Hah,
@Deckard zijn stoer doen doet mij ook aan iets denken:
Ik zal 19 a 20 zijn geweest, en ik was met ne maat op een festival. In de "food village" was een standje met een heel knap ding en eten in giga wokpannen. Daar hadden wij best wel zin in !! (

)
Twee half zatte, stoere boys met goesting (honger hé

) erop af. Meiske legt uit dat ze 4 varianten hebben, maar de 4e nogal pikant kan zijn. Vermits wij nogal graag pikant eten (en stoere boys zijn), uiteraard #4 genomen. Tijdens het eten goed aan het klappen met dat meiske, alles ging de goede kant op

. Uiteindelijk was ze zeer onder de indruk omdat nog niemand #4 had kunnen binnenwerken

.
Overtuigd van onze spicy (ofzoiets) superioriteit gooien we er nog wat superlatieve claims tegenaan. Opeens vist dat meiske een peper uit #4, en overtuigd dat het wel zal meevallen speel ik die binnen ...
... 10sec: Niks
... 30sec: Niks
... 60sec: Beke pikant, maar nothing I can't handle
... 90sec: Terug niks ... en normaal komt spicyness redelijk snel. "Mwoaaaaaaah is het dat maar, valt heel goed mee hoor". Maat kan niet achter blijven, dus vraagt er ook maar eentje
... 120sec: Ola pola, wat is dees opeens, het gaat terug omhoog?
...150sec: WHAT THE SHIT !!!!!!!!!!!!

Ik krijg het gevoel alsof ik het hellevuur vanuit mijn slokdarm omhoog ben aan het pompen. Al kokhalzend vertel ik maat dat er toch iets ni just is.
...180sec: Tranen, zweet en snot stromen over mijn gezicht, mijn tshirt is zeiknat, ik krijg moeilijk adem. Maat begint zich toch wat zorgen te maken

. Gelukkig biedt knap ding wat ice-tea aan ... 20cl helpt niet echt MERCI EH STOMME TRUT
Uiteindelijk de ziel uit mijn lijf gekotst, liters melk erdoor gejast (wat ook niet helpt voor uw maag), om na ~15min compleet uitgeput op de grond te liggen. Mijne maat kwam 2 minuten achter

.
De dag erna begrepen we ook de uitspraak "Pikant eten is zoals de Franse snelweg ... ge betaalt aan de uitrit"

.
Edit: Ik veronderstel dat ik niet moet vertellen dat het niks is geworden met dat meiske

.