Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Als de Giro nu niet in de pocket van Carapaz geraakt (behoudens val / ziekte) heeft hij gefaald. Als Almeida kan blijven volgen tot aan de TT, dan is het binnen voor Joao.
Wat zou de reden daar voor zijn? Gemakkelijker voor de organisatie? publiek die de renners meer ziet?
Dorpen en steden, die misschien nog meer betalen om ze dubbel te laten passeren op hun nabije berg? Uiteindelijk zal geld er mee te maken hebben.
Voor de fans lijkt me dit ook wel aangenaam. Dubbel plezier voor de Nederlanders op Alpe d'Huez enkele jaren terug :clap:.
Op deze manier kunnen de coureurs een 'verkenning' tijdens de race uitvoeren (VDP vorig jaar in de tweede rit) en weten waar ze het beste kunnen demarreren of zien wie er half kapot zit na een kleine versnelling eerder in de race.

Dit zijn de beste ritjes hé. Geen zware col of zo of een muur maar gewoon een dagje in het middengebergte op en af daar kun je echt op koersen.

Allez denk dat Carapaz nu vrij gebeiteld zit voor de eindwinst. Kans dat hij deze trui nog afgeeft lijkt me klein.

Allez denk dat Carapaz nu vrij gebeiteld zit voor de eindwinst. Kans dat hij deze trui nog afgeeft lijkt me klein.

??? Hij staat 7" voor, ik vond Hindley vandaag echt niet minder dan Carapaz vandaag en Bora was duidelijk de betere van Ineos

We gaan nog strijd krijgen.

??? Hij staat 7" voor, ik vond Hindley vandaag echt niet minder dan Carapaz vandaag en Bora was duidelijk de betere van Ineos

We gaan nog strijd krijgen.
De volgende 3 ritten zullen het duidelijk maken.
Maar zeker voldoende hoogtemeters op het einde om de verhoudingen duidelijk te maken.

Morgen lijkt het een rustdag te worden voor de favorieten, zeker na vandaag.
De laatste col is eentje waar een 'zwaargewicht' met een goede motor zelfs op kan winnen, behoudens geen spervuur aan aanvallen in de voorgaande 50km.
Ik zet mijn geld in op Taaramae, De Gendt of Mollema.

Sylvain Moniquet mengt zich weer in de debatten om in de ontsnapping te zitten. Toch al doorheen de hele Giro constant dat hij probeert van mee te schuiven en kan dat blijkbaar ook blijven doen. Je hebt veel (relatief) jonge gasten die dat in de eerste week met veel overgave doen (of proberen) maar waar het licht in week 2 dan stilaan al begint uit te gaan.

Het duurt lang om weg te geraken vandaag precies... er zijn ook veel mannen die weten dat dit wel eens een heel mooie kans kan zijn natuurlijk zeker na de dag van gisteren waar de klassementsmannen elkaar pijn gedaan hebben zou het best kunnen dat ze vandaag iets rustiger aan gaan doen. Dat was alvast wat Mauri gisteren hoopte :tongue:

Gisteravond gaan mountainbiken en deze ochtend de koersfiets op. Heads up gekregen van een kameraad dat het serieus de moeite was. Zonet de rit van gisteren afgewerkt, wat een etappe 😍.

Ik ben wel fan van ritten met lokale lussen. Voor ons als kijker maakt het inderdaad niks uit, en je zag nu wat een massa volk op die klimmetjes stond.
Als je in de laatste groep hangt moet het wel irritant zijn om te weten dat je daar nog eens allemaal over moet 😀

Terug
Bovenaan