Nineshots
Well-known member
Er is toch wel een serieus verschil. Als ik bij de supra bazar ga winkelen krijg ik spullen voor het geld dat ik betaal.Goh, ik vind die zaak van SEK echt laag bij de grond en crimineel maar er is toch geen reden om het gesjoemel van bedrijfsleiders te minimaliseren? Waarom gaan we anders niet allemaal gewoon in het zwart werken en stoppen met belastingen te betalen... Sorry maar die Supra Bazaar mannen zijn langs de kassa gepasseerd voor overheidssteun (oa. sluitingspremie voor Corona) terwijl ze wel jarenlang bewust geld verduisterden om minder belasting te betalen. Aan de ene kant niks bijdragen maar wel ontvangen. Maar dat moeten we niet erg vinden want ze hebben het niet van kansarmen genomen. Euh??? We spreken over 250 miljoen euro waar geen zinnige uitleg over kan worden gegeven... Ook dat is een andere grootorde als SEK haar gefoefel.
SEK daarentegen heeft enkel maar geld weggesluisd zonder daar iets voor terug te geven.
Beiden zijn in fout en moeten gestraft worden. Maar het kan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn dat wat SEK gedaan is, ethisch veel erger is?