Gênante situaties

In 2007 met een drietal leden van 9lives naar Estland gegaan. Vanuit Tallinn tal van uitstapjes gedaan en op een avond een folderke gekregen van een tietenbar. We trokken onze stoute schoenen aan en verwachtten ons aan een soort "69" zoals Matroesjka's: een lange catwalk waar stripsters hun ding doen en waar wij veel te dure drankskes bestelden. Helaas was het daarbinnen toch wat anders. Door een kleerkast werden wij begeleid naar een tafelke en dan kwam daar een blonde del bij ons zitten die wat smalltalk deed. We bestelden allemaal een pint, maar die begon aan te dringen om champagne te bestellen maar die flessen kostten daar €100. Zoveel geld wilden we daar niet aan geven (we waren tussen 18 en 20) en na een tijd begon dat mens kwaad te worden en ons te bedreigen. Dan dropen we uiteindelijk toch maar af zonder een tiet te zien.

Achteraf bekeken hadden we gemakkelijk kunnen bijleggen, maar de sfeer was daar niet bepaald gezellig en die blonde del was ook niet moeders mooiste. Dan zijn we maar ergens anders pinten gaan pakken waar het een pak gezelliger was. Maar daar ook geen tieten.

Ha, dit doet me ergens aan denken!

Lente 2000, ik zit in het zesde middelbaar, en we zijn op Griekenlandreis. Op een bepaalde avond hadden we een paar uur vrij in Athene dus m'n kameraden en ik zijn op stap. Spreekt er ons ineens ene aan "hi where are you from - oh Belgie? Dag man hoe gaat het!". Had een leuke bar om iets te drinken, cocktails etc, dus wij denken "OK, lekker, doen". Beetje naïef natuurlijk. Stappen we daar ergens in een achtersteeg via een trap naar beneden een etablissement binnen, nogal donker met neonblauwe verlichting. We zetten ons in een soort halve ronde zithoek, en worden stante pede vergezeld van een paar schaars geklede maar echt wel knappe Griekse dames. "You buy me drink now?"
Erh. Even allemaal naar elkaar gekeken. Things crossed our minds. Maar we waren nog niet eens allemaal meerderjarig, wilden niet in de problemen komen en we hadden ook wel vrij snel door als we naar de kaart keken dat dat serieus duur zou gaan worden.

Dus eh, toch maar afgedropen. Beetje genant maar we hebben er eigenlijk wel hard mee gelachen ook. We waren wel wat wijzer geworden op een half uur tijd :)

Zelfde reis ook op een fuifje met een andere, best wel knappe, Vlaamse aangepapt die daar ook was met haar school die redelijk dichtbij onze school lag. Die moesten vroeger door en ze vroeg of ik mee wou gaan richting haar hotel. "Nee, ik ga hier nog wat fuiven met mijn maten". Valt het op dat ik toen nog een naïeve idioot was? Later die avond daagde het me dan wel dat ik stom was geweest, maar goed, geen naam of iets dergelijks dus daar hield het dan wel op. Daar ben ik nog wel ff lastig op mezelf voor geweest 😑

In het algemeen wel een ZALIGE reis geweest. Heel veel plezier gehad, veel gezien, de culturele uitstappen waren nog niet de slechtste, overal lekker gegeten. En toch ook een paar keer 's nachts ontsnapt uit hotel om te gaan fuiven in de lokale bars. 1 keer in het midden van een giga barfight terechtgekomen, dan toch wijselijk richting hotel teruggekeerd 😬

We zijn ooit naar een concert geweest, en je kwam daar van een felverlichte gang naar een donkere concertzaal. Als je daar dus binnenkwam, zag je een paar minuten niks tot uw ogen aangepast waren. Dan zie je zo mensen met hun armen zwaaien, en voelen waar de trapjes zijn etc.

Hoor ik die mens voor mij ineens zeggen (als mopje) "hoeveel bussen blinden gaan ze hier nu nog afzetten?"
Echt nog een half uur met de slappe lach gezeten elke keer er iemand binnen kwam, en dan krijg je van die kwade blikken alsof ge mensen aan het uitlachen waart :D

Jaar of 14 geleden op een tweedaags festival een grietje binnengedaan, mijn maten kei jaloers. Was wel een knappe :p
's Avonds gefingerbanged ergens aan een tent. Mijn maten waren al bezig van nieuw lief dit en dat.

Dag erna zoek ik die opnieuw en stond een andere kerel haar te fingerbangen achter dezelfde tent :unsure:

Jaar of 14 geleden op een tweedaags festival een grietje binnengedaan, mijn maten kei jaloers. Was wel een knappe :p
's Avonds gefingerbanged ergens aan een tent. Mijn maten waren al bezig van nieuw lief dit en dat.

Dag erna zoek ik die opnieuw en stond een andere kerel haar te fingerbangen achter dezelfde tent :unsure:
een dipchick

Soms heb je van die mensen uit het verleden die je heel je leven lang blijven achtervolgen, mensen waar je niets mee hebt maar die je te pas en te onpas, zomaar en opeens uit het niets ergens tegenkomt.
Ik had dat met iemand van school, middelbare school. Ik heb nooit met haar in de klas gezeten dus ja echt een band hebben/hadden we niet.
Maar dus sinds mijn 18de kom ik haar eens in de zoveel jaar tegen, zelfs een keer aan de kust.

Anyway een keer reed ik de parking van het shopping center op toen ik haar zag parkeren maar zij had me ook gezien dus ja zomaar weggaan zonder eventjes hallo te zeggen vond ik ook zus en zo dus ik parkeer mijn wagen en loop naar haar toe.
Nu wist ik dat ze zwanger was omdat ik haar kort daarvoor ook was tegengekomen dus ik in alle vrolijke hevigheid zo van wanneer ga je een keer bevallen want wordt wel hoog tijd nu hoor.

Opeens zet ze 2 stappen opzij en wijst ze naar de achterbank waar haar baby lag te slapen. Ze was altijd een beetje vol dus ja wist ik veel dat die baby ondertussen al 6 maanden was.:frown:

Zoooo, ik wou op dat moment maar een ding en dat was gewoon keihard doodgaan maar zelfs magere Hein keek de andere kant op. Sindsdien ben ik haar niet meer tegengekomen.:unsure:

Soms heb je van die mensen uit het verleden die je heel je leven lang blijven achtervolgen, mensen waar je niets mee hebt maar die je te pas en te onpas, zomaar en opeens uit het niets ergens tegenkomt.
Ik had dat met iemand van school, middelbare school. Ik heb nooit met haar in de klas gezeten dus ja echt een band hebben/hadden we niet.
Maar dus sinds mijn 18de kom ik haar eens in de zoveel jaar tegen, zelfs een keer aan de kust.

Anyway een keer reed ik de parking van het shopping center op toen ik haar zag parkeren maar zij had me ook gezien dus ja zomaar weggaan zonder eventjes hallo te zeggen vond ik ook zus en zo dus ik parkeer mijn wagen en loop naar haar toe.
Nu wist ik dat ze zwanger was omdat ik haar kort daarvoor ook was tegengekomen dus ik in alle vrolijke hevigheid zo van wanneer ga je een keer bevallen want wordt wel hoog tijd nu hoor.

Opeens zet ze 2 stappen opzij en wijst ze naar de achterbank waar haar baby lag te slapen. Ze was altijd een beetje vol dus ja wist ik veel dat die baby ondertussen al 6 maanden was.:frown:

Zoooo, ik wou op dat moment maar een ding en dat was gewoon keihard doodgaan maar zelfs magere Hein keek de andere kant op. Sindsdien ben ik haar niet meer tegengekomen.:unsure:
Nou. Dan is er toch nog iets goed uitgekomen.

De trein heb in gehaald, maar het muisstille ontsnappingsplan is toch iets anders verlopen 😂
Doet me denken aan mijn vrouw die in een volle cinemazaal naar het toilet ging en een trapje miste en plat op haar bek ging in het midden van de zaal. 😂
Mij doet dit denken aan die keer dat we een arme student (terwijl wij al rustig op de trein zaten) keihard zagen spurten om de trein nog te halen. De conducteur had reeds gefloten, maar hij leek het nog nipt te halen voor de deuren zouden sluiten.

Hij wil op de trein springen, schuift ie net op dat moment uit zeker? En hij valt keihard recht op zijn gezicht! Bam deuren dicht en trein weg!

We zien die mens dus nog rechtgrabbelen (Can you see his face already? I will never forget that face!), en wij vanuit het raampje die gast keihard uitlachen. Da was die mens zijne beste dag nie.

Ik denk net nog aan iets:

Een tijdje geleden toen ze daar begonnen met de Covid-vaccinaties aan 65+ stond ik met m'n gepensioneerde overbuur te keuvelen.
Ik zeg op een bepaald moment tegen hem iets van "ja, 't zal algauw aan u zijn zeker".
Vraagt hij waarom ik dat denk, waarop ik zeg "ik hoorde dat ze beginnen aan 65-70-jarigen".

Blijkt dat hij 60-62 ofzo is, blijkbaar vroeg in pensioen gegaan aan de groendienst :unsure:
Pfft doet mij denken aan iemand die -bij een vorige werkgever- aan mij vroeg hij oud ik dacht dat hij was (omdat hij daar al opmerkingen over gekregen had). Ik zei: Mmm zo rond de 50?

En kwaad dat die mens was. Fluistert een collega in mijn oor: Hij is er 29 hé! :confused:

Ik had dat dus voor met een griet waar ik in eerste instantie een oogje op had. Maar ze had géén interesse dus bij mij was dat dan een afgesloten hoofdstuk. Maar echt overal waar ik kwam, te pas of te onpas kwam ik die dan wel tegen. :tongue:

Niks zo vervelend als die dan ineens zegt: Hey zou je mij niet voorstellen aan je vrienden? Elke keer dacht ik dan: Oh nee! T'is weer van dat! Laat mij fucking eens met rust! :wallbash:

Laatst bewerkt:

Ja zo heb ik ook eens de indruk gehad dat een collega zwanger was maar ik heb net om die reden gewacht met haar te feliciteren tot ik absoluut zeker was. XD In dit geval was ze het dus wel ook.

Ja zo heb ik ook eens de indruk gehad dat een collega zwanger was maar ik heb net om die reden gewacht met haar te feliciteren tot ik absoluut zeker was. XD In dit geval was ze het dus wel ook.
Maar allez, je gaat dan normaal toch ook niet iemand met haar zwangerschap feliciteren totdat ze het zelf heeft aangekondigd? :unsure:

Het ding is dat ik ook niet wist of ze het al had aangekondigd of niet. Het was eigenlijk ook niet echt een collega. Eerder iemand van een ander bedrijf die samen werkte met ons aan een project.

Enkele weken geleden...
Ik wordt opgenomen op de spoeddienst van Avignon.
De spoedarts, volgens mij van Noord-Afrikaanse origine, vraagt me of er in mijn familie nog mensen zijn met hartproblemen.
Ik zeg, en français, dat er in mijn nabije familie niemand hartproblemen heeft, maar dat er een nonkel van me gestorven is aan een hartinfarct. Ik preciseer onmiddellijk 'mais il buvait comme un Polonais et fumait comme un Turc'.
Fuck, dacht ik, heb ik dat nu echt gezegd tegen iemand van Noord-Afrikaanse origine :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:. Want ja, dat spreekwoord bestaat waarschijnlijk niet in 't Frans... Ik heb dat zo net even opgezocht, blijkbaar is dat toch ook een Frans spreekwoord.
Maar dan blijft het nog altijd een ongelukkige opmerking van mij.

