Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Ik snap niet wat van Grieken te piepen zou hebben in Middelkerke.

Ja natuurlijk zijn het de lokale afdelingen. Maar hier zal sowieso de top van de partij zich ook wel bij moeien net zoals dat gebeurd op lokaal niveau bij NVA of Vooruit. Voor TvG is dit natuurlijk zijn droom, iets waar hij toch ook de doelstelling heeft gemaakt van deze verkiezingen. De partij mocht hem daar ook op afrekenen indien dit zou uitdraaien op een flop. Ze zijn er nu zo dichtbij, ik zou daar toch met een dubbel gevoel zitten want je hebt al die jaren mogen roeptoeteren over vanalles en nog wat. Je hebt de kans nu om aan de macht te komen (ok, die hebben ze nu al met Ninove) maar als je niets kan verwezelijken zal dat ongetwijfeld met argusogen bekeken worden.

Koosnaampjes in P&A zijn verboden
Misschien moet Jambers na een docu of 2 en aankomende film over BDW eens een docu maken van de BDW haters.
"Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen" :unsure: Frustratie en haat zeker.

Jos D'haese zei na de peiling: "Laten we die criminelen in het schoon verdiep van de troon stoten" ... puber niveau praat noem ik dat. Bewijs dan dat het criminelen zijn, idem voor mac-bc.

Waarom zou ik mij moeten verantwoorden voor iets wat ik nooit gezegd heb?

Is het niet eerder Bart De Wever die zich moet verantwoorden over zijn leugens m.b.t. PvdA en de Taliban? Betichten van terrorisme gaat nog wel wat verder dan betichten van criminaliteit. Waarom praat je daar niet over? Omdat je biased bent. Maar verontrustender is: waarom praat de pers daar niet over?
Of toch wel, ze praten erover. Vaddertje noemt het "geniaal" want het is geen leugen, neen, het is "een associatief net". :unsure: Maar hey, niets aan de hand met onze kritische pers hoor. Nothing to see here.

Apache heeft indertijd ook niets kunnen bewijzen in de zaak Landinvest. Veel artikels recent omwille immo en vastgoed inmenging en belangen door burgemeesters, en geen lasterlijke bewijzen naar BDW tot nu toe.

Ah juist ja, één van de zovele schandalen rond Bart De Wever die met de mantel der liefde toegedekt worden.

Met tranen in de ogen: "Dit kleeft aan mij!" en "Ik zal volledige transparantie bieden!". Sindsdien is het doodstil geweest rond Landinvest en zitten we zoveel jaar na datum nog altijd te wachten op die beloofde transparantie.

Antwoord BDW haters: hij is een corrupte man die de media controleert :S (conspiracy beerput niveau).

Niet letterlijk uiteraard. Maar wat is "controleren"?
Dat Bart De Wever de plannen voor het mediaplein op maat heeft gemaakt van de DPG Media, met als kers op de taart de toren van grote baas Van Thillo? Waardoor onze media nog méér dan vroeger fungeren als regionale televisie Antwerpen-stad, i.p.v. Vlaamse media en de Vlaamse Gemeenschap in Brussel zelfs stilaan compleet negeren. Bij al te kritische journalisten beginnen dreigen dat hij ze nooit meer te woord zal staan? Alle publireportages te pas en te onpas? Of eerder de kleinere, schijnbaar onschuldige zaken zoals spaghetti uitdelen en journalisten die gretig toehappen en er live op televisie verslag staan van uitbrengen van dit mega-event? Super relevant ook. Journalistiek topniveau. En glunderen dat ze doen. Precies een 10-jarige die bij de kapitein van haar favoriete voetbalploeg om een handtekening komt vragen.

Dedecker die de kans heeft om de geschiedenisboeken in te gaan? Het zou me eigenlijk meer verbazen als hij niet voor VB kiest. En volgens mij zal Van Grieken zowat alles slikken voor het symbool van het doorbreken van het cordon.

