Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
In oostende kwam de stadlijst van Open Vld ook met zo'n fantasie plan af. Mij geeft dat toch vooral de indruk dat ze dromen willen creëren die nergens op gebaseerd zijn (praktisch, budgettair, geen overleg..). Dat lijkt me toch eerder een zwaktebod en inhoudelijk onmachtig zijn aangezien ze daar nu telkens de burgemeester hadden.
nr 40 in de stadslijst ken ik jammergenoeg.
Heeft meer dan 200.000 euro afgetroggeld van zijn moeder en stiefvader.
Uiteindelijk via het gerecht moeten voorkomen om een terugbetalingsplan op te starten.

Verwerpelijke mens

Paywall, een beetje meer context?
Je mist niets. Opiniestuk van iemand die zit te klagen dat linkse partijen de moslims zitten opvrijen nadat we er eindelijk in geslaagd waren het katholieke juk af te werpen en religie naar de privésfeer te brengen.
Er valt iets voor te zeggen, maar er wordt geen enkel concreet voorbeeld gegeven dus is het maar een zwak en eerder overbodig stuk. Ik dacht dat er meer nodig was om door de Standaard gepubliceerd te worden.

Lokale VB afdeling heeft overal bordjes en affiches staan, ze zijn daar direct na de nationale verkiezingen mee gestart. Maar een programma hebben ze niet, op de website verwijzen ze gewoon naar het nationale programma. Een lijvig document van 68 pagina's dat je blijkbaar op elke gemeente van België kan enten. Beter gemeenteniveau afschaffen als die toch allemaal dezelfde problemen hebben en op dezelfde manier bestuurd kunnen worden?

Lokale VB afdeling heeft overal bordjes en affiches staan, ze zijn daar direct na de nationale verkiezingen mee gestart. Maar een programma hebben ze niet, op de website verwijzen ze gewoon naar het nationale programma. Een lijvig document van 68 pagina's dat je blijkbaar op elke gemeente van België kan enten. Beter gemeenteniveau afschaffen als die toch allemaal dezelfde problemen hebben en op dezelfde manier bestuurd kunnen worden?
Goh, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat bij ons in de gemeente die wel een gemeentelijk programma hebben. Al was de best voorbereide hier op het gemeentedebat iemand van een lokale lijst.

Zelfde hier in de gemeente. Best triest als je er over nadenkt.

Goh, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat bij ons in de gemeente die wel een gemeentelijk programma hebben. Al was de best voorbereide hier op het gemeentedebat iemand van een lokale lijst.

Ik neem inderdaad aan dat ze op sommige/(de meeste?) plaatsen wel een lokaal programma hebben. Maar ik vind het tenenkrullend dat de lokale afdeling hier blijkbaar wel tijd heeft om een volledige lijst samen te stellen en heel de gemeente onder de posters te hangen, maar niet om een document met lokale aandachtspunten te produceren.

Ik neem inderdaad aan dat ze op sommige/(de meeste?) plaatsen wel een lokaal programma hebben. Maar ik vind het tenenkrullend dat de lokale afdeling hier blijkbaar wel tijd heeft om een volledige lijst samen te stellen en heel de gemeente onder de posters te hangen, maar niet om een document met lokale aandachtspunten te produceren.
Jammer genoeg is dat iets wat je nog wel ziet met lokale lijsten van de grotere partijen. Ik heb het hier al gepost, hetzelfde met flyers vol met taalfouten en/of verkeerde info, gewoon omdat het duidelijk door niemand gecontroleerd wordt.

Wat nuttig is is om de gemeenteraden te herbekijken/beluisteren.
Dat geeft een goed beeld of ze in oppositie effectief iets wouden betekenen of gewoon moeilijk hebben gedaan

Hier in de buurt:

Geen programma of een "programma" dat bestuit uit wat tekstjes van mensen op de lijst, en dan een link naar het nationale programma.

Hier in de buurt:

Geen programma of een "programma" dat bestuit uit wat tekstjes van mensen op de lijst, en dan een link naar het nationale programma.
Waarom zouden ze moeite steken in een lokaal beleid als ze zo goed als zeker toch niet in het beleid gaan zitten.

Bijkomend scoort hun vage standpunten overal wel, meer veiligheid, tegen de islamisering van de maatschappij enz....

Gaan stemmen kost moeite en tijd. Het wordt eens tijd dat ze online stemmen mogelijk maken.
Ik vind stemmen nu ook niet bepaalde fijnste activiteit, maar online kan je nooit dezelfde neutrale stem krijgen. Wanneer je online kan stemmen is de kans op beïnvloeding zo veel groter. Ik zie het nog niet direct gebeuren.

Had er een lokale politicus bij mij komen aanbellen dan hadden ze een aanbod gekregen. Geef mij 50 euro en ge krijgt een volmacht om er mee te doen wat ge wilt. Helaas kwam er niemand aanbellen...

Het kan mij eigenlijk echt geen kloten schelen in de gemeente.

Terug
Bovenaan