Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Valt allemaal te zien hoe ze naar boven rijden, is toch wel 23 km bijna ook die beklimming, maar volgens mij gaat hij het snel laten rijden

Masterclass van QS maar wat steken Alpecin en vooral Lotto hier allemaal uit?
Ewan kwam, weeral eens, gewoon niet aan sprinten toe... eigenlijk schandalig dat ze na al die jaren geen deftige trein op de rails krijgen daar.

Edit: ik weet niet van waar de wind zat maar als dit rugwind is dan is 300m wel fine hoor.

Klasse van Cav wel, meesterlijke lead-out van Morkov, en dan op kop blijven knallen, heerlijk!

Ewan volgt gewoon niet.
Ewan reed helemaal op zijn eentje als 8ste oid op 1.5km van de streep met Kluge daar 15 plaatsen achter dus das bs.

Tis ook omdat ze te weinig volk hebben om hem uit het gewoel te houden... Cavendish heeft een trein voor zich die hem altijd in de eerste 7-8 houdt, Ewan moet altijd knokken en rijdt al een halve sprint voor die aan de sprint zelf komt.

Interviewer: En Patrick wanneer ga je tevreden zijn over Cav?
Patrick: Als hij één rit wint.

Cav: Voila is het goed zo? :tongue:

Ewan reed helemaal op zijn eentje als 8ste oid op 1.5km van de streep met Kluge daar 15 plaatsen achter dus das bs.

Tis ook omdat ze te weinig volk hebben om hem uit het gewoel te houden... Cavendish heeft een trein voor zich die hem altijd in de eerste 7-8 houdt, Ewan moet altijd knokken en rijdt al een halve sprint voor die aan de sprint zelf komt.

Dat was Schwarzmann. Selig zat ook voorin. Ewan laat die hun wiel gewoon gaan. En dat is niet de eerste keer. DIe heeft een zeer matige trein, maar hij laat het zelf in de aanloop ook heel vaak afweten. Als hij bij Selig had gezeten in die laatste km-500m had hij gewoon een kans hoor.

Alhoewel. De Morkov-Cav combo is ook wel echt wereldklasse natuurlijk.

Masterclass van QS maar wat steken Alpecin en vooral Lotto hier allemaal uit?
Ewan kwam, weeral eens, gewoon niet aan sprinten toe... eigenlijk schandalig dat ze na al die jaren geen deftige trein op de rails krijgen daar.

Edit: ik weet niet van waar de wind zat maar als dit rugwind is dan is 300m wel fine hoor.

Alpecin zat op een bepaald moment met 7 op een rij zag er mooi uit maar dan duiken ze onder de vod en zitten er nog 4 in de top 20 maar geen enkel in elkaars wiel. Sprint voorbereiding is een vak apart. Wat Morkov keer op keer doet is van uitzonderlijke klasse.

Alpecin zat op een bepaald moment met 7 op een rij zag er mooi uit maar dan duiken ze onder de vod en zitten er nog 4 in de top 20 maar geen enkel in elkaars wiel. Sprint voorbereiding is een vak apart. Wat Morkov keer op keer doet is van uitzonderlijke klasse.

is al vaak aangetoond dat met 7 een sprint proberen aantrekken eigenlijk onbegonnen werk is. Op z'n Fassa Bortolo's waar iedereen dan achter hun trein komt zitten, werkt in het hedendaagse wielrennen niet meer. Nu met slechts 3 man zitten op 5km voor het eind zoals Ewan is dan weer ook niet goed natuurlijk.

Sporza: 'Opvallend: Cavendish komt met 53 dagzeges in grote rondes gevaarlijk dicht in de buurt van de 57 stuks van Mario Cipollini.'

Moeten dat er geen 56 zijn? Als ik goed geteld heb, heeft Cav nu 56 ritzeges in grote rondes, en Cipollini heeft er nu nog amper eentje meer? :tongue:
(Namelijk 18 in de Giro, 34 in de ronde van Frankrijk, 4 in de Vuelta)

Sporza: 'Opvallend: Cavendish komt met 53 dagzeges in grote rondes gevaarlijk dicht in de buurt van de 57 stuks van Mario Cipollini.'

Moeten dat er geen 56 zijn? Als ik goed geteld heb, heeft Cav nu 56 ritzeges in grote rondes, en Cipollini heeft er nu nog amper eentje meer? :tongue:
(Namelijk 18 in de Giro, 34 in de ronde van Frankrijk, 4 in de Vuelta)

16 in de Giro en 3 in de Vuelta zegt PCS

16 in de Giro en 3 in de Vuelta zegt PCS

Ah ja just ik zie het nu. Hij heeft ook 3 zeges behaald in de ploegentijdritten. Maar die tellen dus niet mee als individuele zeges :tongue:

Ah ja just ik zie het nu. Hij heeft ook 3 zeges behaald in de ploegentijdritten. Maar die tellen dus niet mee als individuele zeges :tongue:
Waarom niet? Hij was daar toch bij en heeft ook zijn duit in het zakje gedaan hoor.

Cavendish was gewoon op de afspraak. Gewoon maf hoe de deze man al afgeschreven hadden. Wat een goeie omkadering en een mentale balans toch al niet kunnen doen!

Waarom niet? Hij was daar toch bij en heeft ook zijn duit in het zakje gedaan hoor.

Cavendish was gewoon op de afspraak. Gewoon maf hoe de deze man al afgeschreven hadden. Wat een goeie omkadering en een mentale balans toch al niet kunnen doen!
Ik dacht dat hij veel te vroeg aan kop kwam, maar echt wel indrukwekkend.
Girmay zat geblokkeerd maar leek ook wel snel te gaan. Ik denk dat die echt wel een stevige kanshebber in puntenklassementen van grote rondes kan zijn...

Girmay zat geblokkeerd maar leek ook wel snel te gaan. Ik denk dat die echt wel een stevige kanshebber in puntenklassementen van grote rondes kan zijn...
Girmay zat in de slipstream natuurlijk... net als Marezko en Ewan. Dat waren vandaag de 3 snelste mannen denk ik maar dat is logisch vanuit de wielen.

Moest Girmay niet in gesloten gezeten hebben, zou close geweest zijn.

Terug
Bovenaan