Hij zal ook wel denken aan zijn connecties die hij nationaal nodig heeft om bepaalde zaken te regelen.

De N-VA heeft in Middelkerke maar één zetel en die is van Mark Descheemaecker. Je hebt daar twee van de grootste kemphanen bij elkaar zitten. Die twee ego's geraken niet door dezelfde deur. BDW gaat dat moeten masseren denk ik.

De N-VA heeft in Middelkerke maar één zetel en die is van Mark Descheemaecker. Je hebt daar twee van de grootste kemphanen bij elkaar zitten. Die twee ego's geraken niet door dezelfde deur. BDW gaat dat moeten masseren denk ik.
Ik zie BDW dat nog oplossen door Mark Descheemaecker een andere job te geven en hem daarvoor zijn zetel op te geven. Dan is er een coalitie LDD-NVA mogelijk als de 2e in lijn wél met LDD wil samenwerken.

Ja natuurlijk zijn het de lokale afdelingen. Maar hier zal sowieso de top van de partij zich ook wel bij moeien net zoals dat gebeurd op lokaal niveau bij NVA of Vooruit. Voor TvG is dit natuurlijk zijn droom, iets waar hij toch ook de doelstelling heeft gemaakt van deze verkiezingen. De partij mocht hem daar ook op afrekenen indien dit zou uitdraaien op een flop. Ze zijn er nu zo dichtbij, ik zou daar toch met een dubbel gevoel zitten want je hebt al die jaren mogen roeptoeteren over vanalles en nog wat. Je hebt de kans nu om aan de macht te komen (ok, die hebben ze nu al met Ninove) maar als je niets kan verwezelijken zal dat ongetwijfeld met argusogen bekeken worden.
Ik geloof toch dat er ook voor de lokale afdeling wel nog wat te scoren zal moeten vallen want het kan misschien wel zijn dat TVG zijn natte droom is om ergens het cordon te doorbreken, de plaatselijke mandatarissen zullen toch ook willen dat ze de volgende keer verkozen raken en zullen toch niet zomaar hun broek afsteken voor Dedecker. En Dedecker zelf zal ook wel goed genoeg beseffen dat door met VB in zee te gaan hij in veel middens person non grata zal worden en dat hij zeker niet veel meer van zijn communicatielijnen met brussel zal kunnen gebruik maken, integendeel, dan zie ik de vlaamse en de nationale regering hem wel nog wat stokken in de wielen steken (al zeker als je ziet wat hij nog wil verwezelijken heeft hij toch wel meermaals de goedkeuring nodig van hogerhand).

Ik geloof toch dat er ook voor de lokale afdeling wel nog wat te scoren zal moeten vallen want het kan misschien wel zijn dat TVG zijn natte droom is om ergens het cordon te doorbreken, de plaatselijke mandatarissen zullen toch ook willen dat ze de volgende keer verkozen raken en zullen toch niet zomaar hun broek afsteken voor Dedecker. En Dedecker zelf zal ook wel goed genoeg beseffen dat door met VB in zee te gaan hij in veel middens person non grata zal worden en dat hij zeker niet veel meer van zijn communicatielijnen met brussel zal kunnen gebruik maken, integendeel, dan zie ik de vlaamse en de nationale regering hem wel nog wat stokken in de wielen steken (al zeker als je ziet wat hij nog wil verwezelijken heeft hij toch wel meermaals de goedkeuring nodig van hogerhand).
Een coalitie Dedecker-VB is legitiem. Als Brussel(of Antwerpen) hem daardoor laten vallen, zegt dat imo meer over de mentaliteit in Brussel of Antwerpen dan in Middelkerke. Mogen lokale burgemeesters nog zelf kiezen met wie ze lokaal in zee gaan ?

Een coalitie Dedecker-VB is legitiem. Als Brussel(of Antwerpen) hem daardoor laten vallen, zegt dat imo meer over de mentaliteit in Brussel of Antwerpen dan in Middelkerke. Mogen lokale burgemeesters nog zelf kiezen met wie ze lokaal in zee gaan ?
Waar zeg ik dat ze dat niet zouden mogen? Mij geen woorden in de mond leggen he. Als Dedecker in de media zegt dat het goed is als burgemeester connecties te hebben snijd dat mes wel langs 2 kanten hoor. Al Dedecker het cordon doorbreekt zal hij volgens mij ook zijn lange arm met brussel ook kwijtspelen, dat is gewoon hoe hij zelf zegt dat het werkt.

Waar zeg ik dat ze dat niet zouden mogen? Mij geen woorden in de mond leggen he. Als Dedecker in de media zegt dat het goed is als burgemeester connecties te hebben snijd dat mes wel langs 2 kanten hoor. Al Dedecker het cordon doorbreekt zal hij volgens mij ook zijn lange arm met brussel ook kwijtspelen, dat is gewoon hoe hij zelf zegt dat het werkt.
Hij kan kiezen tussen N-VA en VB , die keuze is aan hem , De Wever geeft hem geen orders, dus zie ik ook niet in waarom hij die 'lange arm' dreigt te verliezen als hij met VB in zee gaat. Er zijn spanningen met die Descheemaeker, dus een keuze voor N-VA zal ook niet evident zijn.

Hij kan kiezen tussen N-VA en VB , die keuze is aan hem , De Wever geeft hem geen orders, dus zie ik ook niet in waarom hij die 'lange arm' dreigt te verliezen als hij met VB in zee gaat. Er zijn spanningen met die Descheemaeker, dus een keuze voor N-VA zal ook niet evident zijn.
Als hij met VB in zee gaat zal hij toch geen zo'n goeie relatie meer hebben met mensen van NVA, CD&V of Vooruit. Je weet wel, die partijen die in de vlaamse regering zitten en veel kans hebben om ook in de federale te zitten. Dan zal Dedecker voor alles wat hij wil de gewone weg mogen volgen en niet meer kunnen rekenen op 1 telefoontje naar Ben Weyts om een ondergrondse parking te verkrijgen (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/1...r-is-die-met-een-rechtstreekse-lijn-met-de-b/ )

Laatst bewerkt:
Als hij met VB in zee gaat zal gij toch geen zo'n goeie relatie meer hebben met mensen van NVA, CD&V of Vooruit. Je weet wel, die partijen die in de vlaamse regering zitten en veel kans hebben om ook in de federale te zitten. Dan zal Dedecker voor alles wat hij wil de gewone weg mogen volgen en niet meer kunnen rekenen op 1 telefoontje naar Ben Weyts om een ondergrondse parking te verkrijgen (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/1...r-is-die-met-een-rechtstreekse-lijn-met-de-b/ )
Dan is dat maar zo, de keuze is aan hem.

LOL
nek aan nek race om de sjerp in Schaarbeek. Opeens bood er een kleine partij zich aan om zich aan te sluiten bij de MR. Om zo burgemeesterschap aan hen te geven. Dus die kerel zou van partij switchen één dag na de verkiezingen 😂 en zijn stemmen allemaal meenemen.

Paar uur is het allemaal een misverstand. Ongelooflijk, de gemeentepolitiek. Echt degoutant

Het zou behoorlijk cynisch zijn als Gent een liberale burgemeester krijgt met een rechts(er) college terwijl Groen en Vooruit duidelijk de grootste zijn. Waarom Vooruit zo graag bereid was om De Clercq te depanneren begrijp ik eigenlijk niet goed.
OVLD en Vooruit zijn als 1 lijst opgekomen, met De Clercq als lijsttrekker, die ook de meeste voorkeursstemmen heeft in de gemeente.
Dan is het logisch dat hij burgemeester wordt he.

