Giro d'Italia 2023

Dat verwacht ik nu niet meteen. Ik denk niet dat er iemand vandaag een serieuze tik gaat uitdelen, toch niet met de voorhamer zoals in de tijdrit want 30" op zo'n ding is al een ferme draai die je dan krijgt. Er zullen er wel een aantal zijn die na vandaag hun klassements-/top5/6/7-ambities min of meer gaan mogen opbergen. Er zijn er altijd die er op de eerste helling door zakken... hun geluk is dat het kort is vandaag.

Dat wordt altijd gezegd, maar zo werk het nu eenmaal niet heeft de geschiedenis al vaak uitgewezen. Mensen zijn per definitie risico avers en gaan niet 4 dagen in hun marathon van 21 dagen een spurt plaatsen... Carthy & Haig wisten bij voorbaat héél goed dat ze geen podium gingen rijden en hooguit top 5 konden ambiëren. Dat kan nog steeds en zal finaal eerder afhangen van een lastige slotweek als van hier pakweg 15 seconden terugpakken.

Dat zijn dan de mannen die een gecontroleerde ritwinst cadeau krijgen later deze Giro.

Als Jumbo en Ineos nu eens in de handen in mekaar steken en zorgen dat de ontsnapping niet in het roze komt, zo pushen ze QS om de volgende dagen nog altijd de handen uit de mouwen te steken. Ik zou er niet van verschieten.

Als Jumbo en Ineos nu eens in de handen in mekaar steken en zorgen dat de ontsnapping niet in het roze komt, zo pushen ze QS om de volgende dagen nog altijd de handen uit de mouwen te steken. Ik zou er niet van verschieten.
Buiten de laatste 20km de kopman voorraan houden hebben ze nog niet te veel moeten doen de eerste dagen.

Dan heb je de volgende dagen hetzelfde toch ? laten ze een andere vlucht schieten met Corratec renners.
En moet Jumbo en Ineos vandaag werken ipv QS.

Gewoon laten doen de rest , gewoon geen topklimmers laten vertrekken vandaag.

Dat is toch net wat ze bij SQ graag zouden zien. Dan moeten de andere ploegen werken heel de rit. Als je ziet hoe goed Matthews klimt gaat Jayco al die tussenritten sowieso gaan controleren.

Sowieso, maar ik zou het niet erg vinden als er wat gepokerd wordt door de andere ploegen.

Remco 3 weken in het roze! :evil:

Ik moet zeggen dat Jeroen het toch beter en beter doet. Vroeger had hij zo van die vervelende zinnetjes die altijd maar terugkwamen "de heer Sagan 🙄" en kon hij Renaat Schotte gewijs een minuut lang iets voorlezen dat hij perfect had voorbereid.

Nee, het duo Jeroen en Karsten bevalt me eigenlijk wel. Voel de nood niet om over te schakelen naar vtm.
Jeroen zat hier vroeger toch op het 9lives forum he?

amai meteen bergop om te starten gaan dus goeie mannen zijn die nu al willen wegrijden

Co-commentator Boogerd? Dat is toch Karsten niet. En Jeroen noemde hem Michael.

Telkens McNulty meegaat reageert Ballerini heb ik de indruk. Geen maatjes van Almeida in de ontsnapping laten gaan lijkt dus de opdracht.

Telkens McNulty meegaat reageert Ballerini heb ik de indruk. Geen maatjes van Almeida in de ontsnapping laten gaan lijkt dus de opdracht.

Amai dan gaat QS zich goed kapot rijden deze Giro. McNulty is letterlijk hier om ritten te pakken. Die gaat heel vaak in de vlucht willen. Staat op bijna 6 minuten. Snap echt niet waarom ze die niet gewoon laten rijden. Houd die gewoon op 5 minuten vandaag en je hebt absoluut geen probleem. Nu maak je je eigen team kapot (Ballerini en Cerny al gelost).

Plots breuken. Roglic in groep 1, Evenepoel in groep 2 en Almeida in groep 3.

Groep 1 en 2 wel weer samen.

EDIT: Groep 3 er nu ook weer bij.

Na 1 uur 47,2 gemiddeld en dat met een paar heuveltjes in :s

Laatst bewerkt:
Als QS die groep met McNulty, Healy en Leknessund gewoon had laten gaan aan het begin had je nu een rustige middenrif van de etappe. Wat controleren zodat McNulty geen 6min pakt, maar meer niet.

Ik zie maar 2 ploegmaats meer voor Evenepoel in die groep. Hirt, Van Wilder, Vervaeke en Cattaneo zouden hier toch nog allemaal bij moeten zijn en rond Evenepoel zitten.

EDIT: kunnen er meer zijn want zitten ook nog wat zwarte vestjes bij.

Ik zie maar 2 ploegmaats meer voor Evenepoel in die groep. Hirt, Van Wilder, Vervaeke en Cattaneo zouden hier toch nog allemaal bij moeten zijn en rond Evenepoel zitten.

EDIT: kunnen er meer zijn want zitten ook nog wat zwarte vestjes bij.

Er zitten er nog een paar vanachter, maar ze hebben dom gereden vandaag. Zal sws uiteindelijk wel een vlucht weg geraken, maar die gaat niet minder gevaarlijk zijn dan die van in het begin.

Of er rijdt een groepje weg dat ze terugpakken, maar dan houdt Remco roze (misschien wilden ze dat wel stiekem).

Er zitten er nog een paar vanachter, maar ze hebben dom gereden vandaag. Zal sws uiteindelijk wel een vlucht weg geraken, maar die gaat niet minder gevaarlijk zijn dan die van in het begin.

Er reden ook nog andere het gat dicht natuurlijk dat was zeker niet alleen het werk van QS. En is maar ook de vraag of ze zonder dat werk hier nu met deze selecte groep nog zouden kunnen rekenen op Ballerini en Cerny de enige 2 die werkten.

Er reden ook nog andere het gat dicht natuurlijk dat was zeker niet alleen het werk van QS. En is maar ook de vraag of ze zonder dat werk hier nu met deze selecte groep nog zouden kunnen rekenen op Ballerini en Cerny de enige 2 die werkten.

Cerny en Ballerini begonnen er mee, nadien kwam er hulp van Bahrain en Intermarché, maar als QS niet meteen reageert is die groep gewoon weg hoor.

Iedereen was ondertussen teruggekeerd hé, had je die rustig op 4 a 5 minuten kunnen houden. Vanavond Kung of Leknessund in roze (kan nog altijd natuurlijk) en McNulty die de rit wint maar niet voor Remco staat. Was ideaal geweest. Toch probeerden ze het dichten. Ik kan het niet begrijpen, ma bon. Wie weet rijdt er nu toch nog een goed groepje weg.

Terug
Bovenaan