StevenFM
Well-known member
Ik zie in deze thread twee verhalen die worden gepresenteerd.Ik zie nog altijd niet in wat dat te maken heeft of rechtvaardigt dat onschuldige mensen, want ik zie geen enkel bewijs dat dit over dezelfden gaat, aangereden worden op een fietspad, in het water gegooid of hoe mensen vragen naar hun paspoort en ze afslaan als ze Joods zijn hier mee te maken heeft.
En niet specifiek op jou:
Ik zie overigens ook wel de ironie dat opmerkingen over de eenzijdige berichtgeving van de media en het aanhalen van alternatieve media voor informatie nu wel voor sommigen ok is.
Als het andersom is dan is dat blijkbaar een soort van anti-MSM sentiment dat nergens op gebaseerd is.
Het eerste is dat van joden die zonder aanleiding worden aangevallen door een woeste menigte. Dit is ook het verhaal dat je in de pers leest. En dan zie je video's en getuigenissen voorbij komen van Maccabi fans die mensen in elkaar slaan, die genocidale leuzes scanderen, die vlaggen vernietigen en ramen stukgooien, die palen uit de grond trekken, kinderen bedreigen, mensen van hun fiets sleuren en met stenen en flessen gooien. Dan vraag ik me af: hebben al die tegenaanvallen plaatsgevonden omdat deze mensen joods zijn of omdat het gewelddadige extreem-rechtse hooligans zijn die zich ongelofelijk misdragen hebben in een buitenlandse stad? Ik wil zeker geloven dat de uiteindelijke waarheid een mix van beide verhalen is; zeker sinds de genocide in Gaza is anti-semitisme stijgende. Maar de tweede dimensie wordt gewoon volledig genegeerd om de Maccabi hooligans als slachtoffers te framen. En gezien al het beeldmateriaal dat er circuleert, is dat gewoon absoluut niet waar.
Meestal raad ik mensen toch aan om kritisch naar de media te kijken en rekening te houden met impliciete en expliciete bias dus ik zie niet in waarom mijn huidige skepticisme ironisch zou zijn. Zeker wanneer er zwart-op-wit videobeelden zijn die de framing van de gebeurtenissen in vraag stellen.En niet specifiek op jou:
Ik zie overigens ook wel de ironie dat opmerkingen over de eenzijdige berichtgeving van de media en het aanhalen van alternatieve media voor informatie nu wel voor sommigen ok is.
Als het andersom is dan is dat blijkbaar een soort van anti-MSM sentiment dat nergens op gebaseerd is.