Game PC - white edition

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
Dag iedereen,

Aangezien ik regelmatig aan de kust verblijf met vrouw en kinderen wil ik daar in ons appartement ook graag een game pc plaatsen.
Het app zelf is strak en modern ingericht, dus ik opteer hier voor een volledig witte case.

De zoon begint ook interesse te hebben in pc gamen en is fan van RGB dus wil hem verrassen met zo "veel mogelijk lichtjes"...

Budgettair gewijs wil ik er niet te veel aan spenderen, het zal ook enkel dienen voor wat Fortnite, Minecraft voor de zoon en CS, COD/Warzone, hier en daar mss Battlefield voor mezelf.

Budget +/- €1.250 + scherm.

Ik heb in de andere topics gezien dat je al voor +/- 250 EUR een 32" scherm hebt?

Thx!

€1000 voor een PC is een beetje nipt qua specs. Maar er kan zeker wel iets voor gebouwd worden. Al boet je een beetje in op kwaliteit en specs, zoals de case en GPU.

Persoonlijk, zou ik deze monitor kiezen.

De rest van het budget investeren in bvb. een betere GPU. Zeker voor 1440p gaming. Zoals deze:

Als je een volledig wit systeem wil ga je over je budget zitten.

Laatst bewerkt:
Bedoelde dus eigenlijk €1250 voor pc en dan nog €250 voor scherm.

Maar die €1250 mogen er ook €1500 worden, maar dat ga wel echt de max worden voor de pc op zich

Dan had ik het verkeerd gelezen.
Met zo'n budget kan je zeker een full witte PC bouwen, muv mobo.

Die AIO is in principe niet noodzakelijk maar past wel met het thema en gebruikt dezelfde fans als de case.

Eventueel kan je een Ryzen 7 7700X/9700X kiezen als alternatief, omdat je budget te maximaliseren, beide zijn heel goede allrounders.

Icm met boven vermeldde scherm ga je zeker een deftige PC hebben.

Deze monitor is ook een goede keuze:

Eventueel deze is qua specs ook een heel goede keuze:

En wat met dit scherm? Hier lees ik toch ook wel redelijk goede zaken over.
Qua specs is die zeker heel deftig. Een ander forumlid (een paar threads lager) heeft deze volgens mij ook net gekocht.

Er bestaat ook een IPS versie van. IPS heeft wel iets betere kleuren dan die met VA-paneel. Is ook plat ipv curved.

Je sprak over het esthetische aspect. Zo een 32" is wel een kolos. Daarenboven neigt Quad HD op die grootte wel naar pixelpeeping.
27" is wat mij betreft de sweetspot op die resolutie en zuigt ook niet per sé alle aandacht in een ruimte naar zich toe.

Je sprak over het esthetische aspect. Zo een 32" is wel een kolos. Daarenboven neigt Quad HD op die grootte wel naar pixelpeeping.
27" is wat mij betreft de sweetspot op die resolutie en zuigt ook niet per sé alle aandacht in een ruimte naar zich toe.

Akkoord, 32” is mss wel wat groot.

Heb thuis 27” en dat doet ook prima zijn werk natuurlijk.

Mss die 27” verhuizen naar de zee en de 32” voor thuis :)

Heb het specifiek ook over de resolutie versus schermgrootte. Op een 32" heb je idealiter 4K/UHD resolutie.
De pixels per inch (PPI) geven aan hoe scherp een beeld zal worden waargenomen.
Het druist wat tegen bovenstaande in maar check anders zoals aangehaald het 34" widescreen formaat, qua immersie mss net wat je zoekt.

Als de portefeuille voor thuisgebruik wat guller is: ga voor een (QD)OLED paneel. Naast de fysieke parameters de meest impressionante sprong die je kan maken in huidig monitorlandschap.

Heb het specifiek ook over de resolutie versus schermgrootte. Op een 32" heb je idealiter 4K/UHD resolutie.
De pixels per inch (PPI) geven aan hoe scherp een beeld zal worden waargenomen.
Het druist wat tegen bovenstaande in maar check anders zoals aangehaald het 34" widescreen formaat, qua immersie mss net wat je zoekt.
Puur op gamingvlak ga je die lagere PPI niet merken. Is vooral bij gewoon gebruik dat je dat wel kan merken.

Zou, persoonlijk ook wel voor die Ultrawide gaan. Heb zelf al jaren een 34" en sinds kort een 35" curved en wil zelfs nog groter gaan qua afmeting en resolutie.

Een 32" QHD heeft een ppi van 91.79, wat exact hetzelfde is als de 24" HD die vroeger de standaard was. Kijk eerder naar de afstand tot het scherm die je comfortabel vindt, en of je je hoofd redelijk stil kan houden om alle hoeken te zien -- misschien eens uitproberen met een stuk karton of zo?

Ik heb 31.5" QHD en eigenlijk is het zoals bij tv's: je raakt de grootte gemakkelijk gewoon en dan denk je dat het nog wat meer zou mogen zijn (maar dan is 4K toch de aangeraden resolutie). Ik lig wel achteruit ipv over keyboard te hangen -- pakweg 75cm van het scherm.

Dan had ik het verkeerd gelezen.
Met zo'n budget kan je zeker een full witte PC bouwen, muv mobo.

Die AIO is in principe niet noodzakelijk maar past wel met het thema en gebruikt dezelfde fans als de case.

Is er een soortgelijke voedig in het wit ook mogelijk?

Eventueel deze?

Is er een soortgelijke voedig in het wit ook mogelijk?

Eventueel deze?

Ik zou deze dan kiezen.

Die andere modellen rond die prijsklasse zijn ook niet veel soeps.

Die Thermalright zijn niet persé slecht. Hier en daar hebben die wel wat minpunten zoals luide fan. Maar voor highend componenten zou ik die niet kiezen.

Corsair RMx 750 of 850W vind je ook in wit, maar die Seasonic zal even goed zijn.
Een deftig IPS scherm zal ook wel goed genoeg zijn voor een 2de verblijf.

Terug
Bovenaan