Giro d'Italia 2023

Remco is beetje een driftkikker als hij vol adrelanine zit, dat weten we toch al langer..

Lol het is toch vooral remco zijn eigen schuld dat ie valt nu. Zit naastde arkea renner , trek komt buitenom opschuiven met Pedersen.

Remco rijdt naar rechts weg van de buik van het peleton (dus weg van die arkea renner) , maar kijkt naar links.

Het is vooral een raceincident , maar Remco is boos maar zou dat vooral op zen eigen moeten zijn.

Net zoals Cavendish niet veel kon doen aan deze valpartij , dainese gaat abdrupt naar links tegen het voorwiel van Cavendish en daardoor volgt de chaos. Dat opnieuw inschuiven van Cavendish heeft er niet veel mee te maken.

Holy shit dat moet pijnlijk zijn
Voor die mensen of voor die smartphones? :support:

Kirsch en Remco hebben het ondertussen al uitgepraat. Dit was een raceincident. Case closed.
Die laatste moet zich toch beter leren beheersen. Ipv meteen te liggen roepen en tieren na een val gewoon even rustig ademhalen.

Laatst bewerkt:
Jammer dat er zoveel jesticulatie bij moet komen kijken natuurlijk.
Zeker als het deels uw eigen schuld is.

Ondertussen 20 keer de beelden bekeken, wa steekt Cavendish uit in die sprint, op pakweg 75 meter sprint van de meet sprint die een gat in naast milan om dan op 50 meter ineens terug rechts in te voegen achter milan voor wa te slipstreamen, WTF?

Mag toch ook een DSQ zijn imo, blijf in uw lijn..

Laatst bewerkt:
Remco Evenepoel likt zijn wonden na dubbele crash: "Ik heb veel pijn, we zullen zien"

Potverdorie he :sop:

Zal wel meevallen ie pakt met arm/schouder waar ie op gevallen is gewoon zijn rugzak, als ge echt iets gebroken hebt doet ge dat niet
Als ge echt iets gebroken hebt rijde ook niet verder met de fiets als gewone sterveling... Gilbert reed wel verder met die knie, ik geloof dat Wynants ooit eens een rit van nog 150km oid uitgereden heeft met wat achteraf 2 gebroken polsen bleken. Enfin, dat zullen kleine breukjes geweest zijn maar dan nog.

Het is niet omdat je geen arm, schouder breekt dat hij geen kleine breuken kan hebben die erg vervelend zijn in zo´n rittenkoers waar rust en herstel súper belangrijk is.

Als Roglic straks wint, kunnen we het nu al steken op de valpartijen van Remco... Aja!

En die van Trek snijdt toch ook wel vrij agressief terug naar binnen...

Laatst bewerkt:
Vorig jaar in de Vuelta had Remco ook niets gebroken. Toch was hij een 2-tal dagen net iets minder en was het voornamelijk de schade beperken voor hij er terug door kwam .. de impact van zo'n val voel je toch altijd wel een beetje hoor.

Als Roglic straks wint, kunnen we het nu al steken op de valpartijen van Remco... Aja!
Vorig jaar won Remco de Vuelta omdat Roglic letterlijk was weggevallen anders was het nog spannender geweest :)

Ik hoop dat Remco terug OK is als de bergen eraan komen, want ik wil toch strijd zien tussen de tenoren.
Ik wil dat de beste wint, niet diegene die het minste pech heeft. Helaas hoort pech ook bij de koers.

Remco komt toch wel goed weg hé, had zomaar recht op zijn schouder/sleutelbeen kunnen vallen.

Ik begrijp ook zijn frustratie, maar hij is zelf voor 50% verantwoordelijk hé, of ja imo voor meer dan 50, hij is degene die achterom kijkt. Ongelukkig natuurlijk, maar die van Trek doet weinig verkeerd he.
Zeg maar gewoon eigen fout als ge op iemand zijn achterwiel rijdt.

Als ge echt iets gebroken hebt rijde ook niet verder met de fiets als gewone sterveling... Gilbert reed wel verder met die knie, ik geloof dat Wynants ooit eens een rit van nog 150km oid uitgereden heeft met wat achteraf 2 gebroken polsen bleken. Enfin, dat zullen kleine breukjes geweest zijn maar dan nog.

Het is niet omdat je geen arm, schouder breekt dat hij geen kleine breuken kan hebben die erg vervelend zijn in zo´n rittenkoers waar rust en herstel súper belangrijk is.

Adrenaline speelt altijd wel een rol om pijn te verbloemen, een uur na de race zou pijn toch al wat meer zichtbaar moeten zijn in gedragingen.

Die mannen van Trek wijken wel veel meer uit van hun lijn dan Evenepoel hé. Die van Trek komen langs buiten en snijden kort af naar binnen net op het ogenblik dat Evenepoel zich opzij zet om de ruimte te laten aan de sprinters. Dit lijkt me niet de schuld van Evenepoel, die van Trek misschien maar eerder gewoon een dom race incident.

Nog maar eens het bewijs dat ritten zoals deze voor een klassementsrijder gewoon zeer nefast zijn.
Alle sprintersploegen zitten te duwen en te trekken om zich te positioneren, en het enige wat jij wilt is niet te veel tijd verliezen.
Dan gebeuren er zulke dingen natuurljk.
Uw ploeg zou u moeten insluiten zodat je toch iet of wat veilig zit.

Die mannen van Trek wijken wel veel meer uit van hun lijn dan Evenepoel hé. Die van Trek komen langs buiten en snijden kort af naar binnen net op het ogenblik dat Evenepoel zich opzij zet om de ruimte te laten aan de sprinters. Dit lijkt me niet de schuld van Evenepoel, die van Trek misschien maar eerder gewoon een dom race incident.

Dat zie je wel mis vind ik !

die van trek gaan langs buitenom langs de buik (hoodlijn van het peletonnetje) in een rechtr lijn richting de kop van het peletonnetje opschuivend naar voor,.

Remco zit in die hoofdlijn en gaat naar rechts om plaats te maken en kijkt naar de hoofdlijn van het peleton in plaats van naar de kant waar hij naar stuurt

maar hij moet in principe zijn lijn gewoon houden en gewoon even niet meer trappen als hij zich wil laten uitzakken , deze van trek kan nooit voorzien dat iemand plots naar links uitwijkt.

Als Remco gewoon kijkt naar voor of waar hij naar stuurt of hij houdt zijn lijn (naast de arkea renner )
Valt Remco niet !

Ge moet op 2,5km van de streep midden in het peloton niet achter- maar vooruit kijken. Wat die mannen van Trek doen is súper standaard, op dat moment komen er constant waves van achterop en die rijden logischerwijs zo dicht mogelijk op andere renners voor Aero purposes. Als Remco vooruit kijkt gebeurd hier niks.

De reactie van Vervaecke daarnet was ook weer beneden alle pijl... Kirch doet hier echt wel weinig verkeerd. Áls je hier een schuldige wil aanwijzen voor dit race incident is dat gewoon Remco zelf.
Dit is eigenlijk dezelfde soort val als Kelderman in de Tirreno of Pogacar die in de Tour van 20 miraculeus recht blijft als hij de verkeerde kant op kijkt en niet ziet dat Roglic zijn bocht aansnijdt.

Dan vind ik het maneuvre van Dainese in de sprint véél erger. Die rijdt Cav wel gewoon de sokken. Terecht gedeklasseerd overigens.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan