Ghost of Tsushima

Ben er bijna nog een paar side missions :) en een paar collectibels wel vervelend dat die niet opgedeeld zijn tussen base game en de dlc moet nog eens uitzoeken wat ik precies nog moet doen.

Leuk nieuws voor de pc-users. En goeie timing ook, voor die andere 3 aangekondigde samuraigames uitkomen.

Ah, Rise of the Ronin, Assassin's Creed Red en Phantom blade zero. Dat lijken 3 kleppers die in elkaars vaarwater zitten.

Ah, Rise of the Ronin, Assassin's Creed Red en Phantom blade zero. Dat lijken 3 kleppers die in elkaars vaarwater zitten.
uhm niet echt.

Ghost is een echte RPG game met een heerlijke verhaal en setting
Phantom Blade Zero lijkt mij een soulsachtige game te zijn eerder zoals Nioh & Nioh 2
En dan AC Red, Origins, Odyssey en Valhalla waren ook zowat RPG games maar met de nieuwste release Mirage keerden ze terug naar hun roots zoals vroeger. dus wat minder RPG dan, tis ook een grote vraagteken deze game nog niet veel info van gezien ook. dus eigenlijk een groot vraagteken nog.

Ben deze een tijdje geleden begonnen op PS4 Pro. Zit ondertussen in Act 2.
Amai, wat een zalig en mooi spel zeg! Alles lijkt precies zo gelikt in mekaar te steken. Kan zelfs gwn genieten van 10 min rond te dwalen. Ik gebruik zelfs nooit mijn Mount (tenzij de quest dit vraagt)

Love it!!!

Je zal in de PC-versie kunnen inloggen met je PlayStation-account en trophies behalen. :crazy:

(optionele feature, er is geen PlayStation-account vereist om de game te spelen)

Ghost of Tsushima Director’s Cut is the first PlayStation title on PC that uses a new PlayStation overlay, which includes your Friends list, Trophies, Settings, and your Profile. This feature is available on Windows PCs and will be accessible from the in-game menu or, for keyboard players, by pressing the “SHIFT +F1” shortcut on your keyboard.

While playing the game, you can earn PlayStation Trophies just like on PlayStation consoles. Ghost of Tsushima Director’s Cut on PC shares the same Trophy set as the game on PlayStation 5 consoles*. In addition, the PC version also has full support for Achievements on Steam and the Epic Games Store.

*Users who connect their existing account for PlayStation Network and unlocked trophies on Ghost of Tsushima Director’s Cut using the same account on PS5 will have the same Trophies unlocked on the PC version.

Verder zijn ook de systeemeisen bekendgemaakt:

Vandaag ook eens gekocht voor PC, 3u gespeeld en eigenlijk nog niets gedaan, beetje verkennen en resources verzamelen. Dat je stap voor stap het spel en zijn opties leert kennen, zonder dat echt te merken is top.
Alles op 60fps en 1080p ingesteld, maar wel op ultra, 3080 zit ver tegen zijn max, cpu slaapt net niet. Ziet er ook gewoon heel goed uit, zeker als je bedenkt dat dit een port is van een game die toch al wat jaren oud is.
Dit gaat na mijn 100'en uren AC weer een zijn die ik tot het eind ga doen denk ik.

ik zou deze willen een kans geven, als deze is beetje zoals de laatste 3 Tomb raiders ? dus beetje action gericht vooral. en niet te veel puzzels.
of is het toch eerder naar uncharted op?

en ook niet te veel extra dingen zoals: wapens die verslijten, paard eten moeten geven etc, zoals RDR2 ?
(dat vond ik best KUT ! terwijl de story line nogtans leuk was, al kwam die erg traag op gang.)

Laatst bewerkt:
Ik zou deze eerder vergelijken met bv. The Witcher qua basisconcept. Open wereld maar wel een duidelijke main questlijn en diverse side quests. Veel te ontdekken en kampjes om te killen in de open wereld maar geen puzzels zoals tomb raider en geen overdreven RPG elementen zoals eten, wapens herstellen, ... Vooral samurai actie, stealth, heerlijke Japanse vibe, mooie wereld, coole outfits, boeiend verhaal, ... Gewoon spelen, zeker aan de verlaagde prijs van vandaag.

De enige goeie vergelijking in mijn mening is Assassins Creed.
Het spel dat Tsushima toch duidelijk heeft gekopieerd (met succes).

Zelf nooit The witcher, of assassins creed gespeeld helaas , dus ik kan weer moeilijk vergelijken :')

is nog wel 25 euro, dus ik win graag wat informatie in.
(feit dat ik volgend jaar Japan ga bezoeken, doet mijn interesse in deze game wel stijgen :) )

Ben deze ook beginnen te spelen. Assassins Creed lijkt me een heel goeie vergelijking. Een game die je gewoon makkelijk kan spelen, zonder diep na te moeten denken. Ben begonnen op medium difficulty, maar die staat intussen al op hard (en ben ook niet zo'n geweldige skilled gamer).

Ik vind de wereld en sfeer cool, altijd fan geweest van samoerai en Japan, misschien wel iets te cliché misschien, maar ja, het speelt gewoon vlot en dat telt ook mee. De tweekampen, hoe eenvoudig ook, blijven telkens een cool moment, en zorgen er toch voor dat ik niet telkens gewoon een kamp naar binnen sneak =)

Het was de beste game die ik in jaren gespeeld had toen die uitkwam dus ik zou niet twijfelen.
Het heeft inderdaad zijn mosterd gehaald bij verschillende topgames dus super vernieuwend was het niet, maar zeggen dat het een kopie is van AC is wel echt onterecht. Het heeft meer dan genoeg eigen identiteit en is een pak beter dan de AC's games. Dat werd bevestigd nu ook hun eigen AC Shadows niet kon tippen aan Tsushima. GoT was eerder een 'best of' en neemt elementen van de actie en rpg-games van de laatste jaren met een immersieve Japanse saus overheen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan