Ik heb in het begin het attest via mail doorgestuurd en dan nog eens gebeld om te zeggen dat het afgekeurd is. Nadien zo gelaten omdat ik mijn plicht heb gedaan (dacht ik), en nu de 2 jaar nadert, heb ik nu een mail gestuurd dat het nu al bijna 2 jaar afgekeurd is en wat de vervolgstappen gaan zijn.Dit is echt wel het allerslechtste advies wat je kan geven, stoppen met huur betalen, zonder context te geven.
@Gines jij hebt de plicht het goed te onderhouden als een goede huisvader, hier onder hoort het 2 jaarlijks onderhoud van uw glasketel.
Bijkomend heb je een meldingsplicht, die ben je nagekomen door je verhuurder in te lichten over de afgekeurde ketel.
Je hebt dit 2 jaar laten liggen,( of hoeveel reminders heb je gestuurd sinds de laatste keuring, had je een geldige keuring bij intrede?) waardoor de gevolgen die er kunnen zijn door het in gebruik blijven nemen van een niet gekeurde ketel, niet kunnen verhaald worden op de verhuurder (bijvoorbeeld hoger verbruik)
Jij bepaalt bij wie je je onderhoud wilt doen, zolang deze een geldig keuringsattest kan bezorgen (al dan niet afgekeurd), wilt de verhuurder een second opinion.Geen probleem, maar op zijn kosten.
Nu doordat je het zo lang hebt laten wachten ga je om save te spelen wel zelf een onderhoud moeten bekostigen. Ik zou wel de factuur protesteren indien deze veel hoger zou zijn dan een gemiddeld onderhoud bij een andere technieker.
Ketel was geldig gekeurd bij intrede. En die kosten voor hoger verbruik, hoe ga je dat zelf kunnen berekenen? En zijn er nog andere zaken die verhaald kunnen worden op de verhuurder?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nog meer kan doen dan dan buiten hem te blijven stalken, maar dat zal de relatie alleen maar verzuren. Het is op andere vlakken eerlijk gezegd een goede huisbaas die ook de huur niet elk jaar indexeert (en als hij indexeert, is het niet de volle pot).
Ik ga nu gewoon de onderhoud uitvoeren met de technieker die hij heeft voorgesteld en dan zie ik wel wat die zegt.