Fraude El Kaouakibi

En zijt maar zeker dat ze de "het zijn weer de witte mannen die mij er onder willen" kaart zal trekken.
faroek_ozgunes.jpg

:D

Echt irritant hoe al die fraudeurs, vetzakskes, criminelen tegenwoordig zelf in de aanval gaan en altijd liggen te neuten op de media. Als men publiek figuur is dan heeft de media de taak om te berichten over uw doen en laten. Zeker als het de maatschappij schade berokkent. En dan zijn er nog mensen die zulke "verdedigingsfilmpjes" liken.

Echt irritant hoe al die fraudeurs, vetzakskes, criminelen tegenwoordig zelf in de aanval gaan en altijd liggen te neuten op de media. Als men publiek figuur is dan heeft de media de taak om te berichten over uw doen en laten. Zeker als het de maatschappij schade berokkent. En dan zijn er nog mensen die zulke "verdedigingsfilmpjes" liken.
Anderzijds gaat de media op bepaalde vlakken te ver in het berichten van 'geruchten' die dan heel snel als feiten worden aangenomen zonder ook maar enige rechtzetting achteraf.

Dit is uiteraard ook een beetje trial by media maar tenminste met documenten en verslagen.

Vraagje: aangezien haar politieke carrière voorbij is, heeft zij recht op een uittredingsvergoeding (ongeacht of ze haar zitje teruggeeft of niet)? Dat zou toch behoorlijk cynisch zijn.

Vraagje: aangezien haar politieke carrière voorbij is, heeft zij recht op een uittredingsvergoeding (ongeacht of ze haar zitje teruggeeft of niet)? Dat zou toch behoorlijk cynisch zijn.

Euhm, ik heb die podcast van De Standaard beluisterd vanochtend, volgens mij ziet het ernaar uit dat die eerst tot 2024 gaat cashen: parlementszitje kan niet afgenomen worden en daarna zal die net als alle niet herverkozen parlementairen een stevige uittredingsvergoeding krijgen waar een werkloosheidsuitkering niets tegen is.

Euhm, ik heb die podcast van De Standaard beluisterd vanochtend, volgens mij ziet het ernaar uit dat die eerst tot 2024 gaat cashen: parlementszitje kan niet afgenomen worden en daarna zal die net als alle niet herverkozen parlementairen een stevige uittredingsvergoeding krijgen waar een werkloosheidsuitkering niets tegen is.

Zo dacht ik het ook. Ik meen mij zelfs dat zoiets gelijkaardigs ooit al es gebeurd is ,al kom ik er niet direct op.

Ze heeft geen persoonlijke verrijking gedaan he. Denk dat ze op plastische chirurgie doelt?

net zoals haar collega-Vlaams Parlementsleden krijgt El Kaouakibi een slordige 6.000 euro netto per maand, onkostenvergoedingen inbegrepen. Dat ze al een paar maanden niet meer in het parlement is geweest, is geen beletsel. Ze heeft een doktersbriefje en is dus niet onwettig afwezig

Bovendien geniet El Kaouakibi ook nog altijd van parlementaire onschendbaarheid. Het gerecht kan vrij onderzoeken, maar om haar voor de rechter te brengen, moet die onschendbaarheid eerst opgeheven worden.

Toch fijn politieker te zijn!

Laatst bewerkt:
Ze heeft geen persoonlijke verrijking gedaan he. Denk dat ze op plastische chirurgie doelt?

Toch fijn politieker te zijn!
wacht... ze heeft een doktersbriefje?? Hoe is die dan op consultatie gekomen: "ja dokter ik heb wat last van gezichtsverlies, kunt u mij even thuis schrijven?"

Neen.

