Gluren bij de buren! (Nederland, Duitsland, Frankrijk, GH Luxemburg)

Of mag je signaliseren dat je gaat stoppen en dan terug beide handen aan het stuur om te beginnen remmen? Of moet je gelijk een dwaas staan zwaaien tot je stilstaat?

Ruimtelijke ordening stipt op nummer 1. Hoe ze in Nederland het doorgaand en locaal verkeer gescheiden houden is indrukwekkend. De fietsinfrastructuur natuurlijk ook.
Het enige goeie aan Belgische ruimtelijke ordening zijn de jaagpaden, en dat ligt niet aan ons maar aan Napoleon. Moest die er niet geweest zijn dan waren al onze rivieroevers volledig volgebouwd met villa's en fermettes.

Nationale eenheid en/of trots, ook wel iets belangrijks. Bij ons volledig afwezig.

Sportprestaties. Hoe die Nederlanders het doen weet ik niet, maar ze rijven constant olympische medailles binnen terwijl wij vaak twee dagen lyrisch doen over één bronzen plak. Onze laatste olympische spelen waren zo uitzonderlijk goed voor België dat we supertreveden zijn over onze 7 medailles. De Nederlanders wonnen er 36. Zijn we te gefocust op het voetbal en wielrennen? Of zitten we vooral teveel naar sport te kijken op tv met een trappist erbij in plaats van zelf in de spandex te kruipen?
Nationale trots heeft hier ook vooral een nogal negatieve bijklank. En bij wie dat niet zo is heb je dan wel een paar toffe gevallen die ZEKER NIET TROTS ZIJN op dat ze Belg zijn want ze zijn VLAMING. Nu goed, in veel landen is dat gewoon een geval van succesvolle indoctrinatie, waar van jongsaf je wordt geleerd trots te zijn op je land en je vlag, en de geschiedenislessen ook vooral dat in de verf zetten. Soms vind ik het net leuk dat de gemiddelde Belg bij alles iets heeft van "uhu, ja, zal wel".

Ik heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze net vinden dat zoveel Belgen aan sport doen, wat denk ik ook wel klopt. Veel mensen hebben een sport als hobby, maar naar meer professioneel gaan, dat is iets waar we als land denk ik gewoon weinig tijd en geld insteken. Als typische Belg zou ik ook liever hebben dat mijn kind vooral goed studeert, en dit niet opgeeft om alle tijd in "maar" een sport te steken.
Ik vind het op de één of andere manier genant als mijn gezelschap geen fooi geeft. Bij mij is het een beetje de gewoonte om op z'n minst naar boven af te ronden moet ik eerlijk zeggen. Zelfs als ik met de kaart betaal.
Het kan erger, iets gaan eten in groep met enkele mensen van middelbare leeftijd die 20 cent op tafel leggen want "da maske eeft ons toch goe bediend hé".

Laatst bewerkt:
Of mag je signaliseren dat je gaat stoppen en dan terug beide handen aan het stuur om te beginnen remmen? Of moet je gelijk een dwaas staan zwaaien tot je stilstaat?
Ze gebruiken het eigenlijk om te signaleren dat ze afremmen.
Naar wat ik me herinner deden ze dit toch tot wanneer ze tot stilstand kwamen ofwel weer vernsnellen.

Ruimtelijke ordening stipt op nummer 1. Hoe ze in Nederland het doorgaand en locaal verkeer gescheiden houden is indrukwekkend. De fietsinfrastructuur natuurlijk ook.
Het enige goeie aan Belgische ruimtelijke ordening zijn de jaagpaden, en dat ligt niet aan ons maar aan Napoleon. Moest die er niet geweest zijn dan waren al onze rivieroevers volledig volgebouwd met villa's en fermettes.

Nationale eenheid en/of trots, ook wel iets belangrijks. Bij ons volledig afwezig.

Sportprestaties. Hoe die Nederlanders het doen weet ik niet, maar ze rijven constant olympische medailles binnen terwijl wij vaak twee dagen lyrisch doen over één bronzen plak. Onze laatste olympische spelen waren zo uitzonderlijk goed voor België dat we supertreveden zijn over onze 7 medailles. De Nederlanders wonnen er 36. Zijn we te gefocust op het voetbal en wielrennen? Of zitten we vooral teveel naar sport te kijken op tv met een trappist erbij in plaats van zelf in de spandex te kruipen?
Goh. Dat met die sportprestaties is ook dubbel. Daar zitten toch ook heel veel middelmatige sporten tussen.

Ge zou maar eens met links remmen in een dronken bui :unsure: (of fietsen goed bedoelende Belgen als enige onder invloed van het hemelvocht naar huis).

Net als Wilcoa kan ik bevestigen dat horeca in Nederland toch wel ietsjes duurder is voor minder te krijgen.

Terug
Bovenaan