Gênante situaties

Na een lange festivaldag (lees ontelbare pintjes en veel te veel junkfood) bij ne maat blijven maffen. Rond een uur of 4 begonnen die frikandellen, shoarma, pizza en lauw bier te borrelen. Knalzat in een huis dat ge niet kent op zoek naar het toilet. Toilet gevonden, ergste dump ooit gedaan (dat ge effe checkt en denkt DAMN it's like giving birth?).

So far so good tot ik ging doorspoelen. Nest werkte niet tegoei en met als gevolg dat de souvenir bleef zwemmen.

ik probeer mijne maat wakker te maken (geen idee wat die had kunnen helpen) maar die was niet wakler te krijgen.

Na enkele pogingen er niet beter op gevonden om met een emmer water te proberen. Nu nog een emmer vinden. Ga naar onder, ligt daar een mega hond (Deense dog formaat) die wakker wordt en duidelijk niet content is gestoord te worden rond 4.30h. Geen idee hoe da beest heette, laat staan dat die mij al gezien had. Zoals een speer naar de kelder gevlogen en een emmer gevonden. Toen moest ik nog terug naar boven :D

Na veel gedoe was het dan toch gelukt. Maar wat een schijtnacht.

Klein momentje deze week. Heb een werkcontact met de naam Lut. Bij het te snel typen had ik “Dag Kut” geschreven in een e-mail. :unsure:

Doorgaans heb ik bijzonder weinig schaamtegevoel, maar ik herinner me nog wel een moment waarop ik me heel klein voelde.
Ik zat op kot en mijn thesis was net op tijd klaar; de volgende dag moest ik een aantal exemplaren binnenbrengen. Ik moest de afgedrukte papieren enkel nog laten inbinden maar dat kon ik de dag zelf nog in een copycenter. Om dat te vieren, met twee medestudenten gaan vieren.
Ergens moet ik de bui al zien hangen hebben, want de exemplaren die ik de dag nadien moest inleveren, had ik in een afgesloten doos gestoken voor ik op pad ging.

aanvankelijk op café hielden we het heel sober, eentje moest ook al vroeg naar huis. De andere stelde voor om nog even langs een fakbar te gaan om te zien of daar nog een andere maat zat. Stampvol dus we wurmen ons tot vanachter, waar die maat inderdaad ook was in gezelschap van anderen waarmee we regelmatig uit gingen. Dat bleek een jenever avond maar ik vroeg gewoon een cola. Kwamen ze toch terug met een plateau jenevers want te druk om tot aan de andere toog te geraken. Long story short, “ach twee jenevers kunnen geen kwaad” maal een onbekend aantal rondjes en volgend moment zat ik met de medestudent op de stoep in de naamsestraat een stuk praline chocolade te eten, wat bij zijn vast ritueel hoorde als hij teveel gedronken had. Ik ben uiteindelijk tot aan mijn kot gesukkeld (wat verderop in de naamsestraat) en daar zo verschrikkelijk ziek geworden, dat ik wel naar spoed wou gaan (heilig hart letterlijk naast de deur), maar er fysiek niet meer toe in staat was. Ik dacht toen dat ik het niet zou overleven.
Uiteindelijk toch wakker geworden; ik zag een hoop gemiste oproepen en berichten van mijn vriendin en ook op msn (we spreken 2003) stonden berichten van haar te pinken. Ik kon net onderscheiden dat ze vlak voor haar les ging langskomen want dat ze ongerust was.
Daarop kijk ik rond en dan zie ik pas wat een boeltje ik ervan gemaakt heb. De goorste details ga ik jullie besparen, maar bijvoorbeeld de oorspronkelijk witte tussen deur was van top (dus hoger dan mijn eigen lengte) tot beneden over de hele breedte bruin (ik veronderstel chocolade?). Dat was deels naar beneden gelopen waardoor die deur eigenlijk vastgeplakt was tegen de grond. Ook in mijn keukentje nog wat verrassingen gevonden. Anyhow, in paniek en tegen de klok het ergste zo goed en kwaad mogelijk proberen opkuisen/verdoezelen en net op moment dat m’n vriendin toekwam, nog mijn dekbed dichtgelegd en extra handdoek erover want daaronder bleek het ook “niet fraai”.
De geur in mijn kot was wat die was en ik zag (en rook) er ongetwijfeld ook niet best uit. En in die toestand moest ik m’n vriendin dus nog vragen of ik wat geld van haar kon hebben om mijn thesis in te laten binden want dat ik al het mijne had opgezopen 😨.
De exemplaren die niet in de doos zaten, waren trouwens helemaal niet meer bruikbaar. 😬