Je sukkelt voor minder in een depressie hé.
Ik denk dat je een depressie hier een tikkeltje onderschat. Maar vanwaar die nood om haar allerlei dingen aan te wrijven die ze misschien kan gedaan hebben, als wat ze daadwerkelijk gedaan heeft al walgelijk genoeg is?

volg-hier-het-debat-over-de-facturen-van-sihame-el-kaouakibi-in-het-vlaams-parlement

Aha gevonden... https://www.vlaamsparlement.be/plenaire-vergaderingen/1497592/verslag/1500862
"De beyonce van de liberalen" :rofl:

Ik denk dat je een depressie hier een tikkeltje onderschat. Maar vanwaar die nood om haar allerlei dingen aan te wrijven die ze misschien kan gedaan hebben, als wat ze daadwerkelijk gedaan heeft al walgelijk genoeg is?
Oh ik wrijf haar niets aan. Ik ga er vanuit dat dat ziekenbriefje correct is. Maar ziek wil niet noodzakelijk zeggen dat je aan haar er iets van moet zien. Dat kan evengoed mentaal zijn. Ik ben ondertussen ook al bijna 1.5jaar ziek... en het zou wel eens 2.5 jaar kunnen duren indien ik binnenkort terug het mes onder moet...

En als ik continue onder vuur zou liggen als haar en geen weg eruit zie dan is een mentale reden perfect valabel en mogelijk voor het ziekenbriefje.

Oh ik wrijf haar niets aan. Ik ga er vanuit dat dat ziekenbriefje correct is. Maar ziek wil niet noodzakelijk zeggen dat je aan haar er iets van moet zien. Dat kan evengoed mentaal zijn. Ik ben ondertussen ook al bijna 1.5jaar ziek... en het zou wel eens 2.5 jaar kunnen duren indien ik binnenkort terug het mes onder moet...

En als ik continue onder vuur zou liggen als haar en geen weg eruit zie dan is een mentale reden perfect valabel en mogelijk voor het ziekenbriefje.
Ze heeft gegokt en verloren. Eerst voor tienduizenden euro’s frauderen om nadien af te komen dat ze eronder door zit omdat ze terecht alle wind van voor krijgt is een vrij makkelijk excuus.

Ze heeft gegokt en verloren. Eerst voor tienduizenden euro’s frauderen om nadien af te komen dat ze eronder door zit omdat ze terecht alle wind van voor krijgt is een vrij makkelijk excuus.
Maar het is toch echt geen excuus. Het is alleen nog maar ter sprake gekomen als uitleg waarom ze op dit moment niet aan het werk is. Alsof er iemand ooit gezegd heeft dat het frauderen niet zo erg is, want ze is ziek...

Ach ik zou nog altijd in voorwaardelijke termen spreken. Het is nog altijd niet bewezen. Ze heeft haar zegje in de rechtbank nog altijd niet kunnen doen.
Het laat gewoon perfect zien dat het moeilijk is om uw werk goed te doen wanneer je zoveel postjes bekleedt in zoveel bedrijfjes. Misschien zouden we dit moeten aangrijpen om ervoor te zorgen dat zulke subsidieslurpers niet kunnen bestaan. En dat postjes in allerhande raden moeten beperkt worden tot 1 in plaats van meerderen. Op zijn minst wanneer men publieke gelden (al dan niet in subsidievorm) te besteden krijgt.

Bij een citaat hoort een bronvermelding (onderaan toegevoegd)
Citaat, niet uit de kwaliteitspers - dus sta niet in voor de correctheid

Zo beschrijft Sihame (34) zichzelf. Als Open Vld-politica strijdt ze voor een all-inmaatschappij. Het geheim voor haar vechtlust? Boksen en licht eten. “Plus, om de twee weken ga ik naar een psychiater. Dan overleggen we wat er in mijn leven is gebeurd, hoe ik erop reageerde, waar ik tegenaan liep. Het helpt om zo’n klankbord te hebben. Het geeft zuurstof om betere keuzes te maken.”

Voer voor stand -up comedy: hier kan een parodie op gemaakt worden waarbij iedereen een pamper gaat nodig hebben, er lijkt ook een woord te ontbreken: all-inmaatschappij moet vermoedelijk all-in-my-pocket-maatschappij worden, kweet het - flauw maar kon het niet laten, slapstick

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan