Reverz
Well-known member
Er is weer ene wreed geambeteerd dat de Liberalen her en der een pak slaag gekregen hebben
(Den enigen in héél Vlaanderen)
Zelfs wanneer die liberalen er in zijn eigen stad er in zijn geslaagd van de sjerp te behouden en waarschijnlijk gewoon de N-VA opnieuw uit het bestuur zullen gaan houden. Waarom je dan zo gefrustreerd moet zijn... Joost mag het weten. Of heeft die put van €1 miljard er iets mee te maken?
Als gematigde kiezer die expliciet niks met de extremen (zowel VB als PvdA) wil te maken hebben doe je er best aan van zeker wél te gaan stemmen, toch zeker in steden en gemeenten waar die extremen het goed doen. Ik denk bv aan Zelzate waar maar liefst 42% op die 2 extremen stemt, daar is het als gematigde/centrum kiezer niet minder dan een absolute schande dat je gewoon niet zou gaan stemmen.
(Den enigen in héél Vlaanderen)Zelfs wanneer die liberalen er in zijn eigen stad er in zijn geslaagd van de sjerp te behouden en waarschijnlijk gewoon de N-VA opnieuw uit het bestuur zullen gaan houden. Waarom je dan zo gefrustreerd moet zijn... Joost mag het weten. Of heeft die put van €1 miljard er iets mee te maken?

Het hangt wat af van gemeente tot gemeente maar die 15-20% was een beetje de representatie die ik gebruikte om te schetsen van hoeveel procent van u stem naar het Vlaams Belang gaat als je niet of blanco stemt. Er zijn steden en gemeenten waar ze maar 5-10% halen maar er zijn er evengoed waar ze 25% en meer halen.Buiten Vlaams Belang is er geen enkele partij waar ik lokaal zéker niet op zou willen stemmen. Maar ook geen enkele waar ik zéker wel op zou willen stemmen. Als mijn stem voor 15-20% op die ene partij is (geen idee waar dat percentage van komt?) dan is het evengoed 80-85% verdeeld over de andere partijen ipv 100% op 1 partij...
Als gematigde kiezer die expliciet niks met de extremen (zowel VB als PvdA) wil te maken hebben doe je er best aan van zeker wél te gaan stemmen, toch zeker in steden en gemeenten waar die extremen het goed doen. Ik denk bv aan Zelzate waar maar liefst 42% op die 2 extremen stemt, daar is het als gematigde/centrum kiezer niet minder dan een absolute schande dat je gewoon niet zou gaan stemmen.

Maar wel weer unieke beelden voor de media natuurlijk, ze smullen er van! De circle jerk must go on.