Enkele weken geleden...
Ik wordt opgenomen op de spoeddienst van Avignon.
De spoedarts, volgens mij van Noord-Afrikaanse origine, vraagt me of er in mijn familie nog mensen zijn met hartproblemen.
Ik zeg, en français, dat er in mijn nabije familie niemand hartproblemen heeft, maar dat er een nonkel van me gestorven is aan een hartinfarct. Ik preciseer onmiddellijk 'mais il buvait comme un Polonais et fumait comme un Turc'.
Fuck, dacht ik, heb ik dat nu echt gezegd tegen iemand van Noord-Afrikaanse origine :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:. Want ja, dat spreekwoord bestaat waarschijnlijk niet in 't Frans... Ik heb dat zo net even opgezocht, blijkbaar is dat toch ook een Frans spreekwoord.
Maar dan blijft het nog altijd een ongelukkige opmerking van mij.
Misschien was het een Marokkaan. Die kunnen toch de Turken niet af. Maar dan kan hij jaloers zijn dat zij geen spreekwoord hebben.. Dubbel..

Een kleintje en peanuts tegenover al de rest hier, maar goed. Week geleden gebeurd, de klassieke brainfart.

De uber driver is er met mijn bestelling:

- "Geniet ervan meneer"
- "Ja zeg, jij ook hé!"

:frown::unsure:

Een kleintje en peanuts tegenover al de rest hier, maar goed. Week geleden gebeurd, de klassieke brainfart.

De uber driver is er met mijn bestelling:

- "Geniet ervan meneer"
- "Ja zeg, jij ook hé!"

:frown::unsure:
Ik heb dat met verjaardagswensen:

"Proficiat met uwe verjaardag!"
- "Merci, gij ook!"

Ik heb er nog een kleintje.

Ik was een jaar of zeven en we gingen eens naar De Efteling, samen met mijn ouders, de al wat oudere dochter van goede vrienden van ons en een vriendin van haar (die waren zestien jaar ofzo).
Ergens in de middag, we waren aan het aanschuiven voor Het Volk Van Laaf (om één of andere reden weet ik dit nog.)

"En shellshock, wat vind je van vriendin? Vind je het leuk dat ze is meegekomen?"
"Jaja, ik vind ze wel leuk. Maare, die is wel een beetje dik hé?"
Kreeg ik mij daar een mot in mijn gezicht, jong.
Ik had helemaal niet meer door dat die gewoon achter mij stond. De blik die ik van die vriendin kreeg toen ik achterom keek kan het best beschreven worden als 'vuurspuwende draak' En echt dik was die niet, gewoon wat mollig. Maarja je bent zeven jaar, dus wat is nuance? En er werd me een vraag gesteld, dus ik geef gewoon antwoord. :sop:

Heb lang niet begrepen waarom die toen zo boos op mij was, maar pas (veel) later viel mijn frank.

Ik heb er nog een kleintje.

Ik was een jaar of zeven en we gingen eens naar De Efteling, samen met mijn ouders, de al wat oudere dochter van goede vrienden van ons en een vriendin van haar (die waren zestien jaar ofzo).
Ergens in de middag, we waren aan het aanschuiven voor Het Volk Van Laaf (om één of andere reden weet ik dit nog.)

"En shellshock, wat vind je van vriendin? Vind je het leuk dat ze is meegekomen?"
"Jaja, ik vind ze wel leuk. Maare, die is wel een beetje dik hé?"
Kreeg ik mij daar een mot in mijn gezicht, jong.
Ik had helemaal niet meer door dat die gewoon achter mij stond. De blik die ik van die vriendin kreeg toen ik achterom keek kan het best beschreven worden als 'vuurspuwende draak' En echt dik was die niet, gewoon wat mollig. Maarja je bent zeven jaar, dus wat is nuance? En er werd me een vraag gesteld, dus ik geef gewoon antwoord. :sop:

Heb lang niet begrepen waarom die toen zo boos op mij was, maar pas (veel) later viel mijn frank.
De zoon die ik altijd gewild heb.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan