Geschiedenis Podcasts

Het Verhaal Van Antwerpen

Naar het gelijknamige boek van Bart De Wever. Ik had in eerste instantie een chronologisch overzicht verwacht van de Antwerpse geschiedenis, maar de afleveringen zijn eerder fragmentarisch. Op zich is dit geen bezwaar; de inhoud is interessant genoeg. Het helpt natuurlijk als je al een beetje vertrouwd bent met Antwerpen en dan voornamelijk als er verwezen wordt naar plaatsen of gebouwen.

Je kan van BDW zeggen wat je wil, maar hij kan een goed verhaal vertellen. Ook is het een historische podcast, dus er zijn geen verwijzingen naar zijn politieke gedachtegoed. Af en toe wel een verwijzing naar de actualiteit of de situatie van vandaag. Aanrader.

Het Verhaal Van Antwerpen

Naar het gelijknamige boek van Bart De Wever. Ik had in eerste instantie een chronologisch overzicht verwacht van de Antwerpse geschiedenis, maar de afleveringen zijn eerder fragmentarisch. Op zich is dit geen bezwaar; de inhoud is interessant genoeg. Het helpt natuurlijk als je al een beetje vertrouwd bent met Antwerpen en dan voornamelijk als er verwezen wordt naar plaatsen of gebouwen.

Je kan van BDW zeggen wat je wil, maar hij kan een goed verhaal vertellen. Ook is het een historische podcast, dus er zijn geen verwijzingen naar zijn politieke gedachtegoed. Af en toe wel een verwijzing naar de actualiteit of de situatie van vandaag. Aanrader.

en stiekem heeft die gewoon een heel goede stem.

The Bomb van de BBC

Eerst seizoen 3 geluisterd over de Cuban Missile Crisis en dan seizoen 1 over Leo Szilard, een atoomfysicus die mee hielp de bom te ontwikkelen, maar tegen het gebruik ervan was. Nu aan seizoen 2 bezig over Klaus Fuchs, wrsch de meest succesvolle spion in de wereldgeschiedenis.

Wel een aanrader, zeker seizoen 3 vond ik ijzersterk (verteld door resp. de achterkleindochter van Krushev en een zoon (niet de gekke) van Bobby Kennedy. Seizoen 1 was meer bedoeld als een persoonlijke zoektocht en vanuit een eerder pacifistisch oogpunt en vind ik daarom iets zwakker.

Heb mij de Hardcore History van Dan Carlin podcasts aangeschaft, beetje duur maar wel uuuuuuuren lang luisterplezier!

Terug
Bovenaan