Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
In Wallonië komt er voor het eerst een extreme partij aan de macht. In Bergen (Mons) gaan de PS en Ecolo in zee met PDVA.

Bergen , toch geen kleine stad. Dit is van een grotere orde dan Zelzate of Borgerhout.

Maar o wee als partijen met VB in zee zouden gaan, dan zijn bedreigingen en al toegestaan.

Ik vind ook dat er weinig ruchtbaarheid gegeven wordt aan dat nieuws. In een dorp als Ranst was het dagenlang groot nieuws, maar als extreem links meedoet in nota bene een provinciehoofdstad dan wordt daar weinig aandacht aan besteed.

Het is die hypocrisie die echt stuitend is.

Ik vind ook dat er weinig ruchtbaarheid gegeven wordt aan dat nieuws. In een dorp als Ranst was het dagenlang groot nieuws, maar als extreem links meedoet in nota bene een provinciehoofdstad dan wordt daar weinig aandacht aan besteed.

Het is die hypocrisie die echt stuitend is.
Om eerlijk te zijn, in Vlaanderen hechten we veel minder nieuws aan dingen die zich voordoen in Wallonië toch op politiek vlak. Ik denk dat dit op de Waalse tv wel veel meer zal mee spelen.

Ik vermoed dat dit voornamelijk komt omdat het om een Waalse stad gaat. Mocht in pakweg Antwerpen of Gent de PVDA aan de macht komen zou het hier ook meer voorpagina nieuws zijn. Ik weet niet of Ranst ook zo'n item was in de Waalse media.

Gewoon even kort zoeken geeft al veel hits voor Le Soir over Vlaams Belang in Ranst.

Nu is het wel zo dat ze in Wallonie veel meer "schrik" hebben van Vlaams Belang dan in Vlaanderen. Daar is VB de baarlijke duivel, terwijl het in Vlaanderen gewoon een aangebrande partij is.

Maar we hebben het hier wel over Bergen, dat is geen gehucht. Ik zie 1 artikel op de site van VRT staan, mits wat naar onder scrollen.

Maar o wee als partijen met VB in zee zouden gaan, dan zijn bedreigingen en al toegestaan.
Qua calimeropost kan dit toch ook weer tellen. Die bedreigingen worden nergens toegestaan, noch getolereerd, noch goedgepraat. Bovendien kan je er van op aan dat dit de politici in Bergen eveneens bedreigingen en verwensingen zal opleveren.

Qua calimeropost kan dit toch ook weer tellen. Die bedreigingen worden nergens toegestaan, noch getolereerd, noch goedgepraat. Bovendien kan je er van op aan dat dit de politici in Bergen eveneens bedreigingen en verwensingen zal opleveren.
Ze worden niet goedgepraat , maar er wordt voor de rest toch ook zeer weinig aan gedaan. Blijkbaar is het oké wanneer ABVV en solidaris hun medewerkers bedreigt met ontslag wegens een samenwerking met VB. Ik hoorde krekels aan de linkerzijde.

Ze worden niet goedgepraat , maar er wordt voor de rest toch ook zeer weinig aan gedaan. Blijkbaar is het oké wanneer ABVV en solidaris hun medewerkers bedreigt met ontslag wegens een samenwerking met VB. Ik hoorde krekels aan de linkerzijde.
En gewoon opnieuw hetzelfde herhalen :lol:. Neen, dat is niet ok. Dat jij krekels hoort aan de linkerzijde lijkt me eerder slechte wil van jouw kant, want de bedreigingen zijn wel degelijk ook ter linkerzijde afgekeurd. Zoals het hoort.

JLB moet toch ongeveer de meest arrogante politieker van het moment zijn (in de wereld van de politiek die niet bekend staat om z’n kleine ego’s) dus persoonlijk heb ik er wel leedvermaak in dat, in plaats van burgemeester JLB zoals hij zelf gedacht had, hij nu een inwoner onder PTB bestuur is.
De federale regeringsvorming probeert hij ook naar zijn hand te zetten door VLD mee aan boord te trekken maar ook daar lijkt hij zijn hand overspeeld te hebben.

Ik vermoed dat dit voornamelijk komt omdat het om een Waalse stad gaat. Mocht in pakweg Antwerpen of Gent de PVDA aan de macht komen zou het hier ook meer voorpagina nieuws zijn. Ik weet niet of Ranst ook zo'n item was in de Waalse media.
Eigenlijk niet. Antwerpen heeft nu al een regering met PvdA,; nml het districtscollege van Borgerhout, waar Ben Van Duppen schepen is.

Eigenlijk niet. Antwerpen heeft nu al een regering met PvdA,; nml het districtscollege van Borgerhout, waar Ben Van Duppen schepen is.
Die was ik inderdaad even vergeten, al is het district Borgerhout wel van een andere grootteorde dan een stad genre Bergen of Antwerpen. Maar het is inderdaad wel opvallend dat daar zeer weinig ruchtbaarheid werd aangegeven.

Voor Gent en Groen hebben een akkoord, 't zou nu wel helemaal popcorn zijn moesten dit keer de liberalen het afketsen, maar dat verwacht ik toch niet echt.

Terug
Bovenaan