Geloof in een/het hiernamaals?

Geloof jij dat er iets is na de dood?

• Ja

Stemmen: 11 8,3%
  • Neen

Stemmen: 99 75,0%
  • Ik weet het oprecht niet maar wil toch een bolletje aanduiden.

Stemmen: 22 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    132
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik geloof niet in een soort hiernamaals, of een soort ziel, op basis van de natuurkunde. Dat betekent niet dat ik leef volgens een soort YOLO-principe. Ik heb nog geen kinderen of partner, wellicht beïnvloedt dit mijn levensvisie.
Aan de andere kant heb je misschien mensen die nét wel heel goed proberen leven door het geloof in de hoop daarvoor beloond te worden in het hiernamaals/volgende leven.
Ik denk ook dat het soms wel 'nuttig' kan zijn om te leven 'alsof' er een hiernamaals of een God bestaat, een soort 'karma-kracht', maar ik zie het maar als een metafoor of een persoonlijke legacy.

Ik geloof niet in een soort hiernamaals, of een soort ziel, op basis van de natuurkunde. Dat betekent niet dat ik leef volgens een soort YOLO-principe. Ik heb nog geen kinderen of partner, wellicht beïnvloedt dit mijn levensvisie.

Ik denk ook dat het soms wel 'nuttig' kan zijn om te leven 'alsof' er een hiernamaals of een God bestaat, een soort 'karma-kracht', maar ik zie het maar als een metafoor of een persoonlijke legacy.
Anderzijds stel je bent een neutrale (niet bestaande) toeschouwer en ze stellen u de vraag: Gelooft u dat er leven bestaat of uberhaut kan bestaan? Geloof je eigenlijk dat er 'iets' kan zijn?

Het antwoord is gewoon 'neen, neen en neen. Het meest logische is dat er helemaal niets is en er nooit iets zal zijn'
Dat er uberhaut 'iets' is vind ik absurd. Maar ja welke kennis heeft je brein? Dat is te beperkt om dat te kunnen vatten.

Het feit dat wij er 'zijn' maar dat ons 'zijn' 100% nutteloos en zinloos is, is gewoon krankzinnig / absurd . (over 100 jaar herinnert niemand je nog, wat is dan het nut van te bestaan? Tov het grotere geheel: Dat nut is er gewoon NIET. Tov het groter geheel maakt het geen reet uit of je uberhaut ooit bestaat of nooit bestaat)

Misschien moet ik gewoon niet er over nadenken en gewoon genieten van de resterende tijd. :tongue:

Terug
Bovenaan