Ik ga niet meedoen met de hele specifieke discussie hier (ook al omdat ik niet voldoende informatie heb over de situatie die het debat heeft aangezwengeld) maar ik vind dat statements als deze de discussie zwaar kunnen verzieken. Het ging helemaal niet over speciesfluiditeit, dus vind ik dat er plots bij halen (ik weet nu niet of jij dat hebt gedaan) een stroman en waardeloos voor de discussie. Dat soort 'slippery slopes' er bij halen is zelden productief voor een faire discussie.
Er is dan ook een groot verschil tussen slippery slopes, en jezelf afvragen hoe we zover gekomen zijn, en wat er gebeurt als je die "logica" doortrekt. De discussie hier bewust volledig isoleren van een bredere context is alsof je zegt dat je een marathonloper kan verslaan, door niet sneller dan hem of haar (oops, ik doe het weer) te lopen op de 42 km, maar door de 21ste kilometer te lopen aan 5:00 terwijl hij of zij slechts 5:10 liep, maar jij loopt alle andere kilometers 6:00 en je tegenstander blijft 5:10 lopen.
De vergelijking met speciesfluiditeit is niet relevant voor deze specifieke zaak, waarbij die leerkracht voor een belangrijk deel in het ongelijk is.
Maar in een bredere discussie of er uberhaupt zoiets kan zijn als genderneutraliteit of -fluïditeit, is die vergelijking zéér relevant, want het toont duidelijk een krankzinnig extreem aan.
Net als hoe het relevant is hoe men door bewust definities te veranderen en de eindmeet te verplaatsen het debat vergiftigd heeft.
Vroeger was het voor iedereen duidelijk dat wanneer je het in een discussie als deze over mannen en vrouwen had, dat je het had over het biologische geslacht. Tegenwoordig wordt een zinnig debat vaak gewoon al héél moeilijk gemaakt omdat de voorstanders van absurde noties als genderfluïditeit, bewust "gender" (een begrip oorspronkelijk uit de taalkunde, maar door een dubieus psycholoog en seksuoloog gebruikt om het culturele en psychologische los te koppelen van het biologische) en (biologisch) geslacht als onderling inwisselbaar te gebruiken.
Ik zie overigens ook niet in waarom "verdedigers" van noties als genderneutraliteit mogen ontkomen aan de vergelijking waarom dat toch iets anders en niet zo krankzinnig is als speciesfluiditeit, terwijl ik volgens
@Loser wél moest verdedigen waarom genderneutraliteit iets anders is dan homoseksualiteit.