Giro d'Italia 2023

Je moet nog kunnen ook natuurlijk.
Wat ze wel konden vermoed ik, waarom ze het niet deden is mij een raadsel.

Toch eens benieuwd wat het verhaal achter dit QS is. Als dit puur van niet kunnen was dan hou ik alvast mijn hart al vast.
Interview met Lodewijck: op de slotklim was alles onder controle en daarom mochten de knechten rustig binnenkomen.

Voor de rest zat Remco altijd met 4-5 man bij hem dus niet echt een issue lijkt me

Interview met Lodewijck: op de slotklim was alles onder controle en daarom mochten de knechten rustig binnenkomen.
Ik zag het hem zeggen maar het kwam niet zo geloofwaardig over. Van Wilder moet altijd zo lang mogelijk bij Remco blijven voor mocht die een technisch probleem hebben. Dat was dus zeker niet gepland. Ook Hirt, vorig jaar zesde in de Giro, moest er veel te snel af. Hopelijk sluimert er niks bij die mannen want hij zal ze nog nodig hebben in de echte bergritten.

Voor de rest zat Remco altijd met 4-5 man bij hem dus niet echt een issue lijkt me
Ik zag het hem zeggen maar het kwam niet zo geloofwaardig over. Van Wilder moet altijd zo lang mogelijk bij Remco blijven voor mocht die een technisch probleem hebben. Dat was dus zeker niet gepland. Ook Hirt, vorig jaar zesde in de Giro, moest er veel te snel af. Hopelijk sluimert er niks bij die mannen want hij zal ze nog nodig hebben in de echte bergritten.

Daar geloof ik dus ook de ballen van. Als je echt goed bent dan zat Van Wilder en Hirt gewoon achter de trein van Ineos.

Dat is wat ze noemen dus bullshiten :P

Mocht Remco in extremis toch een probleem ondervinden dan had hij daar mooi gestaan.
Nee dit lijkt me niet echt het plan geweest te zijn.

Ik snap de hoera stemming rond deze etappe niet. Had iemand van de concurrentie geprikt op die slotklim had Remco niemand meer om het gat te dichten.

Vreemde uitleg inderdaad. Ok, dat het gros van de ploeg kan afhaken, maar 2 mannetjes moeten toch eigenlijk altijd bij Remco blijven.

Inderdaad, hopelijk geen ziektekiemen in de ploeg...

Ik snap de hoera stemming rond deze etappe niet. Had iemand van de concurrentie geprikt op die slotklim had Remco niemand meer om het gat te dichten.

Waar zie je dan die hoera stemming? Iedereen hier zegt toch hetzelfde dat dit niet goed was.

Dat de ploegleiding het minimaliseert is normaal natuurlijk. Zie ook Roglic/Jumbo over de tijdrit dat was zogezegd ook niks.

Ballerini als allerlaatste geëindigd vandaag, in zijn eentje dan nog. Dat is toch verontrustend.

Ballerini als allerlaatste geëindigd vandaag, in zijn eentje dan nog. Dat is toch verontrustend.

In zijn eentje valt wel mee was op 6" van een groep ervoor die heeft dus gewoon wat laten lopen in de laatste kilometer. Maar dat hij het lastig had was al zichtbaar in het begin al hoewel hij daar vrij actief was en zich misschien wel wat heeft opgeblazen zijn niet allemaal Cernys die nog 3x terugkomen dan.

Vond Ballerini al een vreemde keuze om mee te gaan. Maar Cavanga wil de Tour rijden, Masnada is niet goed dan zie ik ook niet meteen andere mannen die echt op het vlakke kunnen werken. Schmid misschien? Geen idee wat die nog rijd dit jaar was wel ziek in de Ardennen dus misschien ook beter niet.

Hirt is wel een goede renner en kan uitblinken, maar die 6de plaats kwam er vooral door een goed getimede ontsnapping. Hirt kan echt wel goed rijden als het moet, maar kan toch ook zwakkere momenten hebben. Als Hirt niet onder druk staat is het soms wat een luie renner.

Hirt is gewoon een renner voor de derde week (de enige week die belangrijk gaat zijn anyways). Komt wel in orde. Wel wat verrast over Van Wilder.

Iemand van Intermarché als ik me goed herinner. Ja, Hirt heeft daar gereden en dan?
Ik weerleg ook helemaal niet wat hij zegt.

Dat was in het verleden altijd al zo dat hij in een laatste week pas kwam piepen, vorig jaar natuurlijk extreem, maar ik verwacht dus dat het dit jaar ook wel goed komt. Ik ga er bij hem vanuit dat dat ook wel gepland is gezien de zwaarte van de Giro in die laatste week ligt. Bij Van Wilder heb ik daar mijn twijfels over.

Was natuurlijk ook pas de eerste bergrit daar gebeuren wel eens vaker vreemde dingen renners die er daar doorzakken om dan later toch gewoon goed te zijn. En was ook bij momenten mottig weer de ene kan daar ook beter tegen dan de andere. Wie weet rijden ze vrijdag allemaal mooi op een rijtje in de zon en is er niks aan de hand.

Waar zie je dan die hoera stemming? Iedereen hier zegt toch hetzelfde dat dit niet goed was.

Dat de ploegleiding het minimaliseert is normaal natuurlijk. Zie ook Roglic/Jumbo over de tijdrit dat was zogezegd ook niks.
In het journaal gisteren.

Afschuwelijk weer vandaag. Gelukkig geen al te lastige etappe, maar wel veel op en af dus hopelijk geen te zware valpartijen.

Benieuwd of dit een spurt wordt of eentje voor de vluchters door dit weer.

EDIT: Sprint dus.

Laatst bewerkt:
Zijn dat ploegmaats van Remco? Zo reden ze vandaag toch wel rond op de slotklim.

Nu ja, ik weet niet of Ineos wel slim gereden heeft vandaag op de slotklim? Heel indrukwekkend, maar wat was het resultaat hiervan? Niks?
Zeer dom van Ineos.. wat wilden ze hier mee bereiken? Niemand die een move heeft gedaan.. van Jumbo ook al niet. Die van QST in het begin van de rit veel gegeven en de laatste klim zich bewust laten uitzakken.. plan geslaagd!

Ineos wou ofwel Remco in het roze laten of ze maakten tempo om aanvallen af te schrikken om hun kopmannen te beschermen die misschien niet 100% waren.

Terug
Bovenaan