Renegadexxripxx
Well-known member
De Tijd.
Ik volg je redenering maar het ging me over de media-aandacht die zo fel op de zaak SEK focust terwijl dat lang niet het enige geval is. En ok, er zijn verzwarende omstandigheden en het is mediagenieker enz. Maar toch.
Lijkt mij logisch. Het is een voorbeeld dat tot de verbeelding spreekt. Enerzijds de desillusie bij die, die effectief hare BS geloofde. En anderzijds de tegenpartij die bevestiging ziet in het feit dat ze BS verkocht en dit gebruikt om er munt uit te slaan.
Maar eigenlijk moeten we haar feliciteren voor de diepgaande integratie die ze heeft ondergaan. Want uiteindelijk doet ze niets anders als wat anderen haar hebben voorgedaan. Het enigste wat ze heeft fout gedaan is dat ze :
1) in de politiek is gegaan en mensen tegen hun schenen heeft geschopt
2) het volledige systeem te opzichtig was - stond in de schijnwerpers.
3) ze in het systeem dat ze op had gezet, rancune heeft gekweekt door haar dominante aanpak
4) de racisme / institutionele discriminatie excuustruus te veel gebruikte. Iedereen die het oneens was of haar niet gaf wat ze nodig had -> was omdat ze "racisten" waren. Waren voorbeelden van bij de stad Antwerpen toen ze haar subsidies niet kreeg.
5) teveel mensen ervan op de hoogte waren - de cirkel was te groot.
Eigenlijk de nieuwe cultuur die men heeft gekweekt. Als je niet krijgt wat je wilt... klagen moet je doen. Niet uw plan trekken. Krijg je dan nog niet wat je wilt -> beschuldig mensen als jij tot een minderheid behoort van discriminatie/racisme -> en in veel gevallen krijg je uw zin... want meeste mensen willen dat gezever errond niet.
Daarnaast wanneer het een gewone zelfstandige is, dan trekken de meesten hun schouders eens op. En zeggen ze wat wij in het klein doen, doen zij in het groot. En valt dat te verwachten, want anders kun je in dit apenland niets verdienen hoor. Met hun (r)overheid godverdomme !!!.
Grootste nonsens, maar die mentaliteit is er nu eenmaal in aanwezig. Net zoals men niet opkijkt als nonkel jaak al 30 jaar van den dop leeft en in het zwart gaat bijklussen bij den hapchard. Men vloekt daar eens even over in het ergste geval, maar meer gebeurd er niet.
Totdat het in de gazet komt, en dan is het kot zogezegd te klein. Maar in realiteit zeggen de meesten, ik had hetzelfde gedaan indien ik de opportuniteit had gehad. Ze hadden hun uitgaven maar beter moeten controleren ipv mij bij de melk te zetten en niet te denken dat ik zou drinken...
Ik zie eigenlijk geen verschil hiermee en met het feit dat je vb notarissen of andere zelfstandigen firma 1 creëren waarbij ze dan firma 2 laten factureren aan firma 1 voor de consultancy die ze aanbieden aan hun eigen (of aan familie). Het zal de eerste niet zijn die op die manier die zaken inboekt als kosten zodanig dat ze geen belastingen moeten betalen. En den andere dit dan ook nog eens inboekt als inkomen en bepaalde aftrekken doet om zo minder belastingen te betalen dan indien met datzelfde bedrag had gespendeerd aan een fte...Dat artikel in GVA, jongens toch. Even 30k per jaar opstrijken als deeltijdse bijverdienste in het adviseren van "grote reconversieprojecten" zonder diploma of zelfs ervaring in deze materie.
Wat een k*t familie.
Heck ons volledig systeem van managementvennootschappen is daar nu eenmaal op gebaseerd...
Het is gewoon ons volledig k*tsysteem.
Laatst bewerkt: