Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Van Antwerpen zou ik niet teveel gekke dingen verwachten eigenlijk. Ben er quasi zeker van dat het een coalitie N-VA en Groen/Vooruit zal worden.
Zoals verwacht dus, coalitie tussen N-VA en Vooruit blijft overeind en quasi identiek qua zetels. Spijtig dat Groen zo sterk heeft moeten inleveren aan PVDA en dat Vooruit niet meer gewicht in de schaal kan werpen.

Ik heb die mens al bezig gezien hoor, in levende lijve. Miserabel is nog een beschaafde term voor wat ik van hem vind.
Jij en al de rest mag daar anders over denken, geen probleem. Voor de duidelijkheid: ik stem niet in Ninove dus het gaat mij niet persoonlijk aan. Maar ik ben bekend met D’haeseleer en wat mensen op die lijst. Tsjah, arm Vlaanderen.
Je mag hem van mij gerust miserabel vinden maar wanneer je de lijn gaat doortrekken naar zijn kiezers ben je volgens mij toch verkeerd bezig en niet beter dan hetgeen je je tegen afzet.

Ninove is a shithole. Die stad leeft niet, lijkt vastgeroest te zijn in de jaren ‘80.
Deels de schuld van de lokale politiek, deels de schuld van de nationale politiek die, zoals al enkele keren besproken werd, de Denderstreek heeft achtergesteld qua federale middelen. Gebrek aan lokale politiekers die nationaal doorstoten en daar de forcing voor hun geboortestreek voeren.
Even opgezocht maar Brakel is ook deel van de Denderstreek
Je kan moeilijk zeggen dat Brakel geen nationale politiekers heeft

Dewever blijf toch een ongezien fenomeen.
De eerste keer dat ik een jaar of 20 geleden een live debat met hem zag en hij daar stond voor een toen nog onbekende kleine partij was ik al onder de indruk.
Erna brak hij door en zoveel jaar later blijft hij nog zo populair en heeft hij met die dwerg kartelpartij van toen het politieke landschap mee herschud.
Zoveel jaar meedraaien in de hoogste regionen zonder, buiten wat toenemend cynisme, al te veel sleet.
Nu daar een marxistische partij van de macht afhouden en federaal aan te top staan én partijvoorzitter zijn.
Ongelooflijk.
Ik denk dat de framing in Antwerpen van een strijd tussen N-VA en PVDA De Wever veel stemmen heeft opgeleverd van CD&V, Open VLD en de groei van Vlaams Belang heeft ingeperkt. Ik ben geen fan van N-VA maar De Wever moet je niet leren hoe je campagne moet voeren.

Zoals verwacht dus, coalitie tussen N-VA en Vooruit blijft overeind en quasi identiek qua zetels. Spijtig dat Groen zo sterk heeft moeten inleveren aan PVDA en dat Vooruit niet meer gewicht in de schaal kan werpen.

Ze hebben daar pech dat daar ook net D'Haese zit.
TikTok fenomeen dat ongelooflijk veel visibiliteit heeft tegenover een zeer flauwe Groen vertegenwoordiging, dat is bijna geen eerlijke strijd meer.

De Croo, hoe vaak kan je absolute meerderheid en open-VLD in 1 interview zeggen 😅
Oké, maar op het einde toch wel een irritante vraag ook over dat burgemeesterschap. Ik volg zijn denkwijze wel als het gaat over de vergelijking met 9 juni.

man, De Winter zijn eerste woorden: "Antwerpen is een omgevolkte stad"

en verder "antwerpen wordt antwerpistan" :lol:

dat wordt hier een jambers-reportage

Oké, maar op het einde toch wel een irritante vraag ook over dat burgemeesterschap. Ik volg zijn denkwijze wel als het gaat over de vergelijking met 9 juni.
Maar federaal kan je toch niet vergelijken met lokaal.
Ik stem anders lokaal dan federaal. En ik zal zeker niet de enige zijn.

Maar federaal kan je toch niet vergelijken met lokaal.
Ik stem anders lokaal dan federaal. En ik zal zeker niet de enige zijn.
Daar ga ik ook mee akkoord, maar ik begrijp zijn sentiment gewoon wel.

Edit: ik zei het hier net nog aan tafel, maar ik heb toch het idee dat die man niet ver van een burn-out zit de laatste maanden.

Alleeh kom, kaarten op tafel. Waar zeg ik dat? Mij geen woorden in de mond leggen.
gezien je ninove een miserabele stad vind en ook een miserabele man als dhaeseleer mag hebben lijk je toch te impliceren dat de bevolking ook zo is. Als dat niet zo is dan heb ik je verkeerd begrepen en trek ik mijn woorden terug.

Terug
Bovenaan