Fraude El Kaouakibi

Ons kent ons in de politiek, zou me niet verwonderen dat men achter de schermen duchtig aan het onderhandelen is E.K en waarschijnlijk is dat niet anders met de burgemeester van St Truiden. Een pot nat en dan staat men bij de verkiezingen verwonderd te kijken dat bepaalde partijen blijven vooruit gaan...

Modedit: overbodige link verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit gewoon thuis en elke maand riante pree op haar rekening.
Achter de schermen zijn de nodige telefoontjes al gedaan.

Het parket en de onderzoeksrechter wachten volgens de Antwerpese persmagistraat (geciteerd in Humo) op het verslag van de bedrijfsrevisor. Lees: het kan nog een hele tijd duren voor er iets beweegt.

Los van het bedenkelijke niveau van dit 'artikel'. Sihame gaar ziekteverlof blijkt voorbij!

De schaamte niet alleen voorbij maar met de bijl in stukjes gekapt en begraven. Nu, kunnen we binnenkort misschien nog eens een artikel plaatsen over hoe politiekers zich hierover uitspreken maar uiteindelijk niets doen. Om dan tijdens de volgende peilingen of verkiezingen weer te gaan jammeren dat het tijd is voor verandering omdat mensen blijkbaar geen vertrouwen meer hebben in de politiek.

Inderdaad.

Van mij mag ze daar gerust een zware depressie voor de rest van haar leven aan overhouden, ik heb 0,0 respect voor deze manier van handelen en bijgevolg 0,0 respect voor de persoon in kwestie: persona non grata

De schaamte niet alleen voorbij maar met de bijl in stukjes gekapt en begraven. Nu, kunnen we binnenkort misschien nog eens een artikel plaatsen over hoe politiekers zich hierover uitspreken maar uiteindelijk niets doen. Om dan tijdens de volgende peilingen of verkiezingen weer te gaan jammeren dat het tijd is voor verandering omdat mensen blijkbaar geen vertrouwen meer hebben in de politiek.
Ik hoop toch ten zeerste dat het gezever in de aard van 'we moeten de mensen het vertrouwen terug laten krijgen in de politiek' na de volgende verkiezingen niet meer te horen krijgen of ik verwacht dat er stoom uit mijn oren komt en ik van frustratie het bakse van den tv opeet wanneer ze weer zo'n uitspraken doen (en ik zal hoogst waarschijnlijk niet de enige zijn). Dit was imo de uitgelezen kan om het vertrouwen terug wat te herstellen maar gezien er hier eigenlijk bitter weinig reactie op komt zullen het holle woorden blijven.

Nog een hoop fuck-you stemmen erbij, volgende zwarte zondag komt eraan. Met nog meer malaise dat gaat resulteren in een nog langere periode van stilstand met finaal eenzelfde resultaat.

En de boer, die ploegde voort

Je moet eigenlijk maar durven: je kan de "job" van parlementair knopjesduwer ook perfect uitoefenen door ongewettigd afwezig te zijn en dan ontvang je nog 40% van je voltijdse wedde, wat in dit geval neerkomt op ruwweg € 2400 (60% van € 6000 netto per maand) en dus al meer is dan véél mensen maandelijks verdienen voor wel 100% te werken.

Maar neen hoor zoals het een politieke fraudeur betaamt: je kan ook een doktersbriefje indienen en "gewettigd" afwezig zijn, waarbij je onbeperkt je loon alsnog 100% kan krijgen, geen ziektedagen zoals bij ambtenaren, geen 30 dagen (plus aanvullende verzekering) zoals bij bedienden/arbeiders.

De huisarts die dit briefje gegeven heeft zou eigenlijk eens gecontroleerd mogen worden door een ethische commissie.

Mocht ik bij Vlaams Belang of PvdA zitten, ik maakte hier een extra mediacampagne rond in 2024.

Je moet eigenlijk maar durven: je kan de "job" van parlementair knopjesduwer ook perfect uitoefenen door ongewettigd afwezig te zijn en dan ontvang je nog 40% van je voltijdse wedde, wat in dit geval neerkomt op ruwweg € 2400 (60% van € 6000 netto per maand) en dus al meer is dan véél mensen maandelijks verdienen voor wel 100% te werken.

Maar neen hoor zoals het een politieke fraudeur betaamt: je kan ook een doktersbriefje indienen en "gewettigd" afwezig zijn, waarbij je onbeperkt je loon alsnog 100% kan krijgen, geen ziektedagen zoals bij ambtenaren, geen 30 dagen (plus aanvullende verzekering) zoals bij bedienden/arbeiders.

De huisarts die dit briefje gegeven heeft zou eigenlijk eens gecontroleerd mogen worden door een ethische commissie.

Mocht ik bij Vlaams Belang of PvdA zitten, ik maakte hier een extra mediacampagne rond in 2024.
Ze gaat het geld wel nodig hebben.

Het probleem is blijkbaar dat ze geen controle-arts kunnen sturen (en de fout van die huisarts kan dus niet vastgesteld worden).
Blijkbaar is dat de enige werkgever in België die dat recht niet heeft...

Het probleem is blijkbaar dat ze geen controle-arts kunnen sturen (en de fout van die huisarts kan dus niet vastgesteld worden).
Blijkbaar is dat de enige werkgever in België die dat recht niet heeft...
Ik heb eens een werkgever gehad die al systematisch na één dag ziekte een controlearts op ons afstuurde, kwestie van het personeel te intimideren. Zo'n toestanden als Sihamegate is gewoon vierkant de belastingbetaler uitlachen.

1) Dat dit op individueel niveau ronduit degoutant is, dat is duidelijk. Schaamteloos.
2) De grootste fraude in dit land, doktersbriefjesfraude, nog eens klaar en duidelijk in onze neus geboord.
3) De gretigheid waarmee politieke partijen deze sjoemelpoedel aan boord wilden halen, zegt ook alles over de compleet ontspoorde tijdsgeest waarin we leven. Meerdere politieke partijen aasden op haar. Omdat ze gedoctoreerd heeft in bestuurskunde? Omdat ze een volbloed liberaal/andere ideologie was? Omdat ze al levenslang begeesterd is door de politiek? Neen, neen en nog eens neen. Ze aasden op haar omdat ze:
- een allochtoon origine heeft
- een vrouw is
- lesbisch is
- etc.

:wtf: Je zal als autochtone blanke heteroman maar eens per ongeluk een competent politicus zijn. Om dan te moeten opboksen tegen dit soort rasechte discriminatie. Een soort discriminatie waar men zelfs niet eens verlegen over was want ze was immers "een rolmodel". Want als het gaat om het naar voor schuiven van rolmodellen, dan mag er al eens gediscrimineerd worden blijkbaar. Compleet absurd welke deuren er plots opengaan voor u wanneer je tot een minderheidsgroep behoort, die anders gesloten zouden blijven.

Inderdaad.

Ocharme, de sloor. :sarcastic:

Haar eerder ziektebriefje liep af op 31 augustus, maar intussen heeft ze er een nieuw ingediend, tot eind november. Ze zou het mentaal erg moeilijk hebben, na de commotie en het gerechtelijk onderzoek tegen haar en haar vzw's, zoals haar dansproject Let's Go Urban. El Kaouakibi wordt onder meer verdacht van subsidiefraude.

Ocharmkes seg. Toch wel geen dipje zeker na al dat gefraudeer. Nouja. Liever een dipje met 5k op de rekening elke maand dan zoals de modale burger terug te vallen op ziekenkas. Eens een fraudeur altijd een fraudeur zeker.

Terug
Bovenaan