2 zaken die me altijd bijblijven:
- Ik werk al sinds ik afgestudeerd ben als IT consultant (SAP BI). Mijn eerste grote project was bij een nogal grote speler waar wij de volledige finance rapportering moesten verzorgen. De BI manager was een interne medewerker en zijn naam is Barry (fake naam). Echt een speciaal figuur en nogal autistisch in het benaderen van zijn medewerkers (in dit geval een heel groot team externe consultants). Zo had hij bijvoorbeeld elke periode één iemand waar hij het op had gemunt en tot in het extreme ging controleren of we wel constant werkten (we konden ook niet anders, was echt wel een project met heel veel werk, dus we konden helaas niet eens op ons lui gat zitten).
Nu, ik was daar nog niet lang gestart en was het groentje van het team en één van mijn taken was de dagelijkse loads in het systeem controleren en de status hiervan (gefaald of niet) meedelen op een Sharepoint. In die periode was ik net de persoon waar hij het op gemunt had. Het volgende speelde zich af: ik kom toe op kantoor (na 1,5 uur rijden, veel file) rond 8:30 en zet mijn pc aan. Mijn eerste taak is dan altijd de loads controleren en dit op sharepoint zetten, maar mijn pc was nog aan het opstarten en manager Barry stuurt al een bericht op communicator (soort oude MSN voor bedrijven): "Dag FlameDB, heb je sharepoint al geüpdatet?". Aangezien ik nog in de fase zat op dat project dat ik mij nog moest bewijzen, ging ik eerst antwoorden. Ik wou typen: "Dag Barry, dat ging ik net doen, ik ben nog maar net online".
Mijn pc was dus nog aan het opstarten en ging nog traag. Dus ik typ dat bericht maar je zag nog niets van je bericht verschijnen (je kent dat wel, dat je tekst zoveel later pas op het scherm verschijnt), maar ik had dus wél al op Enter geduwd. Het resultaat was dat een stuk van mijn bericht afgekapt was met als resultaat: "oen, ik ben nog maar net online".
Met rode kaken mij direct beginnen verontschuldigen en beginnen uitleggen op diene communicator app. Hij sloot de chatsessie af met: "Graag sharepoint updaten". Ik dacht echt dat ik ging mogen vertrekken van dat project, gelukkig nooit meer over gepraat en eigenlijk altijd goed overeengekomen met den Barry.
- Vorig jaar helaas last gekregen van een fistel rond de anale zone. Héél pijnlijk, had er zelfs koorts van. Een chirurg heeft die toen opengesneden maar dat was een open wonde die dagelijks verzorgd moest worden (vervangen van een wiek). Een verpleegster van het wit gele kruis moest dat elke dag komen doen.
De eerste dag komt daar eigenlijk echt een knappe verpleegster binnen. Ik dus met mijn bloot gat naar haar gezicht gaan liggen zodat ze die wiek kon vervangen. Ik trok mij op aan het idee dat ze als thuisverpleegster al véél ergere dingen zal gezien hebben + ze ging niet elke dag komen en de andere verpleegsters gingen sowieso minder knap en ouder zijn (kon bijna niet anders). Bon, de dag daarna "Ding Dong". Ik doe de deur open, staat diezelfde verpleegster daar (no biggie) maar vergezeld van een zowaar nog jonger en knapper meiske... "Ja ik heb een stagiaire mee, ist geen probleem?" ... "Nee nee natuurlijk niet, ze moet het ook leren hé

". Stond daar dus nog een onervaren, knap ding te zien hoe ik mijn broek en onderbroek aftrek om mijn billen open te trekken en ze dus recht naar mijn anus zaten te staren.