet, dubbele standaarden!"
Die zoekt gewoon volop steun bij de achterban, of probeert er althans sympathie bij los te weken, en schuift de schuld door. Dat druipt er gewoon uit, punt.
Ze wilt het slachtofferschap rond haar mee verdelen over de achterban.
En ja ik geloof dat er meer dan genoeg zijn die daarin trappen en dat ze enig succes boekt bij een deel van haar volgers.

"Het is een symbooldossier dat stereotypen wilt bevestigen!"
"Door mijn zaak worden inderdaad opnieuw alle mensen met een bepaalde achtergrond geraakt."
"Een terecht gevoel van dit straalt nu ook op ons af."

De laatste weken reageert ze daar regelmatig op vragen van haar volgers. Ze roept hen ook actief op om vragen door te sturen.
=> dat zotte toontje zet ze uiteraard tevens op tegen haar volgers in de hoop van hun te bedwelmen.
Ja, dat zien we. Maar:

En dat zal haar lukken.

Die achterban kan evengoed 3 mensen zijn, alle drie familie. Die vragen kunnen neerkomen op 0 vragen. Het is toch niet meer dan dat? Iemand die betrapt is, die nu haar onschuld staat uit te schreeuwen op sociale media. Prima, laat maar schreeuwen. Geef het geen aandacht en het verdwijnt wel.

Ja, dat zien we. Maar:

En dat zal haar lukken.

Die achterban kan evengoed 3 mensen zijn, alle drie familie. Die vragen kunnen neerkomen op 0 vragen. Het is toch niet meer dan dat? Iemand die betrapt is, die nu haar onschuld staat uit te schreeuwen op sociale media. Prima, laat maar schreeuwen. Geef het geen aandacht en het verdwijnt wel.
"De laatste tijd is ze zeer actief op het kanaal om vragen van haar volgers te beantwoorden."

Lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan neerkomt op 0 vragen. (Ja er zullen ook vragen zijn louter om haar te jennen.)
Ze heeft daar effectief veel volgers. Bon je kan maar weer gokken over hoe actief die aantallen zijn.

Ze probeert zo haar eigen proces te voeren via media, en tevens een achterban achter zich te krijgen met als argument:
"zie eens hoe jullie eigenlijk worden aangevallen, hoe durft men, pik dat niet!".

In ieder geval mikt ze op diegenen die zich maar gauw slachtoffer van racisme voelen. En daar kan ze wel degelijk succes bij boeken.

Laatst bewerkt:
Onafhankelijk parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft aan het Vlaams Parlement opnieuw gevraagd om twee deeltijdse medewerkers te krijgen. Dat heeft Belga uit verschillende bronnen vernomen. De nieuwe aanvraag van El Kaouakibi, die al meer dan twee jaar in ziekteverlof is, botst op een njet.

3e keer, goeie keer

Terug
Bovenaan