Ik denk dat als Groen Watteeuw El-Bazioui vooruit zet ipv Watteeuw, dat het gemakkelijker zou zijn. Het zou ook maar logisch zijn, want de voorkeur van de Gentenaar is duidelijk. Maar ze willen Watteeuw niet laten vallen.

Dan lijkt het mij ook logisch dat als Vooruit de grootste stemmen hebben, dat ze daarmee ook OVLD meetrekken.

het is dezelfde lijst bij deze verkiezingen he.

Ik zie BDW dat nog oplossen door Mark Descheemaecker een andere job te geven en hem daarvoor zijn zetel op te geven. Dan is er een coalitie LDD-NVA mogelijk als de 2e in lijn wél met LDD wil samenwerken.
Ik vermoed ook wel ergens dat dit het plan A is van DD. NVA zegt njet dus laat hij in 'een opening' voor het VB in de hoop BDW wat zenuwachtig te maken. Ik sluit dus niet uit dat NVA toch met LDD in zee gaat. (en omgekeerd)

Als hij met VB in zee gaat zal gij toch geen zo'n goeie relatie meer hebben met mensen van NVA, CD&V of Vooruit.
Ik denk dat DD daar echt niet (meer) wakker van ligt? Hij is ondertussen 72 jaar dus hij zal ook zoiets hebben als: Je m'en fous.

Het kartel met groen is in feite afgesprongen omdat Groen de sterkere partner was geworden. Dat kan ik begrijpen dat dat niet comfortabel meer was voor Vooruit. Maar nu hebben ze zich in een vergelijkbare positie gemaneuvreerd met OpenVLD, zij het dan dat zij nu de sterkere partner zijn die een "vreemde" kopman moeten dulden.

Vraag me in het algemeen af wat de democratische winst is van de diverse kartellijsten die door de nieuwe regelgeving in de hand worden gewerkt.
Wat mij betreft mogen ze in Gent alvast gewoon die kartels afschaffen/opheffen. Dit had bitter weinig echt met inhoud te maken en de partijen binnen het kartel hebben toch vooral (in de straat dan) reclame voor resp. VLD en Vooruit gemaakt, niet voor de combinatie. Puur politiek strategisch, de reden dat deze constructie bestaat. En kijk, De Clercq moet het gelag betalen want de VLD stemmen binnen het kartel zijn sterk verminderd.

Volgende keer gewoon graag elke partij op zich. Kom gewoon ervoor uit waarvoor je echt staat.

daar valt iets voor te zeggen, maar ik ben eerder voor zo'n gezamelijke lijst waarbij je duidelijk aangeeft "als wij besturen, zal het met deze partner zijn", dan voor zo'n voorakkoord, waarbij je je stem eigenlijk ook geeft aan een partij waarvan je het niet weet.

als je ziet dan in een aantal steden en gemeenten het bestuur binnen de 24u alweer volledig gevormd is, dan weet je waar die klepel hangt.

Ik denk dat DD daar echt niet (meer) wakker van ligt? Hij is ondertussen 72 jaar dus hij zal ook zoiets hebben als: Je m'en fous.
Dus de projecten die hij nog wil realiseren, daar ligt hij niet meer van wakker?
Ik denk dat minimum de eerste 2 toch wel zaken zijn waar je het nationale niveau voor zal nodig hebben om gerealiseerd te krijgen.

daar valt iets voor te zeggen, maar ik ben eerder voor zo'n gezamelijke lijst waarbij je duidelijk aangeeft "als wij besturen, zal het met deze partner zijn", dan voor zo'n voorakkoord, waarbij je je stem eigenlijk ook geeft aan een partij waarvan je het niet weet.

als je ziet dan in een aantal steden en gemeenten het bestuur binnen de 24u alweer volledig gevormd is, dan weet je waar die klepel hangt.
Er zijn heel wat plaatsen waar absolute meerderheid is natuurlijk
En dat wegens te weinig (meer dan 50% van de stemmen) of teveel lijsten (waardoor 40% al meerderheid van zetels geeft)

Terug
Bovenaan