Gezocht om te lenen: HD enclosure (SATA)

Einddatum + uur van de verkoop
31/12/2025 23:59

Church of Noise

Member
Supporter
iTrader: 100% (50/50)
Algemene informatie/specificaties
HDD enclosure gezocht om te lenen
Nieuw/tweedehands
Niet van toepassing
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Niet van toepassing
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Afhaling
Afhaallocatie
Zomergem
Beste forumleden,

Ik wil graag de 'old school' HDD in een muziekstreamer (een Bluesound Vault 2 om specifiek te zijn) vervangen door een SSD.
De SSD heb ik ondertussen al gekocht.

Om de data van de HDD naar de SSD over te zetten, had ik gehoopt een oude desktop (ik bedoel ook écht oud: een systeem gebaseerd op een Core2Duo, dat ik in 2006 heb gekocht...) te gebruiken met de nodige aansluitingen op het moederbord. Bij het opstarten na jaren stilstand, lijkt een en ander toch niet perfect te werken.

Dus ben ik op zoek naar een hard disk enclosure of iets van die aard zodat ik de inhoud van de ene naar de andere schrijf kan transfereren.
Nadien heb ik eigenlijk absoluut geen nood aan zo'n enclosure, dus vroeg ik mij af of ik zoiets zou kunnen lenen van een lid hier.
Zeker bereid om mijn dankbaarheid uit te drukken in een fles wijn, wat drankjes of indien gewenst euro's.

Moest je iets hebben en bereid zijn me hiermee even te helpen, laat je dat weten ajb?

Dank!

Heb je geen (oude) externe harde schijf liggen?
Als je zo een enclosure open doet dan kan je die tijdelijk gebruiken.
Let wel op met nieuwere enclosures die durven al eens een beschermingsmaatregel te hebben tegen gebruik van andere schijven.

Wat is de reden dat u geen 2de SATA schijf in de PC kan steken of tijdelijk ergens ernaast aangesloten op een kartonnen doos, de power vanuit de voeding of een SATA kabeltje?
Power vanuit de voeding kan opgelost worden met een Molex adapter en een SATA kabeltje is in overvloed te vinden.

Wel even kijken naar het formaat dat je nodig hebt 2.5" of 3.5" en misschien hier vermelden welke je nodig hebt. (indien nog nodig)

ik heb zo'n usb to SATA / IDE liggen maar ik ben van regio brugge en gezien de afstand is het wellicht goedkoper om eentje aan te schaffen zoals Jada voorstelt. Voor een 3,5" heb je in mijn ervaring wel best een model met voeding, 2,5" volstaat een eenvoudige Sata to USB

Ik ben van de andere kant van Gent en ik kan je wel de behuizing van zoiets lenen.
Je hebt geen mogelijkheid om een extra disk intern te koppelen, want dat gaat toch sneller zijn.

Heb je geen (oude) externe harde schijf liggen?
Als je zo een enclosure open doet dan kan je die tijdelijk gebruiken.
Let wel op met nieuwere enclosures die durven al eens een beschermingsmaatregel te hebben tegen gebruik van andere schijven.

Wat is de reden dat u geen 2de SATA schijf in de PC kan steken of tijdelijk ergens ernaast aangesloten op een kartonnen doos, de power vanuit de voeding of een SATA kabeltje?
Power vanuit de voeding kan opgelost worden met een Molex adapter en een SATA kabeltje is in overvloed te vinden.

Wel even kijken naar het formaat dat je nodig hebt 2.5" of 3.5" en misschien hier vermelden welke je nodig hebt. (indien nog nodig)
Goede suggesties, maar de PC start gewoon niet volledig op, en de andere systemen hier zijn ofwel laptops ofwel een linux server (home assistant) zonder verdere aansluitmogelijkheden (NUCje)... In principe heeft de PC de nodige connecties.

Merci @jikmil en @Bubble voor de hulpvaardigheid!
Ga uiteindelijk de suggestie van @Jada volgen, kost weinig en vermijdt dat ik jullie moet ambeteren.

Merci iedereen voor de input - sterk geapprecieerd!!!

Terug
Bovenaan