Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm. Belmans is nauwelijks een objectieve bron en Laveyne is vooraleerst een doctoraatsstudent die de kunst van de self-marketing beheerst.
Waarmee ik niet wil zeggen dat VDS geen dossierkennis heeft. Ik heb haar altijd verdedigd in P&A als ze werd neergesabeld. Maar meer dan een “ok” minister moeten we er ook nier van maken.
Valt misschien niet onder dossierkennis, en onder kleine vertellingen, maar iemand heeft haar ooit moeten uitleggen dat de rook uit een koeltoren waterdamp is…
Stijging van Cd&V wellicht ook en een vernieuwd open VLD. Nu goed er zal altijd wel een vlaams-nationalistische partij zijn ook.Toch benieuwd hoe het politieke landschap eruit zou zien zonder De Wever. Zou N-VA een klein partijtje zijn gebleven en het VB steevast flirten met 35-40% of zouden de klassieke partijen terug groter zijn geworden?
Hij claimt zelf dat VB met vlag en wimpel de grootste zou zijn zonder N-VA. Maar N-VA zonder BDW kan ik me eerlijk gezegd niet inbeelden. Als hij er niet meer is kan het afgelopen zijn. Maar dat is nog lang wachten.
Zeker weten, dat zonder N-VA het VB nog veel groter zou zijn. Als je kijkt naar Aalst, daar zit NV-A aan 30%, VB 20%. In Ninove is NV-A uitermate zwak en halen ze 5% en zit VB aan 47%. Moest NV-A daar sterker zijn dan zouden ze misschien een alternatief vormen voor Forza Ninove.Toch benieuwd hoe het politieke landschap eruit zou zien zonder De Wever. Zou N-VA een klein partijtje zijn gebleven en het VB steevast flirten met 35-40% of zouden de klassieke partijen terug groter zijn geworden?
Hij claimt zelf dat VB met vlag en wimpel de grootste zou zijn zonder N-VA. Maar N-VA zonder BDW kan ik me eerlijk gezegd niet inbeelden. Als hij er niet meer is kan het afgelopen zijn. Maar dat is nog lang wachten.
Dat valt natuurlijk over veel partijen te zeggen, zoals hierboven al soms passeerde. Maar ik ben niet mee hoedat NV-A en VB op gemeentelijk vlak zo uitwisselbaar zouden zijn? Heel het immigratiegebeuren is vooral iets federaal. En buiten dit, zijn NV-A en VB toch wezenlijk andere beestjes?Zeker weten, dat zonder N-VA het VB nog veel groter zou zijn. Als je kijkt naar Aalst, daar zit NV-A aan 30%, VB 20%. In Ninove is NV-A uitermate zwak en halen ze 5% en zit VB aan 47%. Moest NV-A daar sterker zijn dan zouden ze misschien een alternatief vormen voor Forza Ninove.
Het zou behoorlijk cynisch zijn als Gent een liberale burgemeester krijgt met een rechts(er) college terwijl Groen en Vooruit duidelijk de grootste zijn. Waarom Vooruit zo graag bereid was om De Clercq te depanneren begrijp ik eigenlijk niet goed.Mooie uitslag in Gent. De huidige coalitie behaalt alles opgeteld ongeveer 70% van de stemmen, niet slecht.
De N-VA stijgt in Gent maar blijft nog met redelijke afstand de derde partij. De fans interpreteren het uiteraard als volgt: dat De Clercq 'het signaal van de kiezer moet respecteren' en sowieso N-VA als partner moet kiezen.
Dan moeten ze dat signaal toch eens beter leren interpreteren: Groen behaalde 24.6% tov 17.8% voor de N-VA, een aanzienlijk verschil. En hiermee is groen eigenlijk afgetekend de grootste partij in Gent; enkel de sossen komen nog enigszins in de buurt.
Ik hoop dat het gezond verstand zegeviert en er gewoon een coalitie Voor Gent met Groen komt, waarbij in tegenstelling tot vorige keer Groen wat meer water bij de wijn zal moeten doen omdat De Clercq nu zijn burgemeesterschap niet moet afkopen.
