Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet volledig hé, ze kunnen het beperken tot 60%. En ze kunnen de onkostenvergoeding beperken. Caveat, wel niet volledig hé.allé, samenvatting: we kunnen er niks tegen doen.
Het is logisch dat ze geen controle-arts kunnen sturen. Ik vond het al heel raar dat dat advocatenkantoor daar zo lang over deed...Niet volledig hé, ze kunnen het beperken tot 60%. En ze kunnen de onkostenvergoeding beperken. Caveat, wel niet volledig hé.
Niet meer en niet minder.
En niemand die de vraag stelt of men ook iets gaat doen aan de uittredingsvergoeding en of die in het algemeen niet kan verminderen.
Maar uiteindelijk is het begrijpbaar waarom dat dit niet kan. Je wilt nu ook niet dat je manu militari parlementsleden onder druk zou wil zetten om te doen wat het parlement wilt dat ze doen. Ze moeten uiteindelijk in eer en geweten onafhankelijk kunnen beslissingen nemen.
Persoonlijk zie ik echter wel niet in waarom dat die uittredingsvergoedingen zo groot moeten zijn.
Daar het uiteindelijk een contract van bepaalde duur is met een duidelijke verloning en expliciete einddatum. Een werknemer krijgt toch ook geen uittredingsvergoeding bij het einde van zijn 5 jarig contract. Als die voortijdig ontslagen wordt, ja dan wel. Maar niet als die mag aanblijven tot aan het einde.
Het is logisch dat ze geen controle-arts kunnen sturen. Ik vond het al heel raar dat dat advocatenkantoor daar zo lang over deed...
Dat vraag ik mij ook al een tijdje af. Is er dan geen mogelijkheid (bv door online stemmen met identiteitskaart) dat de kiezer deze dingen kan eisen?idd.
Maar wij zijn wel "werkgever" als kiezer
kunnen wij dan geen arts sturen?
Gaat niet in Vlaanderen, parlement kan niet ontbonden worden.Het is logisch dat ze geen controle-arts kunnen sturen. Ik vond het al heel raar dat dat advocatenkantoor daar zo lang over deed...
Ze verminderen nu het loon, oké dat is 1 ding, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking gewoon wilt dat ze ophoepelt uit het parlement. Allé, er is wél een manier om ze buiten te zetten he, de stekker uit de Vlaamse regering trekken en verkiezingen organiseren.

Dacht dat er al een negatieve impact was op het loon indien parlementariërs niet vaak aanwezig zijn op plenaire vergaderingen.Nu die 'langdurig zieken' loon moeten inleveren, hoe zit dat dan met de afwezigen in het parlement?
Die hoeven niets in te leveren, zelfs geen ziektebriefje?
Het werkt omgekeerd, juist omdat je vaak afwezig bent heb je nood aan een hoge onkostenvergoeding.Nu die 'langdurig zieken' loon moeten inleveren, hoe zit dat dan met de afwezigen in het parlement?
Die hoeven niets in te leveren, zelfs geen ziektebriefje?
Laat ons hopen dat het het debat rond de heel dat parlementaire-statuut eens open trekt. Want dat ding hangt duidelijk met haken en ogen aan mekaar, en blijkbaar is er zelfs niet geweten hoe ze er dingen aan moeten aanpassen als het negatief is voor hun... (iemand heeft ooit toch goedgekeurd dat ze dat loon blijven krijgen, ge moet misschien geen controle-arts kunnen sturen maar ge kunt perfect zeggen dat ge geen loon krijgt als ge ziek zijt...)Deze regeling is een lapje voor het bloeden natuurlijk.
Puur symbolisch. Het is niet dat mevrouw El Kaouakibi hier een drol om geeft natuurlijk.
Jup, ze krijgt dat ook als ze zelf ontslag neemt, nog zo'n draak van een regeling.en nadien krijgt ze nog 2 jaar ontslagvergoeding zeker omdat ze niet herverkozen is?
Vooral die reactie van Goens is toch goud waard. Zou dat zo meer gebeuren dat een liberaal zich moeit met de redactionele keuze's?![]()
Eric Goens werkt aan documentaire voor Eén over politica Sihame El Kaouakibi | VRT NWS Nieuws
Tv-maker Eric Goens is voor Eén een documentaire aan het maken over Sihame El Kaouakibi. De politica kwam in maart in opspraak na berichten over subsidiefraude bij haar jongeren- en dansproject. Wanneer de documentaire wordt uitgezonden, is niet duidelijk.www.vrt.be
Egbert 'Paniek' Lachaert
En het antwoord van Goens, die de reportage zal draaien. Ik kijk er nu al naar uit.

Herstel... of de wonde nog wat dieper met zout inwrijven.De hersteloperatie is alvast begonnen voor Sihame
verhalen hebben altijd 2 kanten he. Imo is dit een uitgelezen kans voor sihame om anderen mee te sleuren in haar val.Waarom zou een Sihame daar dan in toestemmen ? Die gaat toch nooit akkoord gaan als een reportageploeg u nog extra door het slijk steekt ?
Lijkt me eerder haar kant van het verhaal willen tonen om zo aan politieke recuperatie te doen .