Gevoelens voor een ander tijdens een relatie

Muñoz

Well-known member
Ik ben net terug uit vakantie, en hoewel het een enorm leuke reis (jongerengroepsreis) was, voel ik me sinds het terugzien van m'n vriendin (die niet kon meegaan omdat ze dit jaar niet op vakantie kon/wou) tamelijk schuldig.
De situatie is dat ik tamelijk snel aan de praat ben geraakt met iemand, en waar ik de weken daarna steeds closer ben mee geraakt omdat het gewoon zo goed klikte. Aanvankelijk was het vooral vriendschappelijk, maar uiteindelijk zijn er langs beide kanten 'gevoelens' beginnen groeien waaruit het één en ander is gevolgd. Seks zelf is niet gebeurt (vooral vanwege het gebrek aan voldoende privacy voor ons twee, vrees ik), maar de 'randactiviteiten' dan weer wel.
Hoewel de 'zware' verliefdheid en de vurige passie er na een paar jaar al wel redelijk uit is (wat het meisje in kwestie ook wist), zie ik mijn vriendin nog altijd heel graag en zou ik geen einde willen maken aan de relatie. Maar langs de andere kant had ik ook geen enkele schroom/terughoudendheid om mezelf in te tomen en niet steeds verder te gaan. Alles voelde gewoon zo goed en 'logisch'.
Het meisje in kwestie woont aan de andere kant van Vlaanderen, dus fysiek afspreken staat (misschien gelukkig) niet snel op de planning. Maar we zijn elkaar nog wel intensief aan het app'en.

Klinkt melodramatisch, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit verder moet aanpakken. Ik heb al wel wat vriendinnen gehad, en dan is het onvermijdelijk dat er soms situaties van gelijkaardige aard opduiken, maar nog nooit heb ik het voorgehad dat het zo snel 'geëscaleerd' is.
Langs de ene kant wil ik mijn vriendin niet kwijt, langs de andere kant vind ik het meisje in kwestie zo leuk dat ik weet dat ik (en zij) daar zwaar van gaan afzien moest ik er nu direct mee 'kappen'. Ik zie daar (los van wat er intiem al is gebeurd) minstens een heel goede vriendin in, maar geen idee of het slim is om daar in contact mee te blijven.

Het is niet ongewoon om gevoelens voor iemand anders te ontwikkelen, zeker niet wanneer je je in een andere omgeving bevindt, weg van de dagelijkse routine. In zo’n context, bijvoorbeeld op reis of tijdens een intensieve periode samen, kunnen emoties sneller opbloeien, zeker als je veel tijd met die persoon doorbrengt. De vraag is dan wat je met die gevoelens doet: geef je eraan toe, of kies je ervoor om ze te onderdrukken, omdat je al in een relatie zit?

In jouw geval ben je tot op zekere hoogte meegegaan in die gevoelens, en dat zal ongetwijfeld ook goed hebben aangevoeld. Op dit moment lijkt het eerder op een vakantieliefde dan op iets structureel of blijvends, al speelt het feit dat jullie nog contact hebben via app natuurlijk ook mee.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je voor jezelf moet bepalen wat je wilt met je huidige relatie. Wil je ermee doorgaan, of voel je dat je daar eigenlijk niet meer volledig achter staat? Je kunt er ook voor kiezen om eerlijk te zijn tegenover je vriendin en open kaart te spelen. Dan ligt de bal bij haar, en is het aan haar om te beslissen wat ze met die informatie en met jullie relatie wil doen.

Titel van de thread is fout. Zou moeten zijn “ik heb mijn vriendin bedrogen, wat nu?”

En het antwoord daarop is alles opbiechten :)

Laatst bewerkt:
Gevoelens zijn er gewoon en het is normaal dat er in een lange relatie al eens gevoelens zijn voor iemand anders. Wat je ermee doet is dan wel weer een keuze.

Als je verder wil met uw vriendin is er geen andere keuze dan het contact met die ander volledig te verbreken. Of dat dan opgebiecht wordt is een keuze die je zelf moet maken.

Zo te lezen heb je er ook niet veel aan gedaan om het allemaal te vermijden, en gewoon zijn gangetje laten gaan... Dat is volledig je eigen keuze natuurlijk. Menselijk voor een stuk, maar je zal wel een keuze moeten maken.

Ofwel stop je er per direct mee, verbreek je ieder contact en ga je vol voor je huidige relatie.
Ofwel biecht je alles op aan je vriendin, maak je het gedaan en ga je vol voor de nieuwe liefde.

Maar zo'n tussenoplossing, waarbij je bij je huidige vriendin blijft, haar voorliegt en terwijl contact blijft houden met dat andere meisje, dat is gedoemd om te mislukken. Als je even rationeel de situatie bekijkt, weet je dat ook wel. Want hoe lang gaat het duren alvorens die berichtjes weer pikanter worden? Hoelang gaat het duren vooraleer jullie stiekem toch nog eens halverwege afspreken? Hoelang... ?

Dus naar mijn mening ga je echt resoluut moeten kiezen en dat betekent dat het contact met één van beiden sowieso zal eindigen. Je bent het verplicht aan beide vrouwen, anders getuigt het van weinig respect.

In welke rationele wereld wordt dit niet opgebiecht? Ik zou daar met beginnen i.p.v. hulp te zoeken op een forum.
Als je er een onbetwist spelletje van maakt, kwestie van tijd voor de 3e persoon in dit spel contact gaat opnemen met de huidige vriendin en dan is het hek helemaal van de dam.

Als die randactiviteiten zouden bestaan uit 1 keer u laten meeslepen in een zwak moment, is het misschien zelfs iets dat uw vriendin liever niet wil weten en waar je zelf moet uitmaken wat je er mee doet.

Maar zoals je het schrijft, gaat het waarschijnlijk niet over een keertje, maar over meermaals. Plus dat je duidelijk geen spijt hebt van wat er gebeurd is en gewoon blijft doorgaan. Dus als je ook maar een greintje respect hebt voor je vriendin (en ook voor die andere vrouw, afhankelijk van hoe eerlijk je met haar bent geweest), dan biecht je alles op en ofwel breek je volledig met die andere vrouw ofwel met je vriendin.

Een zwak moment is menselijk, maar wetens en willens iemand bedriegen is gewoon een keuze en niet direct eentje op trots op te zijn.

Het enige dat jij hoort te doen is dit op te biechten aan uw vriendin. Alle keuzes en beslissingen die zij nadien maakt ga je moeten ondergaan onder het moto van iets met gat verbranden en blaren.

Zo te lezen heb je er ook niet veel aan gedaan om het allemaal te vermijden, en gewoon zijn gangetje laten gaan... Dat is volledig je eigen keuze natuurlijk. Menselijk voor een stuk, maar je zal wel een keuze moeten maken.

Het ding is, ik heb vaak nogal een 'flirterige' manier van praten met mensen. Dat is (quasi) nooit gemeend, maar is gewoon mijn manier van converseren zonder dat ik daar enige moeite voor doe. En zij was blijkbaar al into me vanaf de eerste dag, en vatte dat 'flirten' wrs al meteen op als wederzijdse interesse (terwijl die er langs mijn kant echt niet waren initieel).
En pas vanaf enkele dagen (nadat iemand anders uit de groep het zei) had ik maar eerst door wat er gaande was. Ik vond dat heel ongemakkelijk (aangezien ik niet single ben) en ben dan wat meer op de achtergrond gaan staan (zonder te sfeer te verpesten, want je zit wel op een groepsreis). Zij bleef het contact wel opzoeken, ook al wist ze heel goed dat ik al een relatie heb. Ik ga liegen moest ik zeggen dat ik dat niet leuk vond, want ik ben nog niet veel mensen tegengekomen waar ik zo goed mee kon praten. En na een paar zatte (dans)avonden waar de vibe nog beter zat, is het helemaal geëscaleerd op dat vlak.

Ofwel stop je er per direct mee, verbreek je ieder contact en ga je vol voor je huidige relatie.
Ofwel biecht je alles op aan je vriendin, maak je het gedaan en ga je vol voor de nieuwe liefde.

Maar zo'n tussenoplossing, waarbij je bij je huidige vriendin blijft, haar voorliegt en terwijl contact blijft houden met dat andere meisje, dat is gedoemd om te mislukken. Als je even rationeel de situatie bekijkt, weet je dat ook wel. Want hoe lang gaat het duren alvorens die berichtjes weer pikanter worden? Hoelang gaat het duren vooraleer jullie stiekem toch nog eens halverwege afspreken? Hoelang... ?

Dus naar mijn mening ga je echt resoluut moeten kiezen en dat betekent dat het contact met één van beiden sowieso zal eindigen. Je bent het verplicht aan beide vrouwen, anders getuigt het van weinig respect.

De berichten langs haar kant zijn al "pikant" vanaf de eerste seconde dat we elks huiswaarts keerden. Ik ben daar bewust 'neutraal' op aan het antwoorden, en het is ook maar eerst sinds deze ochtend dat ik ben beginnen 'paniekeren' toen ik mn iphone opendeed en haar berichten zag.

Ik stel mij soms wel eens de vraag hoe ik zou reageren als een leuk iemand echt veel moeite zou doen om mij te versieren (terwijl ik al in een relatie zit). Want op 20+ jaar tijd is dat nog nooit gebeurd buiten af en toe zo wat van die plagerijen. Soms vraag ik mij af of dat wel normaal is. Misschien ben ik gewoon ne saaie en oerlelijke piet. :tongue:

Zelf heb ik ook niet snel gevoelens voor een ander. Dat speelt ook wel ergens mee denk ik.
Dus de kans dat het dan ook nog eens wederzijds is, is vrij klein.

----

Swoit terug on topic. Je gaat eerlijk moeten zijn tov jezelf en een beslissing nemen. Van twee walletjes eten daar wordt niemand beter van.

Het ding is, ik heb vaak nogal een 'flirterige' manier van praten met mensen. Dat is (quasi) nooit gemeend, maar is gewoon mijn manier van converseren zonder dat ik daar enige moeite voor doe. En zij was blijkbaar al into me vanaf de eerste dag, en vatte dat 'flirten' wrs al meteen op als wederzijdse interesse (terwijl die er langs mijn kant echt niet waren initieel).
En pas vanaf enkele dagen (nadat iemand anders uit de groep het zei) had ik maar eerst door wat er gaande was. Ik vond dat heel ongemakkelijk (aangezien ik niet single ben) en ben dan wat meer op de achtergrond gaan staan (zonder te sfeer te verpesten, want je zit wel op een groepsreis). Zij bleef het contact wel opzoeken, ook al wist ze heel goed dat ik al een relatie heb. Ik ga liegen moest ik zeggen dat ik dat niet leuk vond, want ik ben nog niet veel mensen tegengekomen waar ik zo goed mee kon praten. En na een paar zatte (dans)avonden waar de vibe nog beter zat, is het helemaal geëscaleerd op dat vlak.

De berichten langs haar kant zijn al "pikant" vanaf de eerste seconde dat we elks huiswaarts keerden. Ik ben daar bewust 'neutraal' op aan het antwoorden, en het is ook maar eerst sinds deze ochtend dat ik ben beginnen 'paniekeren' toen ik mn iphone opendeed en haar berichten zag.

Ik snap dat je het voor jezelf wil goedpraten, maar in realiteit zijn 'neen zeggen' en 'afstand nemen' even goed opties dan uw tong en/of andere lichaamsdelen erin steken, ook tijdens een groepsreis.

De juiste optie bij die berichten is trouwens niet 'neutraal' antwoorden.

Zij bleef het contact wel opzoeken, ook al wist ze heel goed dat ik al een relatie heb. Ik ga liegen moest ik zeggen dat ik dat niet leuk vond, want ik ben nog niet veel mensen tegengekomen waar ik zo goed mee kon praten. En na een paar zatte (dans)avonden waar de vibe nog beter zat, is het helemaal geëscaleerd op dat vlak.
Ze mag al staan flirten met een bezette vent dat ze wil, je hoeft daar niet op in te gaan. Tis gebeurd op een zatte avond, ok, ook niet proper noch goed te praten maar alcohol en zo’n dingen zijn geen goeie combinatie. Maar dan blijven verder doen na die misstap en nu nog contact willen houden? Tijd voor een gesprek met de vriendin denk ik dan.

Iedereen maakt fouten en daar wil ik geen oordeel over vellen, maar ik vraag me af wat je verwacht naar de toekomst toe. Ik weet niet hoelang de relatie met je huidige vriendin is, maar dat alles wat minder is, maar je wel nog van haar houdt is gewoon een logische evolutie in een langdurige relatie. Ik ga ervanuit dat je die spannende gevoelens van dat nieuw meisje ook bij uw huidige vriendin hebt gevoeld. Dus de vraag is of dat nieuwe en spannende de moeite waard is om een goede relatie weg te gooien voor iets wat misschien in het beste geval dezelfde uitkomst gaat hebben? Moest je huidige relatie sowieso aan zijn eindpunt zitten, kun je natuurlijk de gok wagen, maar dan moet je wel eerlijk naar jezelf en je huidige partner zijn.

Ik vind het hier nogal streng. Ergens denk ik dat hij wel doorheeft dat het een scheve schaats is en weet dat het allemaal maar tijdelijk is gezien het een ontsnapping betreft vd dagelijkse realiteit.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar iemand aan de andere kant van Vlaanderen? Praktisch onmogelijk. Ff op tanden bijten en dat gaat over.

WhatsApp verdwijnende berichten installeren, kameraad.
Met je cash je treinkaartje naar de andere kant van Vlaanderen betalen.

welk advies wil je nog meer? :s

Hij is nog jong, e.

Ik stel me volgende vragen:
1) Als de relatie met je madam zo goed is, waarom zoek je dan het contact nog actief op als de default is dat je elkaar niet spreekt ? Ik ben veel op groepsreizen geweest vroeger. Ik heb nooit iemand terug gehoord nadien. Op de reis is het altijd 'we zijn vrienden voor het leven'. Nadien bloedt het binnen de paar weken dood. Je doet veel moeite om de dame te blijven horen.
2) Waarom maak je het jezelf zo moeilijk ? Uit het oog is uit het hart, echt waar. Blokkeer nummer, verwijder chats en fotos'. En hop, gone it is.
3) Waarom maak je het jezelf zo moeilijk ? De kans dat dame 2 reliable is, is close to 0. Welk deftig wijvetje papt actief aan met een vent in een relatie op een groepsreis en blijft nadien nog pushen ? Ofwel is het een uber sloerie ofwel heb je duidelijk foute signalen uitgestuurd. In any case lijkt me de kans op iets deftig met die dame 0. Waarom offer je je relatie op voor zo'n low chance ding ?
4) Dat je nog een excuus zoekt is weird. De meeste relaties eindigen met 'ik heb gepoept maar het betekende niks'. Bij jou is het 'het betekent veel, maar we hebben niet gepoept'. Hoe verwacht je dat je madam er op reageert ? Draai het eens om, hoe zou je je voelen moest de madam met dergelijk verhaal afkomen ? Ik denk dat er niemand in de wereld het zou vergeven.

Ik denk dat je in je hoofd al lang afscheid genomen hebt van je madam en nu een elegante exit zoekt.

Ik snap iets niet volledig in het verhaal.
Wat gebeurt en voorvalt op de reis lijkt zo voor de hand te liggen.
Jonge mensen bij elkaar, vakantiegevoel, alcohol…
Jouw vriendin moet toch op zijn minst bij terugkomst de vraag gesteld hebben of er geen verleidingen waren etc?
Of op voorhand moeten jullie hier toch over gesproken hebben?

Terug
Bovenaan