Gestolen pakket UPS

Het is wel degelijk "geleverd" dat er staat. Alsof het aan huis geleverd is ipv een Access Point. Of het nu aan Sydney, DIRK (dat is deze DIRK trouwens*), of KaReN is.

Als de Access Point het dan inscant, verandert de "geleverd" naar "Klaar voor afhaling in UPS Access Point" en staat het adres erop alsook openingsuren etc.

Als je het dan gaat afhalen en ze scannen het in het Access Point opnieuw, verandert het terug naar geleverd en de naam is dan wat de bediende in het Access Point ingevuld heeft. Als ze hun werk correct doen is dat jouw naam.

* Ik las in dat artikel trouwens dat DIRK niet graag heeft dat je het al gaat afhalen voor hij het zelf nog eens inscant, hij vindt dat "ongeduldig". Dat heeft DIRK (vriendelijke man trouwens) aan mij nochtans nog nooit gezegd, ook al heb ik dat wel al veel gedaan. Zal er rekening mee houden :). Nu goed, er zijn wel Access Points die niet eens de moeite doen om ze zelf nog in te scannen, dus ergens is het wel verwarrend (DIRK doet dat daarentegen wel).
Ahzo... KaReN doet dat duidelijk niet 🤣

Wou graag eens bevestigen. Bij post-nl of bij b-post heb ik ook nooit problemen voor levering. Dpd of ups enz.. rijden direct door naar aflevershop zonder ook maar in je straat te komen.

Wou graag eens bevestigen. Bij post-nl of bij b-post heb ik ook nooit problemen voor levering. Dpd of ups enz.. rijden direct door naar aflevershop zonder ook maar in je straat te komen.
Toch zeker voor UPS onderaannemers. Rijden met een typisch witte camionette waar zoveel dozen inzitten dat het fysisch gewoon onmogelijk is om ze allemaal op een dag geleverd te krijgen (+ dan moeten ze ook nog Pickups doen wat ze niet kunnen overslaan). Dus ja, die doen de moeite ook niet. Het is wel complex om te zeggen waar de schuld dan precies ligt natuurlijk, besparingsdrang UPS enerzijds, maar ook oneerlijke concurrentie met bpost anderzijds.

Daarom mijn advies on My Choice te activeren en je eigen afhaalpunt in te stellen. Dan kies jij tenminste waar het naartoe gaat ipv zij.

UPS dat bediend wordt vanuit Diegem of Lummen (kleinere vans, met UPS logo) hebben m.i. dat probleem niet. Indien toch, chauffeur eens aanspreken (is een vaste in de regel) en dat komt wel in orde.

Terug
Bovenaan