Omdat ze Watteeuw niet als burgemeester willen?Het zou behoorlijk cynisch zijn als Gent een liberale burgemeester krijgt met een rechts(er) college terwijl Groen en Vooruit duidelijk de grootste zijn. Waarom Vooruit zo graag bereid was om De Clercq te depanneren begrijp ik eigenlijk niet goed.
Omdat ze niet overweg kunnen met de groenen ? Of gewoon de burgemeester niet gunnen aan de groenen ?Het zou behoorlijk cynisch zijn als Gent een liberale burgemeester krijgt met een rechts(er) college terwijl Groen en Vooruit duidelijk de grootste zijn. Waarom Vooruit zo graag bereid was om De Clercq te depanneren begrijp ik eigenlijk niet goed.
Het kartel met groen is in feite afgesprongen omdat Groen de sterkere partner was geworden. Dat kan ik begrijpen dat dat niet comfortabel meer was voor Vooruit. Maar nu hebben ze zich in een vergelijkbare positie gemaneuvreerd met OpenVLD, zij het dan dat zij nu de sterkere partner zijn die een "vreemde" kopman moeten dulden.
Vraag me in het algemeen af wat de democratische winst is van de diverse kartellijsten die door de nieuwe regelgeving in de hand worden gewerkt.
Onder welke naam zit Vooruit? Ik zie enkel Groen en Voor Gent als 2 grootste partije. Met de laatste als de allergrootste. En daar zit De Clercq bij aangesloten.Het zou behoorlijk cynisch zijn als Gent een liberale burgemeester krijgt met een rechts(er) college terwijl Groen en Vooruit duidelijk de grootste zijn. Waarom Vooruit zo graag bereid was om De Clercq te depanneren begrijp ik eigenlijk niet goed.
Voor Gent is VLD en Vooruit toch?Onder welke naam zit Vooruit? Ik zie enkel Groen en Voor Gent als 2 grootste partije. Met de laatste als de allergrootste. En daar zit De Clercq bij aangesloten.
Voor Gent is een kartel van VLD en Vooruit, en de kandidaten van Vooruit op de lijst hebben bij deze verkiezingen meer stemmen gehaald dan die van VLD. De Clercq heeft de meeste voorkeurstemmen (wel een stuk minder dan vorige keer dacht ik), maar het soortelijk gewicht binnen het kartel ligt nu wel bij Vooruit.Onder welke naam zit Vooruit? Ik zie enkel Groen en Voor Gent als 2 grootste partije. Met de laatste als de allergrootste. En daar zit De Clercq bij aangesloten.
Dedecker die de kans heeft om de geschiedenisboeken in te gaan? Het zou me eigenlijk meer verbazen als hij niet voor VB kiest. En volgens mij zal Van Grieken zowat alles slikken voor het symbool van het doorbreken van het cordon.Ik ben benieuwd of De Decker het zal aandurven om het Cordon Sanitair te doorbreken. Het was sowieso zijn laatste kunstje als burgemeester en het zou me niet verbazen moest hij uitbollen met een grote knal. Voor Tom Van Grieken denk ik dat dit toch heel dubbel liggen, ofwel schikken en slikken wat de burgemeester daar wil realiseren ofwel koppig zijn en absoluut aan eigen waarden en normen blijven vasthouden en vooral deze historische kans laten liggen.
Hij zal ook wel denken aan zijn connecties die hij nationaal nodig heeft om bepaalde zaken te regelen.Dedecker die de kans heeft om de geschiedenisboeken in te gaan? Het zou me eigenlijk meer verbazen als hij niet voor VB kiest. En volgens mij zal Van Grieken zowat alles slikken voor het symbool van het doorbreken van het cordon.
Ik snap niet wat van Grieken te piepen zou hebben in Middelkerke.Ik ben benieuwd of De Decker het zal aandurven om het Cordon Sanitair te doorbreken. Het was sowieso zijn laatste kunstje als burgemeester en het zou me niet verbazen moest hij uitbollen met een grote knal. Voor Tom Van Grieken denk ik dat dit toch heel dubbel liggen, ofwel schikken en slikken wat de burgemeester daar wil realiseren ofwel koppig zijn en absoluut aan eigen waarden en normen blijven vasthouden en vooral deze historische kans laten liggen.