Ghost of Tsushima

Ik vind het wat aan de dure kant voor de PS5 versie maar afhankelijk van de grootte en content van het nieuwe eiland ben ik wel benieuwd hiernaar.
Perfect excuus om het spel nog eens volledig uit te spelen.

Nice. Hopelijk doen ze iets gelijkaardig voor the last of us 2 of misschien zelfs god of war. Al is het maar om de droogtes tussen grote releases op te vullen.

Heel grote fan van de game en het siert hun absoluut dat ze wederom zonder aankondiging toch een dlc maken. Het lijkt erop dat het toch de moeite is, PS5 update met 4K, haptic feedback en 3D sound, nieuw eiland, nieuwe quests, gear, moves, ... zelfs een nieuwe mode in coop, wat initieel al een grote verrassing was.
Ik ben niet iemand die een game twee keer speelt maar ik zou het zo kopen uit principe. Dat vertrouwen hebben ze wel gewonnen.

Los daarvan verafschuw ik wel special, GOTY, Royal, director's cut, ... editions om twee jaar later opnieuw aan €69,99 hun game te verkopen. Fijn dat er de 'upgrade' is, maar ik blijf het er moeilijk mee hebben.
Anderzijds staat GTA V na fucking 8 jaar nog altijd aan €40 dus ik gun ze alle cash die ze dubbel en dik verdienen.

Laatst bewerkt:
Heb deze game ook uitgespeeld op ps4, en zou graag die extra dlc willen spelen, maar niet volledig opnieuw beginnen. Zou dat ook gaan? En zouden ze de controls ook opnieuw uitleggen dan want die ken ik dus ook niet meer

Heb deze game ook uitgespeeld op ps4, en zou graag die extra dlc willen spelen, maar niet volledig opnieuw beginnen. Zou dat ook gaan? En zouden ze de controls ook opnieuw uitleggen dan want die ken ik dus ook niet meer
als je ps plus hebt kan je je saves uploaden en downloaden.

Dit staat uitgelegd ergens. Volgens mij kan je je volledige save file over zetten naar PS5 en de DLC bij kopen voor €20. Op die manier heb je de base game + DLC dacht ik, maar voor €30 heb je ook de PS5 upgrade er bij. Denk dat de DLC op PS4 zelf niet te spelen valt.

Edit: Leugens doorstreept.

- You can pre-order an upgrade to Director’s Cut on PS4 for $19.99 USD.
- You can also upgrade directly (from original Ghost of Tsushima PS4) to Director’s Cut on PS5 for $29.99 USD

Ik was ongeveer juist... €20 voor de DLC te kopen op PS4 en €30 als je naar de PS5 versie wilt gaan (Upgrade + DLC)

Ik moet zelf de PS4 versie nog steeds uit spelen, heb deze om de een of ander reden ooit laten liggen halverwege.
Vind het wel wat lastig nu, die upgrade ziet er echt de moeite uit om te doen, maar dan ga ik met twee trophy list zitten van hetzelfde spel, wat ik echt haat. Zeker als een deel al gaat auto poppen en die andere nooit afgewerkt raakt. Ga dus wrs puur daar voor GoTs op de PS4 blijven verder spelen, ookal is het de mindere versie...

Als ik er bij stil sta, is het toch nogal lame dat ze €10 vragen voor de PS5 upgrade, terwijl op Xbox next gen upgrades altijd gewoon gratis zijn. Er zijn al wat artikels online over verschenen waarin het gewoon een paywall wordt genoemd, en eigenlijk ga ik daar wel mee akkoord. De backwards compatibility is één van de troeven van de PS5, de mogelijkheid om nog wat meer uit je PS4 spellen te halen. Ghost of Tsushima was één van de weinige games die ik bij release voor de volle prijs gekocht heb en nu heb ik wel een beetje het gevoel van "te veel" betaald te hebben voor een niet definitieve of incomplete versie. Voor mezelf is er wel een simpele oplossing: terug langer wachten om singleplayerspellen te kopen...

Het was al zo bij Spider-Man, bij Death Stranding verwacht ik dezelfde strategie. Terwijl het ook anders kan, zoals bij Final Fantasy VII Intergrade. Gratis upgrade voor eigenaars van de PS4 versie en gewoon extra bijbetalen voor de DLC.

Ps4 upgrade zie ik beschikbaar staan in psstore maar de ps5 upgrade nog niet
of moet je de ps4 versie opstarten en kan je dan pas een pre-order doen voor de ps5 upgrade want ik heb spel niet meer geïnstalleerd staan momenteel

Ps4 upgrade zie ik beschikbaar staan in psstore maar de ps5 upgrade nog niet
of moet je de ps4 versie opstarten en kan je dan pas een pre-order doen voor de ps5 upgrade want ik heb spel niet meer geïnstalleerd staan momenteel
Ik geloof dat de PS5 upgrade pas vanaf de release beschikbaar is, dus nog niet als pre-order.

Ik heb de PS4 game gespeeld op PS5. Ik zie niet in wat de upgrade hier nog kan aan toevoegen.

De upgrade en het nieuwe eiland hangen aan elkaar vast hè. Als je het Iki island wil spelen op de ps5 “moet” je het totaalpakket van €30 dokken.

Terug
Bovenaan