Ik heb ooit eens een vrij domme farce gedaan op mijn vorige job. Ik bleef langer op het werk en een collega vroeg me of ik het reinigingsprogramma van een machine wou afsluiten zodat hij het maar in gang te zetten had en naar huis kon.
Geen probleem dus na half uur ga ik eens gaan kijken en ik zie dat dat programma in hold staat omdat er geen watertoevoer is.

Ik ga naar de kelder op het eerste verdiep (we noemden dat de kelder) omdat daar de hoofdkraan zit en ik zie dat die dichtstaat.
Dus ik trek dat ding open en ga gaan zien naar het programma. Alles schiet in gang en ik weer door gaan doen elders.
Nooit eens gedacht van "waarom staat die weer dicht?"

In de kelder staan bewaartanks en daar is het constant -1°C. Daar zijn ook 2 vrij grote kranen die vaak bevriezen en daarom zetten we die open voor 's nachts en sluiten we de hoofdkraan. Dat was ik even vergeten dus.
Gevolg: pas na 3 kwartier had ik dat door en 100 kubiek water los opt eerste verdiep. Daar zijn 2 putjes maar die kunnen die grote toevoer onmogelijk slikken en die zijn in het plafond beginnen overlopen.
Dat wist ik dus ook maar toen ik naar het gelijkvloers ging gaan kijken en daar was het aant regenen in de productie, maar echt gieten en overal kwam dat uit de plafond. Op alle installaties, computers etc...
Die mannen van de productie hebben ook een dag in de regen mogen werken want dat heeft een dag geduurd tegen alles uit de plafond was.

Ik moet zeggen dat het gevoel dat ik daar gehad heb nooit meer wou voelen. Het was juist opt einde van mijn shift dus joepie voor de collega achter mij en ik heb nog een belletje gedaan naar de chef om alles uit te leggen. De dag erna toch nog eens uitleg mogen gaan doen en het kwam neer op gedeelde verantwoordelijkheid met de persoon die me gevraagd heeft om dat programma te draaien.

Stopt het hier? Helaas niet.

2 maanden later werk ik daar 's nachts alleen en ik heb te veel werk voor woorden. Ik werkte daar al 3 weken alleen 's nachts en ik was compleet daas in mijn hoofd. In een rush ben ik daar vanalles aan het versleuren en heb ik daar die kraan geraakt, ik weet het niet.
Normaal gezien moest ik dat echt wel doorgehad hebben maar ik ben dus aan een open kraan gepasseerd die vollen bak water staat te geven en ik heb dat dus niet gezien!

Gevolg, 60 kubiek door de plafond maar het resultaat was just het zelfde als vorige keer.
Een uitnodigingske om eens die middag langs te komen volgde vrij snel en ik heb daar toch mijn vet gehad.

Ik zal het maar "genant" noemen.

Ik heb er ooit op een regenachtige dag niet beter op gevonden van mijn mail af te sluiten met "natte groetjes" en uiteindelijk verstuurd met "natte grotjes"

:unsure:

Zelfs de afsluiter "natte groetjes" zou ik al vrij vreemdvinden om te zien staan in een mail, ik zou niet meteen de link gaan leggen met het weer op dat moment :shy::biglaugh:

Zelfs de afsluiter "natte groetjes" zou ik al vrij vreemdvinden om te zien staan in een mail, ik zou niet meteen de link gaan leggen met het weer op dat moment :shy::biglaugh:

Het was zo een week typisch zeikweer. Geen seconde droog geweest, elke normale belg met ogen in zijn kop zou direct de link gelegd hebben. :p

Zo eens ne keer mijn zus haar camera geleend en wat foto's getrokken. Dan wanneer ik die op mijn PC wil zetten zie ik dat zij en haar lief elkaar hebben zitten fotograferen tijdens de seks. :unsure: Ik heb maar rap die thumbnails voorbij gescrolld, mijn eigen foto's op mijn PC gezet en die camera terug gegeven zonder iets te zeggen.

