toen het nieuws uitkwam spraken de media van mesaanval met ogen uitgestoken.
Ok, hij heeft dus maar 1 oog verloren, andere wetrn we niet en voor de rest zware verwondingen....cavakes
Daarnet nog op radio1 berichtgeving: rellen nadat een sudanese man een andere man had neergestoken.
sorry, in mijn ogen is dat geen neutrale berichtgeving. nogmaals, iedereen heeft zijn waarheid.
en voedingsbodem voor extreem rechts/links, sorry maar wat verwacht je nu? dat de bevolking de andere kaak aanbiedt?
de rellen in belfast zijn niet goed te keuren maar wel zeker begrijpbaar waarom er zo gereageerd wordt
stel in een ander universum, blanke mensen die immigreren naar pakweg sudan, en daar ook sudanezen gaan beginnen vermoorden, wat zou de reactie dan zijn?
Blanke mensen die in Afrika lokale mensen vermoorden een ander universum? Daar moet je gewoon maar eens een naar de recente geschiedenis voor kijken hoor.
Voor de rest snap ik de discussie over sensationelere titels niet goed. Wat wil je daar mee bereiken dan? Meer woede en verontwaardiging?
Mensen worden toch gewoon correct geinformeerd met feiten? Ja, ze moeten misschien eens een artikel openklikken ipv enkel op een sappige titel af te gaan, geen slechte zaak lijkt me.
verder zie ik ook niet hoe die rellen begrijpbaar zijn, wat wagens en huizen van onschuldige mensen in brand steken, dat gaat de verdere polarisatie en conflicten inderdaad veel goed doen.
Trouwens hoop ik ook dat deze feiten zwaar bestraft zullen worden, en dat er ook maatregelen getroffen worden om zulke zaken in de toekomst te vermijden. Hoe ze dat gaan doen, geen flauw idee eigenlijk. Oorlog en conflict vreet de wereld op praktisch elk continent op en de gewone man op de straat, ter plaatse en ver weg van het conflict, moet de gevolgen van de machtsbeluste leiders maar slikken.
De maatschappij lijkt al op een punt gekomen te zijn dat de haat en onverdraagzaamheid tegen over elkaar al zo ver is dat het bijna onmogelijk lijkt om dit om te keren.
In het algemeen werkt dit social media tijdperk gewoon enorm op mijn gemoed merk ik. Net zoals de oorlog in Oekraïne en Gaza bv.
Alles komt minitieus in het nieuws qua aanslagen, oorlog, andere algemene miserie. Heb hier ook opnieuw de fout gemaakt om toch het filmpje te bekijken.
Ik mis serieus de tijden dat ik enkel maar de krant en het 7u journaal had om dit te volgen. Niet dat de miserie toen minder was, maar de blootstelling eraan was dat toch wel. Wat niet weet, niet deert of zoiets?