Ook ne keer gehad dat ik zelf bezig was met mijn lief en mijn zus klopt op de deur. Ik zo stuntelig als iets roepen van "momentje!", rap rap ons kleren aan en open doen. Zegt ze daar met een gênant gezicht van "Het was om te vragen of gullie mee een gezelschapsspel kwamen spelen maar misschien wilt gullie liever efkes alleen zijn?" :lol:

Toen ik met een paar maten terugkwam van een concertje stopten we om te tanken. Ene ga betalen en zijn lief vraagt om wa chocolat voor haar mee te pakken. Ik zeg: "Pakt voor mij ook maar iets lekkers mee maar geen chocolat". Komt dieje mens daar terug me chocolat voor zijn lief en ne playboy voor mij. :lol: Eens thuis heb ik dat dan gewoon in 't zicht gelegd in de living om te zien hoe mijn ouders gingen reageren.

Onze pa was den eerste die em vond met mijn zus er neffe aan wie ik alles al verteld had. Hij vraagt waar da vandaan komt en mijn zus houdt zich van den domme. Begint dieje kwast van alles dat daarin staat uitgerekend de artikels te lezen. Later als ik langs kom vraagt em of ik er meer over weet. Ik zeg van "Nee, ik kwam benenden en da lag hier plots. Volgens mij hebde gij da gewoon zelf gekocht!" Onze pa trekt een bekke een raar gezicht en is weg. Twee weken later ligt dat daar nog en ons ma heeft nog steeds niks gezegd dus ik beslis om zelf eens te polsen. Ons ma zo rood als een tomaat stamelen en struikelen over haar woorden van: "Ja ik heb da gezien maar ik moet beseffen da gij ondertussen ook dieje leeftijd hebt en dit en dat."

Ik heb er ooit op een regenachtige dag niet beter op gevonden van mijn mail af te sluiten met "natte groetjes" en uiteindelijk verstuurd met "natte grotjes"

Ik heb jaarlijks een bordspel weekend met maten. Toen zij al aan het spelen waren, zat ik erbij met ne whisky, nog een offerte voor het werk te finaliseren. In mijn executive summary heb ik steevast over "meeples" gesproken als ik het over onze mensen had. Stond er toch ne keer of 3 in :unsure:.

Offerte gewonnen, maar de CFO kwam mij achteraf toch eens vragen naar meeples. Hij had het opgezocht en vond dat wel een leuke term om over uw mensen te spreken :laugh:.

(Voor de niet-boardgames, dit zijn meeples)

Een paar weken mijn dochter gaan afzetten aan de creche. Je mag daar nu maar 1 per 1 binnen dus stond ik samen met andere ouder en kindje te wachten buiten. Zeg ik tegen mijn dochter "Ken jij die jongen? Hoe heet die?". Toen zei die mama "ZE heet Lize"'.

Ik verstuur regelmatige vriendelijke groenten of vriendlelijke groeten.

Toen ik 12 was eens op de kamer bij mijn broer van 19 binnengelopen, stond zijn vriendin daar met haar tetten bloot. Oeps...

Een paar weken mijn dochter gaan afzetten aan de creche. Je mag daar nu maar 1 per 1 binnen dus stond ik samen met andere ouder en kindje te wachten buiten. Zeg ik tegen mijn dochter "Ken jij die jongen? Hoe heet die?". Toen zei die mama "ZE heet Lize"'.

Ik verstuur regelmatige vriendelijke groenten of vriendlelijke groeten.

Toen ik 12 was eens op de kamer bij mijn broer van 19 binnengelopen, stond zijn vriendin daar met haar tetten bloot. Oeps...
Ben 's betrapt terwijl mijn toenmalige vriendin en ik van jetje aan het geven waren op haar kot. Stonden daar plots haar ouders en jongere broer in de deuropening terwijl wij spiernaakt doggy style over haar bureau bezig waren... Onze gezichten naar de deur gericht. Ik weet nog dat ik recht in die mensen hun gezicht keek terwijl ik euh... Super gênant! In my defense: die mensen hadden niet aangebeld omdat er net iemand naar buiten ging toen ze toekwamen en die klopten wel op de deur van het kot maar kwamen simultaan naar binnen...

Ondertussen geleerd: kloppen en wachten tot je antwoord krijgt :p

Gewoon over kindjes praten als ge geen namen weet :p

Gewoon over kindjes praten als ge geen namen weet :p

Dochter heeft heel lang geen haar gehad en het was wachten tot ze 2j was eer de pluis 5cm lang werd. Dat ze dachten dat het een jongen was soms, geen probleem mee. MAAR NIET WANNEER IK HAAR HEB AANGEKLEED ALS EEN F&=%:CKING ROZE LEKSTOK!!! 😈

Dochter heeft heel lang geen haar gehad en het was wachten tot ze 2j was eer de pluis 5cm lang werd. Dat ze dachten dat het een jongen was soms, geen probleem mee. MAAR NIET WANNEER IK HAAR HEB AANGEKLEED ALS EEN F&=%:CKING ROZE LEKSTOK!!! 😈
Binnen 20 jaar komt hier een vrouw de genante situatie uit de doeken doen die keer dat haar ma haar gekleed had als een roze lekstok :unsure:

Maar tegenwoordig moet je ook opletten met genderstereotypes he :unsure:

Ik heb ooit eens een vrij domme farce gedaan op mijn vorige job. Ik bleef langer op het werk en een collega vroeg me of ik het reinigingsprogramma van een machine wou afsluiten zodat hij het maar in gang te zetten had en naar huis kon.
Geen probleem dus na half uur ga ik eens gaan kijken en ik zie dat dat programma in hold staat omdat er geen watertoevoer is.

Ik ga naar de kelder op het eerste verdiep (we noemden dat de kelder) omdat daar de hoofdkraan zit en ik zie dat die dichtstaat.
Dus ik trek dat ding open en ga gaan zien naar het programma. Alles schiet in gang en ik weer door gaan doen elders.
Nooit eens gedacht van "waarom staat die weer dicht?"

In de kelder staan bewaartanks en daar is het constant -1°C. Daar zijn ook 2 vrij grote kranen die vaak bevriezen en daarom zetten we die open voor 's nachts en sluiten we de hoofdkraan. Dat was ik even vergeten dus.
Gevolg: pas na 3 kwartier had ik dat door en 100 kubiek water los opt eerste verdiep. Daar zijn 2 putjes maar die kunnen die grote toevoer onmogelijk slikken en die zijn in het plafond beginnen overlopen.
Dat wist ik dus ook maar toen ik naar het gelijkvloers ging gaan kijken en daar was het aant regenen in de productie, maar echt gieten en overal kwam dat uit de plafond. Op alle installaties, computers etc...
Die mannen van de productie hebben ook een dag in de regen mogen werken want dat heeft een dag geduurd tegen alles uit de plafond was.

Ik moet zeggen dat het gevoel dat ik daar gehad heb nooit meer wou voelen. Het was juist opt einde van mijn shift dus joepie voor de collega achter mij en ik heb nog een belletje gedaan naar de chef om alles uit te leggen. De dag erna toch nog eens uitleg mogen gaan doen en het kwam neer op gedeelde verantwoordelijkheid met de persoon die me gevraagd heeft om dat programma te draaien.

Stopt het hier? Helaas niet.

2 maanden later werk ik daar 's nachts alleen en ik heb te veel werk voor woorden. Ik werkte daar al 3 weken alleen 's nachts en ik was compleet daas in mijn hoofd. In een rush ben ik daar vanalles aan het versleuren en heb ik daar die kraan geraakt, ik weet het niet.
Normaal gezien moest ik dat echt wel doorgehad hebben maar ik ben dus aan een open kraan gepasseerd die vollen bak water staat te geven en ik heb dat dus niet gezien!

Gevolg, 60 kubiek door de plafond maar het resultaat was just het zelfde als vorige keer.
Een uitnodigingske om eens die middag langs te komen volgde vrij snel en ik heb daar toch mijn vet gehad.

Ik zal het maar "genant" noemen.
Wow.

In welke sector is dat? Was er dan veel schade? Heb jij daarvoor moeten opdraaien of sancties gehad?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan